Opgepakt met 5 xtc pillen

Hallo mensen,

Ik ben van het weekend opgepakt met 5 xtc pillen ik werd opgepakt omdat iemand ze zag en ik werd daardoor veraden.De xtc pillen waren niet van mij zelf maar voor een vriend. zelf gebruik ik ook niet.Toen ik op het politie bureau zat werd ik ondervraagt en heb ik het zelfde gezegd dat het voor een vriend is die het nog krijgt en dat ik de grootste idioot ben dat ik het op zak had Enz .De hoofdagent zij tegen mij dat ik te maken krijg me snelrecht of je krijgt een acceptgiro of je moet voorkomen maar nu is mij vraag weten jullie meschien al wat meer over de boete heeft er iemand ervaring mee? Maak ik een grote kans op voorkomen want dat wil ik natuurlijk echt niet.Echt reacties zijn zeer welkom bedankt alvast.

Hierbij wil ik ook nog zeggen dat ik nog nooit wat gedaan heb nog nooit in aanraking geweest ben met de politie.

tomz0r

Badass junkie
Lullig voor je. Ik zou die vriend je boete laten betalen. Waarom moet jij verantwoordelijk worden gesteld?

Je krijgt normaal gesproken een boete, op deze site meer informatie
http://www.jellinek.nl/vraagenantwoord/ ... =922&id=11

Aangezien ze zeiden dat ze je een acceptgiro gaan sturen denk ik dat ze je pakken voor bezit en het dus niet gedogen.
Voor 5 pillen krijg je dan 367 euro boete, die ik echt terug zou eisen van die vriend van je.

http://www.tolerantie.nu is ook een erg handige site.

Ohja, dit is ook nog boeiend. Alleen moet je het wel kunnen bewijzen:

Als je medeplichtig bent en geen dader dan wordt 33% van het puntentotaal afgetrokken. Heb je al een keer eerder het strafbare feit gepleegd dan wordt 10% van het punten aantal erbij geteld. Heb je het meermalen gedaan dan wordt er 20 % bijgeteld.

ja kijk ik had het voor hem gekocht omdat ik iemand kon die het verkocht en hij kon er daar niet aan komen maarja ik ben echt een debiel ik weet wel dat ik nooit meer van me leven in aanraking met drugs kom en ik hoop ook echt niet dat ik hiervoor een strafblad krijg anders heb ik een probleem ik gaf die pillen trouwens als gift aan hem

tomz0r

Badass junkie
Hebben ze bezit gezien, of hebben ze gezien hoe je ze aan hem gaf? Ik hoop het eerste, anders wordt je boete nog hoger wegens handel :(

Sterkte!

alleen het bezit die vriend hebben ze nooit gezien ze hebben me gewoon gepakt met 5 xtc pillen maarja ik lees overal dat als je niet hoeft voor te komen je geen strafblad krijgt alleen een regestratie dus me verklaring omtrent gedrag kan ik gewoon nog krijgen ik vond zelf dat de agenten me als crimineel behandelde maar zo deden ze denk ik gewoon zodat ik het nooit weer doe

Chris Pontius

Badass junkie
veel sterkte ermee.
ik weet niet hoe sterk de relatie met je vriend was maar alles op hem schuiven vind ik iets te veel.
Jij gaat er wel mee akkoord het voor hem te halen natuurlijk.
ik zeg niet dat het jou schuld is, begrijp me niet verkeerd.
Maar misschien kunnen jullie de boete splitsen ?

En mijn vraag : Bij welke hoeveelheid kan je nou als dealer worden gezien ?
ik zelf doe wel eens inkopen voor een zooitje vrienden maar ik loop liever niet dat risco natuurlijk :P

kijk de rede is dat ik het op zak had. en de rede van mij is dat ik het aanhem ging geven me verklaring dan. Maar de boete zal tussen de 200 400 zitten en ik hoop ook echt dat ik dat krijg niet dat ik zeg maar moet voorkomen maar als ik nog nooit wat in me leven gedaan heb en 1 x 5 xtc pillen op zak heb zal ik toch niet gelijk naar de rechter moeten

Martijn.

Belezen gebruiker
tomz0r zei:
Voor 5 pillen krijg je dan 367 euro boete,
DRIEHONDERDZEVENENZESTIG EURO!? :openmouth: :openmouth:

Voor 5 pillen... damn. Dacht dat 't drugsbeleid hier soepel was. :P

Maar ja, echt balen voor je. Je bent natuurlijk zelf verantwoordelijk voor 't feit dat je met die pillen op zak liep, maar omdat 't voor een vriend van je was, zal ik hem ook wel een deel in rekening brengen. Misschien ieder de helft betalen. Jullie hebben allebei wel een beetje schuld natuurlijk.

