Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ik heb onlangs wat opium verkregen (100% zeker van een papaver somniferum), de kleur van de opium na het drogen is echter een soort geel-bruin, in plaats van zwart, wat zo ver ik weet, de kleur zou moeten zijn. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Ik heb zelf heel weinig ervaring met opium, maar van wat ik er over gehoord en gelezen heb is het altijd donker bruin/zwart achtig. Wat ik heb is lichtbruin, karamel achtig.
EDIT: Ik heb zojuist wel gelezen dat verse opium licht bruin is, het zou dus kunnen dat het nog wat langer moet blijven drogen voordat het donkerder wordt.
Misschien ligt het aan het opiaat gehalte ? Ik doe maar een wilde gok. Het is en blijft een natuurproduct, dus er kunnen wel een aantal verschillende oorzaken zijn voor een lichtere kleur.
Misschien dat iemand die al vaker opium heeft gebruikt je meer kan vertellen.
donker bruin tot zwart heb ik het gezien en gerookt maar als t net uit de papaver zelf komt na inkerving is het wit soort latex-achtig daarna door aanraking met zuurstof word het al snel bruin...
donker bruin tot zwart heb ik het gezien en gerookt maar als t net uit de papaver zelf komt na inkerving is het wit soort latex-achtig daarna door aanraking met zuurstof word het al snel bruin...
Dat is misschien wel een antwoordt op zijn vraag. Als de kleur van de opium afhangt van hoelang het gedroogd is, weet je dat lichtbruine opium nog maar kort gedroogd is en zwarte opium al langer in contact is geweest met zuurstof.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.