Opgepakt met coke

Ser

Newbie
Ik was vanavond uit in een discotheke. Bij binnenkomst van de discotheke ben ik opgepakt met een halve gram coke... Echt te dom, ik ben zelf geen gebruiker, maar ik nam het mee voor een vriend van mij. Hebben jullie enige ervaring met situaties zoals dit?
De politie werd ingeschakeld en ik moest een verklaring afleggen bij de politie.. De politie zei als ik dit niet zou tekenen, dat er dan een onderzoek ofzo naarmij gestart zou worden. In eerste instantie dacht ik natuurlijk dat dit bullshit was, maar achteraf heb ik het toch getekend.
Weten jullie de gevolgen van mijn actie nu? krijg ik iets op mijn strafblad ofzo?

Thx

Ser,

pascal828

Badass junkie
Als het echt een halve gram, en niet meer was, dan kan de politie het alleen maar in beslag nemen. Je krijgt geen strafblad etc.
Een halve gram, dat rekenen ze als eigen gebruik en niet als handel.

Dus houdt het gewoon op eigen gebruik, en dan zul je geen strafblad krijgen.

Ser

Newbie
Ok thx man
Maar nog steeds wel een rare gedachte dat ze mijn naam en coke toch ergens in hun bestand hebben staan.
Niet voor herhaling vervatbaar dus :)

Flameon

Badass junkie
Half gram kan op dit moment geen kwaad, als je de 1ste keer gepakt wordt.
Kan wel zijn dat je een boette krijgt, maar strafblad niet (voor dealen).
Zeg ook niet dat het voor een vriend is, hou het op eigen gebruik !!!!!

Oom Klaas

Badass junkie
Exceptional Insight zei:
Ser zei:
Tja, life suxx ! xD
End it! :grin:

atbboy

Bewuste gebruiker
Eigen gebruik, krijg je als je meerderjarig bent hoogstens een boete voor.
That`s life, leer van je fouten. Laat de volgende keer je maat zijn eigen zooi maar mee naar binnen nemen.

Donantzone

Experimenterende gebruiker
Ja, ik denk nu waarschijnlijk ook gewoon dat een halve gram gedoogd is. Ik denk iig dat ik er geen boete voor krijg. Boeit me ook niet dat de coke afgepakt is. Coke is toch de product of the devil. Het was toch voor een vriend van mij pech voor hem !;D Geef mij maar lekker een jointje of wat MDMA.

Thx voor de reacties btw :)

Ik ben trouwens ook Ser, alleen is dit een andere account van mij.

DonJon

Newbie
een maat van mij is dus ook een keer opgepakt
hij stond buiten en deed alsof hij aan het pissen was en pakte dus zijn sleutels en zn ponypak toen stond de politie ineens naast hem. hij heeft een boete gehad van 180 euro en een taakstraf hij was toen wel 23 en hij had op dat moment 2 gram sos bij zich.

W.F.L.

Badass junkie
DonJon zei:
een maat van mij is dus ook een keer opgepakt
hij stond buiten en deed alsof hij aan het pissen was en pakte dus zijn sleutels en zn ponypak toen stond de politie ineens naast hem. hij heeft een boete gehad van 180 euro en een taakstraf hij was toen wel 23 en hij had op dat moment 2 gram sos bij zich.

Ja, 2 gram en openbaar drugs gebruiken is nog wat anders dan gewoon 0,5 op zak hebben.

knolselderij

Wijs gebruiker
je hebt gewoon pech gehad de meeste uitsmijters hadden het gewoon afgepakt en je waarschijnlijk niet naar binnen gelaten

Tony Montana

Belezen gebruiker
Ser zei:
Ik was vanavond uit in een discotheke. Bij binnenkomst van de discotheke ben ik opgepakt met een halve gram coke... Echt te dom, ik ben zelf geen gebruiker, maar ik nam het mee voor een vriend van mij. Hebben jullie enige ervaring met situaties zoals dit?
De politie werd ingeschakeld en ik moest een verklaring afleggen bij de politie.. De politie zei als ik dit niet zou tekenen, dat er dan een onderzoek ofzo naarmij gestart zou worden. In eerste instantie dacht ik natuurlijk dat dit bullshit was, maar achteraf heb ik het toch getekend.
Weten jullie de gevolgen van mijn actie nu? krijg ik iets op mijn strafblad ofzo?

