dat is ook het kromme

ergens heb je daar best een klein beetje gelijk in
alcohol is minimaal net zo schadelijk als opiaten .. alleen het is voor de meeste mensen net iets minder verslavend .. als half nederland elke avond twee opiumjoints zou roken, of 1 chineesje heroine is over een jaar half nederland opiatenverslaafd ... en aangezien het nu niet zo is dat half nederland alcoholverslaafd is, terwijl er veel mensen elke avond een paar drankjes nemen, zie ik daarin al een hele goede reden voor het huidige bestrijdingsbeleid ...
qua destructieve werking zou alcohol verboden moeten worden, maar als je ooit op school geschiedenis gehad hebt, zou ik eens gaan lezen over de drooglegging in de VS.... wat er daarna gebeurde en hoeveel geld de amerikaanse staat toen miste, terwijl er juist veel meer ( in het geniep) gedronken werd... De maffia werd rijk van de drooglegging, de VS arm ...
alcohol is inmiddels zo ingebakken dat het niet meer te verbieden is, eigenlijk net als sigaretten, kijk eens naar die heisa om dat rookverbod .. mensen zouden het niet accepteren en de regering zou niet meer rond kunnen komen op prinsjesdag, zoveel miljarden accijns verdienen ze ermee
alcohol is een onzichtbare sloper omdat het zo ingebakken is in onze culturen, maar zelfs als je het zichtbaar zou maken en iedereen in kaart zou brengen die het neemt, zie je dat relatief gezien veel meer mensen alcohol kunnen drinken zonder over die destructieve grens heen te gaan, dan dat opiatengebruikers dat kunnen doen ...
het zou dan wel makkelijk zijn om te zeggen dat opiaten verslavender zijn, maar eigenlijk denk ik dat dat meer het verschil tussen mensen zelf is ... alcohol is natuurlijk veel makkelijker te krijgen dan opiaten ( omdat ze verboden zijn!) ... voor 80 % heb je een halve liter 12 % bier bij de appie heyn .. voor 5 euro ben je dronken .. die vijf euro heroine is in een week niet meer genoeg op een dagje ... alcohol heeft zeker een gewenningsfactor, echter is die zoveel lager dan bij opiaten ...
het is al een wonder dat wiet in nederland gedoogd wordt want daarvoor worden we al flink op de schop gegooid door andere landen .. al is de scheiding tussen hard en softdrugs volgens mij een hele goede ...
gewoon omdat er zoveel mensen in nederland blowen .. stel dat al die mensen nu naar huisdealers zouden gaan ( wat gebeuren zal als er geen shops meer zijn ) denk je dan niet dat je als achttienjarig ventje veel eerder in aanraking zal komen met harddrugs ... harddrugs die in de meeste shops gebannen worden, of minimaal niet echt zichtbaar verhandeld worden,die liggen bij de huisdealer in de aanbieding

...
dat is voor mij de enige reden dat het nldse drugsbeleid nog een beetje werkt .. die scheiding ...
ps
je krijgt van opiaten wel iets meer dan alleen leverschade ... zoals alle drugs en giffen worden opiaten voornamelijk door je lever onschadelijk gemaakt, dus rara wie de grootste klappen krijgt
Dan kom je op het feit dat opiaten heel erg veel vocht en vitamines onttrekken aan je lichaam, veel meer dan sigaretten en drank ... Dus je darmen (oa obstipatie) en je maag ( maagzweren, omdat je maag steeds meer zuur aan blijft maken door de basische middelen die zijn opgelost in opiaten meestal is dat de troep ( en ja zelfs als je rookt, komt het in je maag en andersom ... elke longpatient weet dat je maag en je longen onlosmakelijk verbonden zijn .. alleen als je spuit zou je je lever en maag en longen iets ontzien, maar dan spuit je weer direct gifstoffen in je bloedbaan, rara hoe goed dat zal zijn ) en dan natuurlijk nog je longen op zich... nicotine en teer zijn niet de enige dingen die je longen kapot krijgen hoor ... 80 % van de coke en heroine verslaafden in nld gebruikt astma inhalers ... nooit over nagedacht waarom?
moet je maar eens goed opletten bij mensen die heroine chinezen.. hoe rot hun tanden kunnen worden .. bruin slaat onwijs aan op je tanden .. dus logischerwijs ook op je longen, net als bij peuken ( rook maar eens een peuk door je tshirt heen, dat heb je met bruin nog een stuk erger, want bruin rook je door een buisje en dus zonder filter ...
zoals zoveel verslaafden begonnen mijn longproblemen pas na enkele jaren flink heroine en coke roken .. en nu zijn ze onherstelbaar beschadigd .. ik kan rondkomen met inhalers, maar een peukie roken is vragen om die inhalers te verdubbelen op een dag ... vroeger had ik een longinhoud van dik 8 liter, nu nog geen 5 .... you do the math
uiteindelijk zullen mensen moeten ophouden met roepen van dit en dut is net zo schadelijk als dat, dus dat moet ook legaal worden .... misschien is het zinniger om te kijken van he dat is schadelijk voor me, boeien of het wel of niet legaal is, in hoeverre geeft het mij iets en in hoeverre kost mij dat ... En elk logisch mens zou dan uitkomen op niet nemen van opiaten en heel soms een alcoholische versnapering ( goed voor hart en bloedvaten ) ...
mensen zijn alleen niet zo logisch en al helemaal niet maathoudend
AkA