opgepakt in belgie

sando

Newbie
iemand die ik ken is begin van de week betrapt met 500 ml vloeibare xtc (ghb) in zijn wagen, hij is opgepakt, heeft een nachtje in de cel gezeten en na het tekenen van zijn verklaring mocht hij voorlopig beschikken.
Hij heeft verklaard dat dit aangekocht was voor eigen gebruik.
In het verleden is er nog tweemaal een pv opgesteld ivm cocainegebruik, hij is toen wel niet betrapt met coke maar de drugs staan toch vermeld in de pv (opgepakt wegens agressie ,storen openbare rust)
Wat nu, wat zijn de mogelijke gevolgen, de zaak is nu bij het parket, wanneer moet hij voorkomen, moet hij de cel in, boete betalen???
Hij werd beschouwd als koerier door de agenten, gsm in beslag genomen om na te chekken of hij geen dealer is...

Xtc Bob

Belezen gebruiker
ik weet alleen dat je poging tot moord krijgt bij het dealen van ghb als hij heeft gezegt dat het vorr eigen gebruik is zal het nog wel meevallen maar op ghb zijn ze niet mild

ps: ghb is geen vloeibare xtc

sando

Newbie
ja sorry, ken er nie zo veel van ma ghb word zo wel vaak genoemd hier, foutje, iemand al ervaring met gerecht bij betrapping?

ronny

Experimenterende gebruiker
Xtc Bob zei:
ik weet alleen dat je poging tot moord krijgt bij het dealen van ghb als hij heeft gezegt dat het vorr eigen gebruik is zal het nog wel meevallen maar op ghb zijn ze niet mild

Hahahaha, yeah right. :rolleyes:
Zelfs als je wapens verkoopt kan je enkel voor wapenhandel en illegaal wapenbezit aangeklaagd worden!

Xtc Bob

Belezen gebruiker
ronny zei:
Xtc Bob zei:

Hahahaha, yeah right. :rolleyes:
Zelfs als je wapens verkoopt kan je enkel voor wapenhandel en illegaal wapenbezit aangeklaagd worden!

http://www.depers.nl/binnenland/99863/GHB-is-poging-tot-moord.html

http://www.drugs-forum.co.uk/forum/archive/index.php/t-7671.html

Flugeltje

Wijs gebruiker
Dat gaat over het belachlijke hoeveelheden ghb toedienen, niet over ghb verkopen.

Net hetzelfde als iemand abnormaal veel slaappillen laten nemen, kunnen ze ook zien als poging tot moord

Ik heb het ook al eerder gehoord, maar ik denk gewoon dat het een fabeltje is.
Heb je geen citaat een wetboek ofzo ?

Detroit303

Bewuste gebruiker
Xtc Bob zei:

Dude, 'vloeibare xtc' is gewoon een belgische benaming voor GHB hoor.

OT: Frisko is geloof ik eens betrapt op dealerhoeveelheden GHB, vraag het hem eens..

Bovenaan