• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Opkomen binnen 15 minuten??

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

dexdude2

Belezen gebruiker
Gisteren heb ik 1 pilletje ingenomen (rode diamant, heb er al een stuk of 10 gehad en ze zijn altijd perfect geweest en deze kwam van dezelfde stash) om precies 20:00 uur, en om 20:15 voelde ik al een hele sterke MDMA rush opkomen.

Hoe is dit mogelijk? Normaal gesproken duurt het minimaal 45 minuten totdat ik ook maar iets voel, maar gisteren was ik na 15 minuten al aardig van de kaart en heb daarna de hele tijd eigenlijk hetzelfde gevoel gehad. Ik heb voordat ik de pil heb ingenomen flink gegeten en gedronken (2 blikjes bier, halve zak chips 150g en een tonijnsalade 250g ongeveer 2 uur voor dat ik de pil innam) en heel wat multivitamines en antioxidanten gehad (700mg c-vitamine, 100 mikrogram selenium, 50mg e-vitamine, wat veeeel meer is dan wat je per dag nodig hebt aan antioxidanten).

De trip was overigens erg slap, omdat ik dinsdag ook al een diamantje had geslikt (stom van me), maar het was wel degelijk MDMA (getest ~100mg). Zou dat er mee te maken kunnen hebben?

Olijfboompje

Bewuste gebruiker
dexdude2 zei:
Gisteren heb ik 1 pilletje ingenomen (rode diamant, heb er al een stuk of 10 gehad en ze zijn altijd perfect geweest en deze kwam van dezelfde stash) om precies 20:00 uur, en om 20:15 voelde ik al een hele sterke MDMA rush opkomen.

Hoe is dit mogelijk? Normaal gesproken duurt het minimaal 45 minuten totdat ik ook maar iets voel, maar gisteren was ik na 15 minuten al aardig van de kaart en heb daarna de hele tijd eigenlijk hetzelfde gevoel gehad. Ik heb voordat ik de pil heb ingenomen flink gegeten en gedronken (2 blikjes bier, halve zak chips 150g en een tonijnsalade 250g ongeveer 2 uur voor dat ik de pil innam) en heel wat multivitamines en antioxidanten gehad (700mg c-vitamine, 100 mikrogram selenium, 50mg e-vitamine, wat veeeel meer is dan wat je per dag nodig hebt aan antioxidanten).

De trip was overigens erg slap, omdat ik dinsdag ook al een diamantje had geslikt (stom van me), maar het was wel degelijk MDMA (getest ~100mg). Zou dat er mee te maken kunnen hebben?
Ik ben geen expert op het gebied van drugs, maar toen ik mijn eerste keer deed, had ik totaal niet het gevoel dat er iets was.
Later naderhand, besefte ik pas dat hij al heel snel was ingeslagen, alleen dat ik het niet doorhad. Mijn maten duidelijk wel, want ik had de grootste lulkick ooit zeiden ze.

Oftewel in mijn ervaring is het wel degelijk mogelijk dat hij binnen of rond de 15 minuten opkomt.

dexdude2

Belezen gebruiker
Immo zei:
Ik denk niet dat het lichamelijk mogelijk is het zo snel te verwerken via de mond.
Inderdaad, daarom begrijp ik het ook niet. Maar ik weet 200% zeker dat het binnen 15-16 minuten is gebeurd omdat ik toevallig nog had opgeschreven wanneer ik 'm in nam en direct op de klok keek toen ik de rush voelde. Het was denk ik ook geen placebo, omdat ik heel strak begon te lopen, dingen veel beter hoorde en alles veel scherper zag, zoals je dat bij MDMA normaal gesproken voelt (toch????).

Kan het eventueel te maken hebben gehad met enzymen in m'n maag die niet goed werkte op dat moment?

dexdude2

Belezen gebruiker
Aalpoepert zei:
Misschien had je een lege maag?
Ik heb voordat ik de pil heb ingenomen flink gegeten en gedronken (2 blikjes bier, halve zak chips 150g en een tonijnsalade 250g ongeveer 2 uur voor dat ik de pil innam) en heel wat multivitamines en antioxidanten gehad (700mg c-vitamine, 100 mikrogram selenium, 50mg e-vitamine, wat veeeel meer is dan wat je per dag nodig hebt aan antioxidanten).

k00k

Bewuste gebruiker
Kan wel degelijk placebo zijn. Als ik een pil pak dan voel ik na de eerste 15 minuten ook al redelijk strak terwijl ik het eigenlijk pas 'echt' voel na 3 kwartier. Maarja het kan natuurlijk ook gewoon echt zijn geweest bij jou :P

