Operatie

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Hallo, Ik wordt morgen geoppereerd.
De operatie duurt normaal iets van een half uurtje.
Ik wordt onder narcose gebracht, en vroeg me af waarom ik geen sigaretten mag roken, niet mag drinken of niet mag eten.

Kan het kwaad als ik morgenvroeg toch nog mijn ochtendritueel doe met een sigaretje en een glaasje cola?

Dokters zijn immers op de hoogte van mijn recreatieve drug gebruik, ook zou mijn XTC pil van 3 weken geleden geen invloed hebben op de operatie.

En aangezien ik ketamine krijg voor verdoving.. dacht ik, nu ga ik ook eens meemaken wat dit is? Of valt dit helemaal niet te vergelijken met een trip zoals jullie ketamine gebruiken?

Jammer dat ze benzodiazepine toedienen om hallucinaties te voorkomen. :(

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Re: Opperatie.

Dude.... Meen je deze? Die mensen vertellen je niet voor niks dat je nuchter moet blijven. Mocht je toch dat glas cola drinken is er een kans dat je begint te kotsen tijdens de operatie en dan is je hele operatie verneukt. Gewoon lekker doen wat de dokter zegt. Deze heeft er namelijk voor gestudeerd en zal je niet voor zijn eogen plezier wijs maken dat je niks mag eten en drinken. Roken zou ik dus ook niet doen als de dokter dit gezegd heeft.

En ik denk dat je werkelijk niks zal merken van dat het keta is. Waarschijnlijk raak je gewoon in een diepe slaap en weet je daarna helemaal niks meer ervan.

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker

MusicIsLife zei:
Dude.... Meen je deze? Die mensen vertellen je niet voor niks dat je nuchter moet blijven. Mocht je toch dat glas cola drinken is er een kans dat je begint te kotsen tijdens de operatie en dan is je hele operatie verneukt. Gewoon lekker doen wat de dokter zegt. Deze heeft er namelijk voor gestudeerd en zal je niet voor zijn eogen plezier wijs maken dat je niks mag eten en drinken. Roken zou ik dus ook niet doen als de dokter dit gezegd heeft.

En ik denk dat je werkelijk niks zal merken van dat het keta is. Waarschijnlijk raak je gewoon in een diepe slaap en weet je daarna helemaal niks meer ervan.

Dat laatste is wel jammer. Zou graag eens een klein beetje ervaren hoe Ketamine voelt.
Het zelf doseren in mijn vrije tijd zie ik absoluut niet zitten, je weet maar nooit!

Maar het kan toch niet dat ik van 12 uur dezenacht, niks meer mag roken/drinken/eten?
Aangezien ik morgen pas om 10 uur de operatie heb. Ik dacht altijd maar dat er iets van 6 uur voor moest zitten? Ik zou graag nog tot 4 uur dezenacht kunnen roken & eten of drinken.
Het is namelijk zover gekomen dat ik niet zonder sigaretten kan.

** Ik moet amandelen laten trekken mocht dit iets uitmaken.

MusicIsLife

Wijs gebruiker

Kerel, wat snap je nou niet aan: dokters vertellen je niet voor niks dat je nuchter moet blijven.

Maar hee, weet je wat? Je gaat toch niet naar me luisteren want eigenlijk wil je alleen maar horen dat het geen kwaad kan.

Ik zou zeggen: doe lekker wat je niet laten kan maar kom niet zeuren als je operatie dadelijk verkloot is en je opnieuw onder het mes moet.

Skirre

Bewuste gebruiker

Misschien een vreemde manier van denken die ik nu heb, maar vraag het je dokter??? Hij kan waarschijnlijk als geen ander uitleggen waarom hij dit heeft gezegd.

Fool

Badass junkie

Gewoon naar je doc luisteren, als die zegt x uur niet eten/drinken doe je dat niet, dat is om verstikkingsgevaar te voorkomen.

En van de ketamine zul je niet gaan trippen, je krijgt er benzo's bij om hallucinaties te voorkomen en rustig te worden en de dosering zo hoog dat je compleet verdoofd bent, niet meer kunt trippen.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod

leipebaviaan zei:
Misschien niet het broertje, maar ergens toch een neefje van Fgamer? :P
Toch wel denk ik ja...

MusicIsLife zei:
Kerel, wat snap je nou niet aan: dokters vertellen je niet voor niks dat je nuchter moet blijven.

Precies dat... Het is gewoon heel erg dom om voor operaties je niet aan de gestelde regels te houden. Wil je risico's lopen voor dat ene stomme sigaretje met een colaatje? Je zegt dat je niet zonder sigaretten kan, dat is echt de grootste onzin. Je wilt niet zonder sigaretten en daarom maak je jezelf zo gek als je niet rookt dat je denkt dat je niet zonder kunt. Iedereen kan zonder roken, het is een mindset.