Thx

Ser,

Nee, je krijgt niets op je strafblad. Uiteraard is het wel stom dat jij iets voor een "vriend" mee naar binnen neemt. Hij wil het gebruiken, dus laat het hem lekker zelf meenemen. Jij hoeft toch niet de consequenties en verantwoordelijkheden van je "vriend" te dragen?

Heb geen ervaring met dat ik gepakt wordt. Ervaring in handige verstop plekjes.
Persoonlijk gezien zou ik helemaal niets tekenen. Ook niet als de politie dat wil. Ik ken mijn rechten en voor zover ik weet mag je in Nederland (gedoogbeleid) altijd een kleine hoeveelheid voor eigen gebruik bij je hebben. En als ik het helemaal goed heb, dan mag je 1gr bij je hebben. Het enige wat ze wel kunnen en mogen doen is het in beslag nemen. Maar meer ook niet voor zover ik weet.

Maar misschien moest je wel een verklaring afleggen omdat je het mee nam voor iemand anders.

HTID

Bewuste gebruiker
Als je niet tekent komt de zaak voor de rechter. Als de rechter je veroordeelt kan dat erg veel gezeik opleveren. De vraag is hoe de rechter in deze situatie zou oordelen.

Op feesten hebben ze tegenwoordig een zero-tollerance beleid, weet niet hoe dat in discotheken zit.

Ik denk dat het slim is dat je getekend hebt. Nu krijg je een boete van ongeveer 90 euro en ben je van het gezeik af.

Donantzone

Experimenterende gebruiker
nieneinao zei:
knolselderij zei:
je hebt gewoon pech gehad de meeste uitsmijters hadden het gewoon afgepakt en je waarschijnlijk niet naar binnen gelaten

en rara wat de uitsmijters ermee gingen doen :rolleyes:

Jammer genoeg nam de politie het mee.
Rara wat de politie daarmee ging doen :P

Back to the point. Ik heb nog niks van de politie gehad dus en dat gaat ook niet gebeuren. De politie zegt: "1 wikkeltje is gedoogd" Dat is 0.5 gram 1 gram?

En die disctoheke is niet zomaar een normale club. De beveiliging daar is net zo erg als op schiphol joh, je moet daar door metaaldetector poortjes lopen enzo.

knolselderij

Wijs gebruiker
Donantzone zei:
nieneinao zei:
knolselderij zei:

en rara wat de uitsmijters ermee gingen doen :rolleyes:

Jammer genoeg nam de politie het mee.
Rara wat de politie daarmee ging doen :P

Back to the point. Ik heb nog niks van de politie gehad dus en dat gaat ook niet gebeuren. De politie zegt: "1 wikkeltje is gedoogd" Dat is 0.5 gram 1 gram?

En die disctoheke is niet zomaar een normale club. De beveiliging daar is net zo erg als op schiphol joh, je moet daar door metaaldetector poortjes lopen enzo.

is die discotheek in n ghetto ofzo?

Fishhead0707

Wijs gebruiker
Ser zei:

Thx

Ser,

Het in bezit hebben van harddrugs voor eigen gebruik is niet strafbaar.

Ik las laatst een mooi verhaal op nu.nl Een bejaarde vrouw werd opgepakt toen zij coke aan het vervoeren was omdat ze geld nodig had. het mooie is dat ze werd vrijgelaten met een waarschuwing.

Dus volgende keer beter een oma meenemen die de drugs mee smokkeld...

:sunglasses:

Oom Klaas zei:
Exceptional Insight zei:
Ser zei:
Tja, life suxx ! xD
End it! :grin:

Origineel...

Bovenaan