Aalpoepert

Badass junkie
dexdude2 zei:
Aalpoepert zei:
Misschien had je een lege maag?
Ik heb voordat ik de pil heb ingenomen flink gegeten en gedronken (2 blikjes bier, halve zak chips 150g en een tonijnsalade 250g ongeveer 2 uur voor dat ik de pil innam) en heel wat multivitamines en antioxidanten gehad (700mg c-vitamine, 100 mikrogram selenium, 50mg e-vitamine, wat veeeel meer is dan wat je per dag nodig hebt aan antioxidanten).
Oh zei je dat al? Ik was nog wakker van de pep vandaar.

Sterckx

Newbie
hangt af wat je doet als ik een pil neem

als ik dan:

-joint smoor
-inspanning doet
-redbulls drink

krijg ik het effect al binnen de 10min vind best wel goed dat niet telang duurt
ken vriendin waar bij het pas werkt na een uur tot anderhalfuur dan vind ik dat na 10 wel beter (:

Meestal komt hij gwn na een half uur maar voor het uur op.

Maar af en toe wilt hij wel eens vroeger opkomen (15min)
Maar later dan normaal is nog niet voorgekomen

WappieWappie

Belezen gebruiker
Na een kwartiertje is wel snel maar kan wel denk ik. Toevallig dat kwartier ook intensief bezig geweest? Want wat bij mij wel zo is, is dat MDMA na de inname veel sneller inslaat wanneer ik actief aan het bewegen ben, dan wanneer ik languit op de bank lig te wachten op de inslag.

dexdude2

Belezen gebruiker
WappieWappie zei:
Na een kwartiertje is wel snel maar kan wel denk ik. Toevallig dat kwartier ook intensief bezig geweest? Want wat bij mij wel zo is, is dat MDMA na de inname veel sneller inslaat wanneer ik actief aan het bewegen ben, dan wanneer ik languit op de bank lig te wachten op de inslag.
Ik heb wel veel gelopen inderdaad en na het pilletje direct 1 biertje gedronken. Misschien is het MDMA samen met de alcohol direct naar de lever gegaan en tegelijkertijd in m'n bloed gekomen? Zou dat mogelijk kunnen zijn?

Muse24

Experimenterende gebruiker
Heb r ook niet echt verstand van ofzo, maar k weet dat bij mn vriend een pilletje (een roze driehoekje) ook supersnel was ingeslagen. Ook na n kwartiertje stond ie al helemaal te hyperen en met zn ogen te draaien. Kletste de oren van mn kop en ging iedereen bellen enzo:P En ik maar wachten tot ie bij mij in zou slaan zeg.

MIA-1985

Wijs gebruiker
Ik weet het ook niet precies, maar wat me wel eens is opgevallen is dat als ik een pil neem ik meestal met 20min wel wat ga voelen en ik neem meestal 1 biertje op de hele avond, dat is ook het eerste wat ik drink. Voor mijn gevoel slaat hij dan eerder dieper in.

MIA-1985

Wijs gebruiker
Muse24 zei:
Heb r ook niet echt verstand van ofzo, maar k weet dat bij mn vriend een pilletje (een roze driehoekje) ook supersnel was ingeslagen. Ook na n kwartiertje stond ie al helemaal te hyperen en met zn ogen te draaien. Kletste de oren van mn kop en ging iedereen bellen enzo:P En ik maar wachten tot ie bij mij in zou slaan zeg.
Whaha..ik was een keer zo waus dat ik mezelf de hele tijd probeerde te bellen maar kreeg steeds een ingesprek toon :rolleyes: ahum

luchtigtoetje

Badass junkie
Fresh zei:
Muse24 zei:
Whaha..ik was een keer zo waus dat ik mezelf de hele tijd probeerde te bellen maar kreeg steeds een ingesprek toon :rolleyes: ahum

haaaaaaaaaaahahahahahahaha. helaas herkenbaar hahahaha

Intoxication

Bewuste gebruiker
je maag maakt secreties van sappen oa. HCL het kan echt zijn dat je maag zo een secretie doet dat je pil al direct onderaan de maag zit en opgelost naar de dunne darm gaat (waar het opgenomen wordt) dit is dé verklaring :wink:

schijvenbikker

De tweede keer dat ik xtc heb gebruikt begon de pil ook al na 20 minuten te werken.
Ik kreeg flinke doppen, men ogen begonnen te trillen en ik kreeg een ongelooflijke energyboost.
Ik weet dus wel zeker dat het mogelijk is om zo snel een pil te voelen opkomen.
Het is jammer dat dit niet altijd gebeurt want niets is zo relaxt als dit :rock:

k00k

Bewuste gebruiker
Het zou mij enorm verrassen als een pil zo snel op komt zetten :P Ben wel gewend dat ik het pas voel na 45 minuten tot een uur. :) Vind dit overigens wel chill, want dan kan ik nog even rustig gaan zitten, lekker een flesje water naar achter gooien. Even kletsen en als ik dan de dansvloer op ga, dan klapt hij precies mooi in.

Fantan

Ik heb het ook weleens gehad, vijfde keer dat ik spacede , was ik met vrienden die het veel vaker hadden gedaan. We waren thuis, een kwartier nadat we het eerste halfje erin hadden gebombardeerd sprong ik op en was de space begonnen , die rush kwam na een kwartier zo hard bij me binnen!
me matties waren gewoon jaloers omdat zij niet zo snel en intens van een halfje konden spacen.

dus ja na een kwartier gebeurt wel vaker ! juist nice toch.

KaterXXL

Newbie
verschilt echt per persoon.
als ik mindst. 2 uur van tevoren geen grote maaltijd heb gegeten voel ik hem ook circa na 15 - 20 minuten.. ik neem het trouwens als voordeel ^^ :stoned:

Distance

Newbie
Als ik samen met vriendinnen ga gebruiken
begint het bij mij al binne 20 min en bij hen weer juist langer 45 minuten ong

Hakvlees

eerste keer MDMA had ik dik veel gevroten voor de tijd en duurde het echt anderhalf uur.
Later nam ik XTC op een vrij nuchtere maag en begon het ook na een kwartier al.

proton

Belezen gebruiker
2 maand geleden had ik het ook 15-20 minuten en woppaaa... daar kwam ie al! Ik was verbaast, na 8 jaar de 1e keer dat ie zo snel op kwam!

Tegenovergestelde: 2007, 5 mei, ik neem een pil en ga naar het dance podium op het Zwolse 5 mei festival. Het is begin vd avond. Ik had geen jas bij me. Waar ik geen rekening mee gehouden had was dat na de warme dag het vlot behoorlijk ging afkoelen. Het werd enorm fris!
Ik voelde niks, geen bekenden bij het podium, en na een wandeling via het hoofd-podium ging ik rillend een beetje naar huis. 2 uur na inname pil kwam ik thuis en ik had niks gevoeld.
Echter toen kwam ik de warme woonkamer binnen en even later.... BENG!!!
Jahoorrrrrr.... daar is ie dan! :wave:

Oftewel, elke keer is anders, afhankelijk van hoe moe je bent, hoeveel je gegeten hebt. De temperatuur, de sfeer, de soort pil. Afgelopen weekend had ik dezelfde pil als 2 maand geleden, nu duurde het 45-60 minuten. Zo'n verschil kan het zijn.

DDeeJay

Belezen gebruiker
proton zei:
2 maand geleden had ik het ook 15-20 minuten en woppaaa... daar kwam ie al! Ik was verbaast, na 8 jaar de 1e keer dat ie zo snel op kwam!

Tegenovergestelde: 2007, 5 mei, ik neem een pil en ga naar het dance podium op het Zwolse 5 mei festival. Het is begin vd avond. Ik had geen jas bij me. Waar ik geen rekening mee gehouden had was dat na de warme dag het vlot behoorlijk ging afkoelen. Het werd enorm fris!
Ik voelde niks, geen bekenden bij het podium, en na een wandeling via het hoofd-podium ging ik rillend een beetje naar huis. 2 uur na inname pil kwam ik thuis en ik had niks gevoeld.
Echter toen kwam ik de warme woonkamer binnen en even later.... BENG!!!
Jahoorrrrrr.... daar is ie dan! :wave:

Oftewel, elke keer is anders, afhankelijk van hoe moe je bent, hoeveel je gegeten hebt. De temperatuur, de sfeer, de soort pil. Afgelopen weekend had ik dezelfde pil als 2 maand geleden, nu duurde het 45-60 minuten. Zo'n verschil kan het zijn.
sommige mensen reageren ook positief op MCPP (en als je het HEEL NAUWKEURIG doseert de meesten zelf) en deze slaagt pas in na +/- 2 uur

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan