N3K0
Badass junkie
😘Gelukkig maar , zijn er figuren zoals jij.
😘Gelukkig maar , zijn er figuren zoals jij.
Ik struisvogel niet, wij denken er gewoon anders over.
Dit is dus spijkers met koppen slaan. (mijn middelen zijn alcohol en Flubromazepam. Ik slik 32mg per dag en het heeft een halfwaardetijd van 106 uur als je het stapelt (benzo)). Maar het zorgt er in ieder geval voor dat ik niet naar de alcohol grijp en kan functioneren met die pammetjes. Ik ben al een keer afgekicked van 12 pillen bromazolam per dag (ongeveer 150mg Diazepam als equivalent), er werd door de arts direct 105 mg diazepam geschrapt en dan ga je dus praktisch cold turkey op die troep! Ik heb daar 7 dagen (detox) liggen kotsen, niet eten, lichamelijk alsof er een brandende steen in mn rug zat. Maar het ergste waren de hallucinaties.... Ik ben er een van de psychedelica, ik vind dat gewoon geestveruimend, het geeft je inzichten en het is een natuurlijke antidepressiva. Maar de hallucinaties bij benzo ontwenning.... Ik ben niet erg bang aangelegd, een bad trip kan met 5 minuten weg zijn als je je rustig houdt. Maar de hallucinaties van benzos.... Is echt verschrikkelijk. Benzo ontwenning valt volgens Brijder onder hetzelfde kopje al Morfine/Heroine. Gelukkig is de ontwenning korter, maar je gaat helemaal KAPOT. Ik kan het niet verwoorden. Op dag7 of 8 zei de arts dat ik een pauze moest inlassen omdat het zo slecht ging. Ik ben toen naar huis gegaan met een onderhoudsdosis Diazepam en 5 weken geleden heb ik rest afgebouwd. Met pammetjes ga je eerst door een lichamelijke ontwenning waar alcohol NIETS bij is, en na 3 weken ga je geestelijk door het putje. Ik slikte dan ook 15 x 10 mg diazepam voor zo'n 3 jaar ofzo. Dus ja... dan ben je eigenlijk een heroine verslaafde. (geen verslaving is met elkaar te vergelijken trouwens!) Dus die laatste opmerking is meer symbolisch bedoeld.Je moet er zelf voor de volledige 100 procent voor gaan en doen wat je geadviseerd wordt.
En daarna een goed natraject volgen.
Geef jezelf een kans!
Mij is het gelukt. Dan kunnen jullie dat ook.
Waarschijnlijk omdat je niet de juiste vragen kreeg, er niet of nauwelijks tijd was om met jou in gesprek te gaan. Je komt met het "probleem" binnen dat je alleen verslaving hebt. Dus gaan ze ervan uit dat dat het enige is. Zelf weet je dit natuurlijk niet van de traumatische ervaringen omdat je benzo's nam. En zo kun je wel meer verzinnen. Het is lastig om psychische problemen echt vast te stellen als je de juiste mensen niet hebt. Verder kan ik niet veel vertellen, want ik ken jou en het traject niet.. ik hoop wel dat je snel grip kunt leggen op de zere plekken, en als je hulp hebt niet zomaar weggooid.Ik lees die folder: Exact wat ik nodig heb, jeugdtraumas verwerken.... Maar waarom na 4,5 jaar? Als je niet weet dat iets bestaat is hel lastig zoeken. Anyway, Zo is het gelopen bij Brijder. M'n vertrouwen bij Brijder daalt wel zeer snel.
Bedankt voor jullie reacties! Heb me helemaal suf gebeld, helaas bij veel klinieken lange wachttijd en heb er geen een gevonden waarbij je bij de detox een eigen kamer krijgt. Ook niet via de afkickkliniekwijzer, die man zei me 'als je echt wil afkicken, dan boeien die andere mensen op de kamer je niets.' Nouja, daar was ik het absoluut niet mee eens lol.
Dus ik ga het eerst maar zelf proberen.
Pfff ik haat Amsterdam echt !!!Hey! Ik weet niet of je inmiddels al een kliniek hebt gevonden, maar in Jellinek in Amsterdam heb je een 1-persoonskamer. Dan moet je alleen NIET voor de Minnesota optie gaan, daar wordt je behandeld als een gevangene en deel je wél een kamer. Maar de KBO (de afdeling waar ze Cognitieve Gedragstherapie of ACT therapie geven) is heel chill en heb je gewoon 1-persoonskamer. Plus het is in hartje Amsterdam, praktisch aan het Museumplein.
(Geen Amsterdam haat a.u.b., ik ben een beetje trots op m'n stad whaha. Nee hoor grapje, als je er niet van houd dan houd je er niet van. Maar ik hou ervan)
Elke, zichzelf respecterende verslavingsorganisatie of zorginstantie, weet dat in 99,9% van de gevallen de verslaving alleen symptoombestrijding is van de onderliggende problematiek. Als er dan, ik spreek alleen over mijn eigen ervaring he?, van jan 2019 tot dec 2023, niet een keer wordt gedacht vanuit een humane perceptie: "Misschien is deze persoon verslaafd en is hij zichzelf wel bewust van z'n onderliggende problematiek, of uberhaupt van z'n verslaving?". Ik bedoel: Er zijn gewoon standaard onderzoeken (persoonlijkheden, stoornissen, CGT.... noem maar op) waar je in 1,5 uur tijd op kan screenen. De DSM-5-TR?? Je kan gewoon simpelweg niet zeggen: oh... we weten het niet, laten we het maar even aanzien. Er zijn gewoon standaard vragen en screenings.Waarschijnlijk omdat je niet de juiste vragen kreeg, er niet of nauwelijks tijd was om met jou in gesprek te gaan. Je komt met het "probleem" binnen dat je alleen verslaving hebt. Dus gaan ze ervan uit dat dat het enige is. Zelf weet je dit natuurlijk niet van de traumatische ervaringen omdat je benzo's nam. En zo kun je wel meer verzinnen. Het is lastig om psychische problemen echt vast te stellen als je de juiste mensen niet hebt. Verder kan ik niet veel vertellen, want ik ken jou en het traject niet.. ik hoop wel dat je snel grip kunt leggen op de zere plekken, en als je hulp hebt niet zomaar weggooid.
Alleen maar een detox is onvoldoende!". Hoe moeilijk is het dan om even de vraag te stellen: "Ok, wat heeft deze persoon NU nodig, zodat hij/zij later ZELF kan gaan aangeven wat hij/zij DAN nodig heeft? ...En laat het niet alleen bij een F*CKING detox.
Er zijn wel degelijk goede redenen om te wachten met een diagnostisch proces and behandeling totdat iemand zeker twee maanden nuchter is, wantAl voor de eerste detox begint.
Je moet maar net de kans mogen krijgen om je kernproblemen op te lossen. Ik was daarmee bezig met psycholoog, behandelaar en supervisor. Totdat de verzekering ons terug riep omdat het te lang duurde. Zodoende ben ik nu weer zoekende en kost het uiteindelijk meer omdat ik weer te lang met klachten loop. Gelukkig is m'n verslaving niet erger geworden, omdat ik weet dat als ik eraan toe geef nog verder van huis ben, en de behandeling kwa verslaving wel redelijk geslaagd is, alleen de kernproblemen zijn er nog dus wanneer nodig grijp ik er weer na.
Wat ik zo jammer eraan vind is dat we dan net een team hadden waarvan het ook heel goed liep met z'n 3en en we steeds dichterbij kwamen, mij goed konden behandelen en erg goed op weg waren, word het door financiële keuzes afgeblazen en kan ik weer opnieuw beginnen. Met wachtlijsten, zorgaanbieders die mij weigeren i.v.m comorbide problemen ben ik weer zo 5 jaar verder.
En tuurlijk ligt het allemaal in je eigen hand en is het heel belangrijk dat je de verantwoordelijkheid pakt, alleen probeer je het al jaren en dat leidde dus naar verkeerde dingen, eigenlijk is dat niet de juiste manier. Ik ben er gelukkig tot nu toe redelijk goed vanaf gekomen omdat ik een goede kring om mij heen heb, als ik dat niet had was ik echt verloren denk ik.
Soms kan het systeem tegen je keren, en moet je geduld leren hebben. En zelf de beste keuzes maken om te overleven.
Ja, helaas word de zorg grotendeels bepaald door de verzekeraar. En tot bepaalde hoogte is het ook wel goed dat dat zo is, maar sommige gevallen is er niet voldoende bij nagedacht.Wat een verhaal en wat erg voor je.
Voor mij momenteel herkenbaar (ptss). Maar hoe triest is het dat mensen niet geholpen worden om financiële redenen.
Ik denk dat je dat bij een opname of een behandeling helaas altijd in gedachten moet houden. Dus zelf de regie houden. Ook in de kliniek. En dan geluk hebben.
1) Ja bedoel ik eigenlijk met wat heeft deze persoon NU nodig (bv detox), zodat de persoon zelf later, dus die 6 weken a 2 maanden even een screening kan doen. Dan kan aangeven wat hij of zij DAN nodig heeft. En niet iemand met een antabus pilletje naar huis sturen. Het is overigens helemaal niet zo dat als iemand met een verslaving en angststoornis bv eerst 2 maanden clean moet zijn. In de psychiatrie kunnen ze binnen een week al "vermoedens van" een bepaalde stoornis vinden, dit kan dan later kunnen worden gediagnosticeerd, Tuurlijk zijn er uitzonderingen op de regel. Maar over het algemeen is dit mijn ervaring geweest. Kan heel veel kosten en kwaliteit van leven van mensen helpen verbeteren.Er zijn wel degelijk goede redenen om te wachten met een diagnostisch proces and behandeling totdat iemand zeker twee maanden nuchter is, want
1) Het is moeilijk om zicht te krijgen op de onderliggende problematiek als iemand nog in gebruik zit. Bijvoorbeeld: wordt een eventuele depressie veroorzaakt door het gebruik of door iets onderliggends? Zo’n vraag is lastig te beantwoorden als iemand nog gebruikt.
