Ik vraag me toch altijd af over mensen die pas op latere leeftijd (25+ bijvoorbeeld) beginnen met (hard)drugs, waarom? Je hebt je hele jeugd, je hele leven al zonder gedaan... Wat zette je er dan toe aan om met je volwassen hersens toch aan zoiets te beginnen?
Voor mij begon de ontdekkingstocht pas in het jaar dat ik 50 werd! Gescheiden, nieuwe partner leren kennen die in de mij de wondere wereld van eerst xtc heeft leren kennen. Natuurlijk was ik anti drugs, zoals de meeste mensen en vol vooroordelen over wat dat met je zou doen.
Ik had toen ik een jaar of 22 was wel eens een jointje gerookt, maar daar was ik zo ziek van geworden dat ik het nooit meer wilde proberen, het leek net of ik super dronken was en ik moest enorm overgeven en dat heb ik ook met teveel alcohol, ik werd nooit dken want daarvoor werd ik ziek.
En toen leerde ik elektronische (house/techno/trance/ psy ) kennen omdat mijn lief wel eens naar feestjes ging en veel muziek luisterde. Nieuwsgierig als ik ben wilde ik dat ook wel proberen. De eerste x dat hij mij zijn muziek liet horen vond ik het echt herrie, maar ik ben toen zelf veel gaan luisteren en zo steeds meer gaan horen en waarderen.
Na een aantal maanden voor het eerst meegegaan naar mijn eerste feestje, een klein gebeuren in een strandtent op 17 augustus 2017 😉😂
Ik was super opgewonden dat ik op mijn 50e dit mee ging maken en had zoiets van...... kom maar op! Mijn lief was voorzichtig met me en gaf me eerst denk ik een kwart, na een uurtje ofzo zei ik, ik voel er niks van, omdat ik verwachtte dat je van “drugs” gelijk helemaal koekie zou zijn.
Hij moest lachen en gaf mij een zoen en....... kabaaam dat was echt zo heeerlijk......en ik begreep hoe genuanceerd het kon zijn en was fan! Zeker tov alcohol vind ik dat bij het gebruik van de meeste dingen die ik heb gebruikt het zo fijn dat mijn hoofd redelijk helder blijft ( nou ja soms niet dan) , zo anders dan bij alcohol en mijn vooroordeel is dan ook helemaal weg.
Wij hebben veeel feestjes gedaan, van awakenings en Mayday, Loveland en kleine feestjes, fan van de marktkantine omdat je daar zo heeeeerlijk kan dansen, want voor mij is de drug onlosmakelijk verbonden met muziek en ik vind die combinatie zo geweldig dat ik het iedereen gun.
Sinds ruim een jaar zijn wij meer de psychedelische hoek ingegaan, met bijbehorende muziek ( psytrance/ ambient/ chill) en dat vind ik helemaal hemels. Ook de diepe kant ervan, het oordeelloos en liefdevol naar jezelf en anderen kunnen kijken, de geweldige plaatjes die je met open en gesloten ogen ziet en ik zie inmiddels ook de therapeutische waarde hiervan in. Dit is door naar Psy fi gegaan begonnen , dat was echt ons leukste festival ooit, wat een geweldige sfeer is daar. Dit jaar hadden we kaarten voor Boom in Portugal, maar helaas ging dat niet door.....
mijn lief heeft mij dus op dit pad gebracht, maar samen hebben we weer allerlei nieuwe dingen uitgeprobeerd, ook dingen die hij nog nooit had gedaan.
Wat heb ik dan zoal gebruikt: Xtc, wiet, ghb, 2 cb, 4 ho met, truffels, lsd
Om af te sluiten moet ik wel zeggen dat ik inmiddels van mening ben dat drugs niet perse slecht zijn ( alcohol en roken staan qua schade veel hoger) maar dat het maar net is wie en hoe je gebruikt. Ik denk dat als je problematisch verslaafd raakt aan middelen heb je vaak ervoor al “problemen” en gebruik je om daardoorheen te komen of om jezelf te verdoven of te vluchten voor de ( geestelijke) pijn. ( zonder oordeel hoor, maar ik heb dit in mijn directe omgeving gezien)
Ik zie het zelf als een traktatie waar ik af en toe van mag genieten zonder dat ik mezelf of iemand anders daar kwaad mee doe, alleen maar love peace and happiness en ik zou het mijn kinderen dan ook zeker niet verbieden.😉💕🍀
Nou..... al met al een lang verhaal geworden😉