En voor 5 pilletjes voorkomen... dat zal toch niet. Dan zal je ook een strafblad krijgen. Volgens mij is 5 pillen op zak een overtreding en geen misdrijf. Je krijgt dus enkel een boete, maar geen strafblad. Volgens mij zelfde procedure als bij verkeersovertredingen. Of zit ik nu fout?

tomz0r

Badass junkie
Martijn. zei:
tomz0r zei:
Voor 5 pillen krijg je dan 367 euro boete,
DRIEHONDERDZEVENENZESTIG EURO!? :openmouth: :openmouth:

Voor 5 pillen... damn. Dacht dat 't drugsbeleid hier soepel was. :P

Maar ja, echt balen voor je. Je bent natuurlijk zelf verantwoordelijk voor 't feit dat je met die pillen op zak liep, maar omdat 't voor een vriend van je was, zal ik hem ook wel een deel in rekening brengen. Misschien ieder de helft betalen. Jullie hebben allebei wel een beetje schuld natuurlijk.

En voor 5 pilletjes voorkomen... dat zal toch niet. Dan zal je ook een strafblad krijgen. Volgens mij is 5 pillen op zak een overtreding en geen misdrijf. Je krijgt dus enkel een boete, maar geen strafblad. Volgens mij zelfde procedure als bij verkeersovertredingen. Of zit ik nu fout?

Als je de boete niet accepteert krijg je een proces verbaal. Dan krijg je inderdaad pas een strafblad.

Flameon

Badass junkie
Welicht zul je alleen een bekeuring moeten betalen, en dus geen strafblad ontvangen!
Hoop dat je je les geleerd hebt hiermee, sterkte

Angramar Temenos

Badass junkie
"je les geleerd"? Hij deed niks fouts... Het is niet zijn schuld dat zo ongeveer in de hele wereld de drugswetgeving zo krom is als een banaan.

Was trouwens wel echt achterlijk van je om te zeggen dat het voor een vriend was. Dat kan onder handel vallen; Je had gewoon moeten zeggen dat het voor jezelf was, en dat je het ergens hebt gevonden. Ik ben een keer gepakt met twee 2c-e capsules (40 mg), en ze werden alleen afgepakt, verder niet.

hannus

Bewuste gebruiker
ik heb alleen een keer 2gr sos moeten inleveren.
verder dok je gewoon de helft je mattie andere helft probleem opgelost.
je krijgt alleen een prent.
doen niet zo moeilijk met 5 pilletjes, waren het er nou 500 ja dan was je de sjaak.

Ey mensen echt bedankt voor de info kijk ik zij dat het voor een vriend is die het niet kan krijgen en hij krijgt het als cadeua of gift maarja ik voel me zo verkankert dat ik nooit meer met drugs in aanraking wil komen ik heb zelfs dealer gebeld en die zegt je krijgt rond de 200 euro en geen strafblad maarja ik was onderinvloed van alcohol met die pillen op zak dat staat ook in de verklaring ik wil echt iedereen waarschuwen die wel is pillen op zak heeft om te geven aan een vriend of wat niet meer te doen je denkt er veel te makelijk over tot je gepakt word ik ben zelf 20 jaar en mag geen strafblad hebben anders heb ik een probleem met me werk en ik ben ook zo bang dat me ouders er achter komen als ze erachter komen ben ik denk ik een zwerver ofzo maarja weet iemand of heeft die er ervaring mee of je nog gebeld word door de politie of wat? ik hoop alleen maar op acceptgiro ik skip de post elke dag. het lijkt me toch niet dat ze erop bureau over door gaan als het naar justitie word opgestuurd? en ik ben meerderjarig??? Bedankt voor reacties mensen en ik meen het je krijgt er alleen maar problemen mee.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Bewaar nooit drugs of pillen voor een ander, dit is onnozel. als iemand je vraagt om 5 pillen te bewaren, dan heeft dit vaak een andere reden dan die aan jou wordt verteld.

De politie maakt het niet uit, hoe die pillen in je binnenzak zijn beland. Dat is een andere zaak. Het feit( volgens de politie) is, Dat jij de pillen in bezit had. En dat is strafbaar. Het maakt ze niet uit, of Hans Klok ze in je hand heeft gegoocheld, of dat er iemand met een pistool je verplichtte om dat te doen.

Ook als je door rood rijd. Je krijgt een bekeuring. En jij moet later aantonen in het bezwaarschrift, dat je een ambulance zag naderen met sirene en zwaailicht, die alleen kon doorrijden als je een stukje door rood reed.

Wacht met betalen, en stuur een bezwaarschrift in(binnen de 6 weken termijn). Waar je je vriend verlinkt. Of betaal zelf de boete, en laat het aan hem zien. In de hoop dat je t terugkrijgt.

ja kijk mensen het gaat me niet om de boete ik wil gewoon echt niet voorkomen ik hoop gewoon op die boete alleen en me vriend verlink ik niet want het is me eigen domme fout.

Bovenaan