Bekijk het eens reëel:

Een sigaret en cola <-------> Een geslaagde operatie

Als je dat objectief vergelijkt, moet je jezelf wel een beetje schamen als je dat risico wilt lopen :wink:

transformated

Badass junkie

leipebaviaan zei:

Haha ja waarschijnlijk. :grin:
En luister gewoon naar je dokter hij heeft er voor gestudeerd en jij niet uiteindelijk. Voor je het weet onstaan er compilaties omdat je sigaretten gerookt heb of cola gedronken. Gewoon naar je dokter luisteren en alles komt wel goed.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter

Ben zelf 2x onder narcose geweest , beide keren nuchter inderdaad. Had de reden niet gevraagd want het moest toch. Geen idee wat ik kreeg maar na dat spuitje was ik na 5 seconde KO.

Meest vervelende vond ik dat ik weg moest uur na operatie en nog te duf was om te staan mja dat zal tegenwoordig wel beter zijn (mag ik hopen)

Succes met de operatie!

MusicIsLife

Wijs gebruiker

leipebaviaan zei:

:tearsofjoy:
Als hij echt die sigaret en dat glaasje cola gaat nuttigen vind ik wel dat hij in aanmerking komt voor de titel: 'broertje van Fgamer'. :tongueout:

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Dokter even opgebeld gehad, ik mag om 6 uur s'morgens nog een sigaret nuttigen, en een half glas cola. Hij heeft me op de gevaren gewezen van eten & drinken smorgens.
Ik kan kotsen onder narcose en dan zijn men longen verstopt. (Zelfde effect wat een overdosis hero geeft.)

Ik vond deze vraag vrij normaal eigenlijk, ik heb sowieso al zenuwen voor morgen, en een sigaretje zou s'morgens echt te pas komen tegen de zenuwen.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Snap ik. Top dat je even gebeld hebt, heb je toch mooi antwoord op je vraag :)

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Bedankt, de opperatie is geslaagd! niet te veel pijn en hevige pijnstillers mee gekregen. ik mag overmorgen pas terug roken van de dokter.
Als ik nu ga roken kan mijn wondje opengaan, en dan ben ik verder van huis.
Dus in een keer proberen van die kut sigaretten af te blijven, spaart me in een keer een heleboel geld uit! Ook wil ik er graag aan toevoegen dat ik 5 seconde heb gevoeld hoe Ketamine is. Ook al herinner ik het me heel vaag.
Ik ging de operatiekamer binnen, dokter zei, eerst krijg je een apperatiefje van het huis. :beer:
Hij vertelde me dat ik hem moest waarschuwen wanneer ik draaierig werd, en daar was het dan, een hele schock.. is dit de ketamine? of een ander medicijn? ik viel echter 5 seconde later in slaap.

MDMAmazing1

Experimenterende gebruiker
Ben een paar jaar terug geopereerd aan mijn oren, ik weet wat voor draaierig gevoel je bedoeld, was net of ik dronken was :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:

Geen idee waarom ze dat eerst in je spuiten, maar volgens mij komt daarna de echte narcose vloeistof er bij.

Vind het trouwens top van je dat je het advies van de dokter hebt opgevolgd :grin:

Fool

Badass junkie
Als je verdoofd was met ketamine krijg je eerst een dosering benzodiazepines, om je rustig te houden en de (voor vele enge) psychedelische effecten van ketamine te dempen.

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Fool zei:
Als je verdoofd was met ketamine krijg je eerst een dosering benzodiazepines, om je rustig te houden en de (voor vele enge) psychedelische effecten van ketamine te dempen.

Jammer. Ik zou graag eens ketamine ervaren.
Ik kan eraan geraken, maar doe het liever niet. Zelfs niet met een tripsitter.

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Fool zei:
Dus wil je het nu wel of niet ervaren? :P

Ik wil het wel ervaren, maar zou het niet zelf willen toedienen.
Naargelang de risico's en wat ik erover heb gelezen.
Zou niet willen dat ik bij mijzelf perongeluk in narcose maak..

Fool

Badass junkie
Je moet in ieder geval héél erg je best doen om jezelf in een narcose te snuiven, lijkt me met racemische ketamine zelfs bijna onmogelijk. Daarnaast zijn ietswat lagere doseringen dan een k-hole ook heel erg leuk. :)

Maar je moet je natuurlijk niet op laten jutten door een idioot hier op het forum, het is een blijft een psychedelica die je gedachtes flink op de kop kan zetten. :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Goed om te horen dat de operatie geslaagd was en dat je toch naar de dokter geluisterd hebt!

