opiaten detox gestart

Shambler

Experimenterende gebruiker
Ik start nu dit draadje omdat ik bezig ben met een opiaten detox.
Sinds een maand of 5 gebruik ik dagelijks opiaten varierend van bruin tot morfine (pillen als medicatie), eigenlijk afhankelijk van aanbod want niet alles is dagelijks te krijgen.
Het is nu ca 15 uur geleden sinds mijn laatste dosis bruin. De ontwenning begin ik nu goed te voelen, hartkloppingen, bibberig etc. Heb zojuist een pilletje suboxone genomen om dit op te vangen.
Ik moet dit tot komende woensdag volhouden alwaar ik opgenomen ga worden in een verslavingskliniek. Een kliniek die verlangt clean te zijn voordat ze tot opname bereid zijn.
Klinkt raar maar waar. Helaas willen ze niks weten van opiaat-verslaving omdat ze geen ondersteuning kunnen geven (of willen misschiens) in de lichamelijke ontwenningsfase en het risico op complicaties te groot vinden. Vreemd en imo enigszins hypocriet aangezien ze wel alcohol verslaafde mensen aannemen. Maar goed ik moet deze dagen, nu nog 2-en halve dag thuis doorbrengen.

Niet de beste plek maar het moet maar. Gelukkig heb ik suboxone en hoop dat ontwenning en mijn trek ik dope hiermee voldoende wordt geremd. Ben realistisch dat het niet 100% zal zijn maar hopelijk genoeg om vol te houden.

ik probeer jullie de komende dagen in ieder geval tot woensdag op de hoogte te houden en wellicht nog iets uit jullie reacties te halen.

speeseend

Wijs gebruiker
Probeer niet op te geven. Elke mislukte poging werkt verzwarend om de volgende poging te starten. Alles is beter dan opgeven in dezen.

Succes.

K-rbo

Ik weet uit eigen ervaring dat een opiaatafkick moeilijk kan zijn. Het hangt natuurlijk veel af van je eigen wil en karakter maar mocht ik het opnieuw kunnen doen zou ik voor de korte pijn kiezen, dus zonder substituutmiddelen zoals subutex of methadon.je afkick zal mss veel heftiger zijn maar je bent er rapper van af.Anders hang je maanden zoniet jaren vast aan die andere middelen, afbouwen en zo en op een zekere dag, wil je toch helemaal clean zijn moet je er ook mee stoppen.Je doet ervan wat je wil maar ik wens je veel sterkte en doorzettingsvermogen toe in deze moeilijke periode.Na regen komt meestal zonneschijn, niet? :) grrtz

beste, (ik gebruik al 10 jaar nu. herro en coke intraveneus) ik heb inmiddels al 15 opnamens achter de rug en elke keer ik ergens opgenomen word en men suboxone naar nul gaat gaat er een heel andere wereld voor me open. alles ziet er zo grauw en depri uit de komende dagen!. ik probeer hier echt elke keer opnieuw doortebijten maar het lukt me niet en vertrek weer naar het slechte milieu. ik weet wel dat het me zal lukken want ik wil het cleane leven veel te graag! ik neem al 2 jaar suboxone, het is een wondermiddel maar toch bijna even erg om mee te stoppen als herro, ook al bouw je rustig af. het is men 4de dag voledig clean zonder suboxone ook. kvoel me echt ROT maar weet dat het binnen een paar dagen wel zal beteren ik sta nu op de wachtlijst in de vita in zelzate een rustig progamma deze keer is miss beter voor mij als de spiegel, sleutel of katarsis. veel sterkte voor iedereen die een ontwenning moet doorgaan van opiaten het is een week de HEL maar erna is het leven zo veel mooier en kan je terug genieten van de kleine en normale dingen! :)

pictoresk

@suboxone69
Respect dat je er nog een keer bent aan gaan staan. Kan me echt "levendig" voorstellen hoe kut en hoe zwaar het nu voor je moet zijn. Fijn om te lezen dat je goede hoop voor jezelf hebt, en dat je uitkijkt naar een clean leven. Wens je sterkte en veel doorzettingsvermogen toe.

@speeseend
Jou opmerking, over hoe iedere mislukte poging verzwarend werkt om een volgende poging te starten, heeft mij gesterkt, tis mijn 1ste poging om van basen en hero af te komen. Thanks!

@K-rbo
Ben afgelopen vrijdag met diezelfde gedachte besloten om helemaal af te bouwen, beter nu ineens die hele shit dan dit iedere dag een beetje meer lijden, om uiteindelijk alsnog helemaal ziek te moeten worden.

@ pictoresk. thx voor de steunende woorden. het doet me goed om dit te lezen :) dringend tijd om eens aan men leven te beginnen!

Bovenaan