Flunitrazepam (Rohypnol) spant volgens mijn goede benzo junk vriend toch wel aardig de kroon en is het is vrijwel de enige benzo die hem effectief altijd in slaap kan krijgen ondanks zijn tolerantie.
Als je online een beetje zoekt kom je ook al snel tegen dat deze normaal gesproken alleen in uitzonderlijke gevallen en alleen voor korte termijn wordt voorgeschreven wat toch wel suggereert dat deze benzodiazepine boven gemiddeld verslavend is.
Een verslaving knalt er meestal niet in korte tijd in maar sluipt meestal langzaam over een langere periode van tijd er in. In een week slaat voor de meeste mensen niet het schip om of deze persoon moet van zichzelf wel aardig verslavingsgevoelig wezen.
In ieder geval verstandig dat je je laat informeren over zo'n potente benzodiazepine, zijn naar mijn gevoel toch te weinig mensen die dat doen en maar blindelings van alles naar binnen werken.
Zelf heb ik de basisregel dat ik met benzodiazepines (en opiaten) er vrijwel standaard een week tussen houdt en minimaal een dag tussen ieder gebruik, is een stuk lastiger dan het klinkt kan ik je vertellen.