Operatie en gebuik van speed

talley

Newbie
Mijn vriend wordt as woensdag geopereerd. Nu gebruikt hij al heel lang en heel veel speed, hij wil dit niet melden in het ziekenhuis, hij zegt dat speedgebruik geen kwaan. Is dit zo?

jcutter

Badass junkie
Hmm, als ik snuif tijdens een roes opgewakkert door een zware downer; word ik weer nuchter.
Geen idee of zijn gebruik, na die tijd; invloed heeft op narcose middelen.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Schaamt hij zich voor zn gebruik? Ik zou anders geen reden weten om het niet aan de artsen te melden. Naast zn trots heeft 'ie dus niets te verliezen. Waarom onnodige risico's lopen?

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
ExceptionalInsight zei:
Schaamt hij zich voor zn gebruik? Ik zou anders geen reden weten om het niet aan de artsen te melden. Naast zn trots heeft 'ie dus niets te verliezen. Waarom onnodige risico's lopen?

Inderdaad.. je gezondheid is toch wat belangrijker dan je eer zou ik zeggen.

Snuifdoos

Belezen gebruiker
Moet hij onder volledige narcose? Iemand die stijf staat van de speed krijg je niet zo makkelijk neer, en dan kan het zijn dat de voorgeschreven dosis voor een narcose niet volstaat. En dan zeg ik nog niets over mogelijke hartproblemen met een upper-downer combo. Als hij echt onder volledige narcose kan dat wel problemen geven. bv vroeger wakkerworden ofzo lijkt me wel kut als ze nog aan je zijn aan het timmeren. Maar ik ben geen dokter natuurlijk, en ik weet niet welke substanties gebruikt worden voor narcose.

Flameon

Badass junkie
Altijd melden vantevoren!
De verdoving wordt normaal gesproken afgesteld op lichaamsgewicht etc. Gebruik jij veel speed dan betekend dat je dus sneller wakker kan worden onder een operatie, omdat de verdoving te minimaal is. Nou dat wilt je vriend denk ik niet mee maken. Daarnaast is de combinatie upper - downer ook verreweg van goed, zeker tijdens een operatie waar in je toch al verzwakt bent.

Laat hem een kerel zijn en gewoon eerlijk zijn tegen de artsen, voor dat hij achteraf moet denken "had ik het maar gedaan".
De arts / verpleegkundige waar hij het tegen verteld heeft een beroepsgeheim en niemand anders zal ooit te weten komen dat hij speed gebruikt. Dus daar hoeft hij zich niet druk om te maken.

belg_limburger

Experimenterende gebruiker
Heb ook pas eind vorige maand operatie gehad! ze wisten daar ook niks van men gebruik af,
Ze zijn 5uur aan me bezig geweest ben ook niet wakker geworden, en als ik moet opsommen wa pep ik al genomen heb. Amaai normaal zouden ze dan 3flugels ghb geven voor ik in slaap :grin: .

Maar dokters zijn niet dom. Het valt heel goed te zien aan de organen of je gebruikt of niet. Vanbinnen zie je er heel wat jaartjes ouder uit.

Spor

Wijs gebruiker
Snuifdoos zei:
vroeger wakkerworden ofzo lijkt me wel kut als ze nog aan je zijn aan het timmeren

:grin:

Hie was ik ook aan aan het denken, alleen had ik het niet zo mooi verwoord wss :P

Flameon

Badass junkie
Hoe is de operatie verlopen Talley?
Speed gebruik bij een operatie is niet alleen gevaarlijk omdat je vroeg wakker kan worden. Speed is ook niet goed voor de vochthuishouding, en tijdens een operatie is het juist belangrijk om voldoende vocht in je lichaam te hebben. Ook zorgt speed voor een hogere bloeddruk, iets wat je niet wilt tijdens een operatie.

Bail

Experimenterende gebruiker
Je MOET het VOOR de operatie melden. amfetamine kan een "algemene" verdoving namelijk volledig blokkeren. Ik heb zelf namelijk ook een aantal operaties ondergaan (tijdens speed gebruik), amfetamine zorgt voor een zogenaamd "tegen-effect" voor de vaak gebruikte narcose midellen.

Wees niet bang dat de doktoren dit melden, dit valt namelijk onder de zwijgplicht. Zelfs als je minderjarig zou zijn zou dit onder de zwijgplicht vallen.

Bovenaan