MentalFucked zei:
Fool zei:
Dus wil je het nu wel of niet ervaren? :P

Ik wil het wel ervaren, maar zou het niet zelf willen toedienen.
Naargelang de risico's en wat ik erover heb gelezen.
Zou niet willen dat ik bij mijzelf perongeluk in narcose maak..
Ik kan uit ervaring zeggen dat jezelf een narcose in snuiven met ketamine niet onmogelijk is, maar dat je daar wel echt flink je best voor moet doen. In één keer 250mg pure Esketamine opsnuiven bracht mij in iedergeval in narcose voor zo'n 45 minuten. De bedoeling was een k-hole, maar daar ging ik snel voorbij. Ik dacht toen ook gewoon racemische keta te hebben, anders had ik nooit zo belachelijk veel genomen.

ooscaar

Wijs gebruiker
MusicIsLife zei:
Stel je voor wat voor lijn je zou moeten maken om jezelf in narcose te snuiven :openmouth:

Ik hoor een uitdaging :tongueout:
Misschien dat fgamer en ganjafarmer dit samen moeten doen :tearsofjoy:

@MentalFucked, goed van je dat je toch de dokter hebt gebeld. Dit soort adviezen van de dokter moet je heel serieus nemen uiteraard. Als je moet overgeven tijdens een amandeloperatie ben je wel wat verder van huis... Ik snap trouwens niet hoe je ook nog maar aan roken kunt denken als je je amandelen hebt laten trekken :openmouth: Gewoon van de gelegenheid gebruik maken en helemaal stoppen met roken. Als je er eenmaal een week of twee weken vanaf bent, lukt het je vast wel om er helemaal mee te kappen!

Trouwens, ik denk dat ze hun uiterste best doen om je niet te laten trippen van keta :wink: De gemiddelde persoon (wij zijn dus niet gemiddelde personen) wil toch absoluut niet gaan zitten trippen in het ziekenhuis haha. Als je draaierig werd lijkt het me dat ze eerst gewoon het slaapmiddel toedienen en dat keta misschien ondersteunend was? Correct me if I'm wrong

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
ooscaar zei:
MusicIsLife zei:
Stel je voor wat voor lijn je zou moeten maken om jezelf in narcose te snuiven :openmouth:

Ik hoor een uitdaging :tongueout:
Misschien dat fgamer en ganjafarmer dit samen moeten doen :tearsofjoy:

@MentalFucked, goed van je dat je toch de dokter hebt gebeld. Dit soort adviezen van de dokter moet je heel serieus nemen uiteraard. Als je moet overgeven tijdens een amandeloperatie ben je wel wat verder van huis... Ik snap trouwens niet hoe je ook nog maar aan roken kunt denken als je je amandelen hebt laten trekken :openmouth: Gewoon van de gelegenheid gebruik maken en helemaal stoppen met roken. Als je er eenmaal een week of twee weken vanaf bent, lukt het je vast wel om er helemaal mee te kappen!

Trouwens, ik denk dat ze hun uiterste best doen om je niet te laten trippen van keta :wink: De gemiddelde persoon (wij zijn dus niet gemiddelde personen) wil toch absoluut niet gaan zitten trippen in het ziekenhuis haha. Als je draaierig werd lijkt het me dat ze eerst gewoon het slaapmiddel toedienen en dat keta misschien ondersteunend was? Correct me if I'm wrong

Ik ben een 2de keer geopereerd dezenacht.
Ik ging gisteravond rond 11 uur naar spoed, de wonde was opengegaan, ik denk met eten ofzo.
Opnieuw geopereerd geworden. Ik ben ondertussen al weer thuis.
En ik werd wel degelijk eerst draaierig en toen voel ik in slaap.
Bij de eerste operatie zeiden ze dat ze me eerst een ''apperatiefje van het huis'' gaven, en dan het slaapmiddel. Leek me in ieder geval duidelijk dat ze eerst ketamine gaven, en dan het slaapmiddel.

Fool

Badass junkie
Ketamine is in dit geval het verdovings/slaapmiddel, klinkt alsof je eerst een dosering kalmeringsmiddelen(benzodiazepines) als "apperatiefje van het huis" gekregen hebt. :P De toediening in de omgekeerde volgorde zou zelfs onlogisch zijn, gezien het de bedoeling van de benzo's is om de ketamine minder angstig te maken.

Maar als je je het afvroeg had je het ook aan je arts kunnen vragen. :wink:

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Fool zei:
Ketamine is in dit geval het verdovings/slaapmiddel, klinkt alsof je eerst een dosering kalmeringsmiddelen(benzodiazepines) als "apperatiefje van het huis" gekregen hebt. :P De toediening in de omgekeerde volgorde zou zelfs onlogisch zijn, gezien het de bedoeling van de benzo's is om de ketamine minder angstig te maken.

Maar als je je het afvroeg had je het ook aan je arts kunnen vragen. :wink:

Liever niet, aan mijn huisarts zou ik het nog durven vragen.
Dalijk gaan ze nog denken dat ik een amandeloperatie wou puur voor de Keta. :tearsofjoy:

Fool

Badass junkie
Lijkt me niet dat ze het raar vinden als je vraagt welke medicatie je ingespoten krijgt? Zijn zat patiënten die het best interessant vinden, ik zou bijvoorbeeld zelf geen enkele spuit laten zetten zonder te weten wat erin zit. :P

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fool zei:
Lijkt me niet dat ze het raar vinden als je vraagt welke medicatie je ingespoten krijgt? Zijn zat patiënten die het best interessant vinden, ik zou bijvoorbeeld zelf geen enkele spuit laten zetten zonder te weten wat erin zit. :P
Precies dat! Ze mogen me alles me alles in spuiten als dat medisch nodig is, maar ik wil wel weten wat.

Bovenaan