2) Behandeling heeft weinig kans van slagen als je door gaat met gebruiken. Zolang je in gebruik zit kom je aan emotionele verwerking en groei bijna niet toe, waardoor therapie slecht werkt.
Vandaar dat er in de GGZ vaak gezegd wordt: eerst stoppen met gebruiken, dan gaan we naar onderliggende dingen kijken. Prima insteek.
Tijdens mijn eerste detox op de PAAZ in het RKZ is een rapport opgesteld waarin precies de vermoeiedens van de onderliggende problematiek stond. Er is vanaf 2018 tot 2023 dagelijks contact met mij geweest. Daarin zijn ook periodes geweest dat ik clean was, dus dat wer WEL een goed beeld kon, worden gevormd. Ik heb me niet voor m'n plezier 10 keer laten opnemen. Dus alsjeblieft verdedig de GGZ niet zo, iig niet de organisaties die het zogenaamd goed met mij voor hadden. en nu in 2024, na 6 jaar is de diagnose gesteld die ze op de PAAZ 6 jaar eerder al hadden vermoed. Dus hou ze alsjeblieft niet het hand boven het hoofd.Waarschijnlijk omdat je niet de juiste vragen kreeg, er niet of nauwelijks tijd was om met jou in gesprek te gaan. Je komt met het "probleem" binnen dat je alleen verslaving hebt. Dus gaan ze ervan uit dat dat het enige is. Zelf weet je dit natuurlijk niet van de traumatische ervaringen omdat je benzo's nam. En zo kun je wel meer verzinnen. Het is lastig om psychische problemen echt vast te stellen als je de juiste mensen niet hebt. Verder kan ik niet veel vertellen, want ik ken jou en het traject niet.. ik hoop wel dat je snel grip kunt leggen op de zere plekken, en als je hulp hebt niet zomaar weggooid.
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met dat ik ze verdedig? Ikzelf heb ook een soortgelijke ervaring gehad, maar wil zo realistisch mogelijk blijven en daar hoort eerlijkheid bij. Het komt nauwelijks voor dat het aan één kant ligt.Tijdens mijn eerste detox op de PAAZ in het RKZ is een rapport opgesteld waarin precies de vermoeiedens van de onderliggende problematiek stond. Er is vanaf 2018 tot 2023 dagelijks contact met mij geweest. Daarin zijn ook periodes geweest dat ik clean was, dus dat wer WEL een goed beeld kon, worden gevormd. Ik heb me niet voor m'n plezier 10 keer laten opnemen. Dus alsjeblieft verdedig de GGZ niet zo, iig niet de organisaties die het zogenaamd goed met mij voor hadden. en nu in 2024, na 6 jaar is de diagnose gesteld die ze op de PAAZ 6 jaar eerder al hadden vermoed. Dus hou ze alsjeblieft niet het hand boven het hoofd.
IK denk verkeerde intepretatie van woorden via eenforum, zonder dat daar een persoon (ljij is dit geval) recht tegenover elkaar zit.Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met dat ik ze verdedig? Ikzelf heb ook een soortgelijke ervaring gehad, maar wil zo realistisch mogelijk blijven en daar hoort eerlijkheid bij. Het komt nauwelijks voor dat het aan één kant ligt.
Op mijn speciaal onderwijs waar ik als kind op zat stond al dat ze sterke vermoeden hadden over mijn diagnose's door gedrag screens enzovoort. Toch pas op 21jarige leeftijd definitief onderzoek en diagnose gekregen. Er had ook veel leed bespaard kunnen zijn, maar kan niet alleen hun en of de organisaties de schuld geven. Tuurlijk had het beter kunnen lopen, maar dat is de realiteit niet altijd. Dat bedoelde ik met mijn bericht te zeggen.
De GGZ kan echt wel wat verbetering hebben en sluit ik me bij aan met wat jij zegt : het werkt allemaal langs mekaar en niet met elkaar.
Gelukkig kun je nu met je diagnose passende hulp zoeken en hoop voor je dat je het z.s.m kunt vinden en beginnen!
wow wat een luxeZelf geen ervaring mee, maar in België zijn die lange wachttijden er helemaal niet, afhankelijk hoe accuut en problematisch de situatie is, word je snel doorverwezen naar een geschikte (afkick)kliniek. 7-14 dagen is in verschillende centra de gangbare zaak, maar een directe opname binnen 24u is ook mogelijk, dit allemaal in overleg met je behandelende huisarts, psychiater,...
Ja, alles gaat sowieso wel sneller als je reeds in behandeling bent (geweest) bij psychiater. M'n overloopt de mogelijke en beste behandeling(en) van toepassing op je psychische aandoening(en) en er is dan best snel de keuze uit 1 of meerdere instellingen.wow wat een luxe
Klopt, ik heb het klnisch 12 weken, 5 dagen per week bij De Hoop GGZ gedaan! heel veel geleerd daar!..Heb ik ook gedaan. Aanrader.
Breek mij de bek niet open....ptss is idd vreselijk. Heb er al vele jaren last van.PTSS is echt vreselijk. Vooral als je nog labiel bent, want eerst stabiel worden is een eis voor goede bebehandeling.