Oppassen?

haan33

Experimenterende gebruiker
Vanaf Strafwerk eind augustus ongeveer 3x per maand aan de pillen gezeten :rock: :rock: :rock:
als snel merkte ik dat ik meer nodig had en nu klap ik makkelijk 5 pillen weg op een goed feest
Deze maand gebruik ik door omstandigheden niet, pas weer bij O en N

Ik merk nog steeds wel dat ik even hard als eerst ga(alleen moet wel sneller bijpakken steeds)
Ben ik fout bezig en wat verneuk ik allemaal?
gr
N

Fool

Badass junkie
Ja, je bent behoorlijk fout bezig. Als je een normale dosering MDMA gebruikt(1.5-2 milligram per kilo lichaamsgewicht voor de heren), wordt het aangeraden om toch 3 maanden tussen elke keer te laten. Als je zulke doseringen zo vaak gaat gebruiken raak je na een tijdje het fijne effect gewoon kwijt en om maar niet te spreken over hoe je je hersenen aan het frituren bent. :wink:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Met zulke hoeveelheden en zo vaak, is de kans vrij groot dat je klachten gaat krijgen. Veel gehoorde klachten bij zulke doses zijn concentratieproblemen, slechter geheugen, depressiviteit, schokjes in je hoofd.

Als je er lang genoeg mee doorgaat kunnen je hersenen er niet meer goed van herstellen en dan heb je kans dat je de rest van je leven met klachten loopt.

Je hersenen hebben 6 tot 8 weken nodig om het serotoninepeil weer op orde te brengen en 3 maanden om volledig te herstellen (mits je je houdt aan 1-1,5mg per kilo lichaamsgewicht). In jouw geval is het beter om het even een half jaar of liever nog langer niet meer te doen en je daarna even goed in te lezen over dosis en frequentie...

haan33

Ik ben ook al fors gaan minderen
van elke week naar om de drie weken nu(kreeg idd last van schokjes in me kop)

Fool

Badass junkie
Zeg dan niet dat je er verder niets van merkt, in andere topics. :')

Ik vindt om de drie weken eigenlijk nog steeds best vaak, je klachten zullen er dan echt niet beter van worden, maar enkel verslechteren.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Zou heel wat meer minderen zoals gezegd, even stoppen voor een volledig jaar...

Mag je blij zijn dat je de oplopende schade na 3 jaar kan herstellen want zolang heeft het bij mij geduurd, het heeft me nog 2 jaar gekost voor ik terug mdma durfde proberen, leer er uit en herstel volledig...

haan33

Fool zei:

Ik vindt om de drie weken eigenlijk nog steeds best vaak, je klachten zullen er dan echt niet beter van worden, maar enkel verslechteren.
voel mij gewoon beter dan eerst hoor
tevens is van 1 naar 3 weken gaan voor die persoon al een best grote stap

Fool

Badass junkie
Ja, nu misschien nog wel. Hersenschade uit zich vaak ook pas zodra je iets ouder bent en je hersenen wat minder flexibel worden. Dan blijkt pas hoeveel schade je hebt opgelopen en krijg je allerlei vervelende klachten. :wink:

Daarnaast wordt elke week meer tijd al een stuk makkelijker, het zal je echt verbazen. Maar zeggen dat van 1 naar 3 weken al een 'grote stap' is, is echt jezelf voor de gek houden. Tuurlijk kan het best lastig zijn, maar dit is vergelijkbaar met jezelf naar de tyfus zuipen de dag voor een toets, omdat je diezelfde dag al wel goed geleerd hebt. Oftewel een (onterecht) excuus voor iets zoeken. Waarschijnlijk zul je het zelf niet zo voelen, maar dat komt meer omdat het erg lastig is voor iemand om zich buiten zijn eigen visie te plaatsen. Elke 3 weken blijven gebruiken gaat je echter ongetwijfeld meer problemen opleveren. Juist om te herstellen valt het zelfs aan te raden om er véél langer dan drie maanden tussen te laten, maar dat terzijde.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
haan33 zei:
Fool zei:

voel mij gewoon beter dan eerst hoor
tevens is van 1 naar 3 weken gaan voor die persoon al een best grote stap

In geval van xtc is het beter karakter tonen gewoon stoppen voor een tijdje :wink:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik snap je gedachtegang hoor, heb zelf (in iets mindere mate) een vergelijkbare periode met XTC gehad. Helaas komen klachten vaak pas later en herstel duurt erg lang. Van 1 naar 3 weken is inderdaad een stap, maar je houd jezelf nog wel voor de gek. Je praat het voor jezelf nog steeds wel goed, terwijl het eigenlijk nog te vaak is.

Stel voor jezelf grenzen en houd daar aan vast. Maak geen uitzonderingen, want de uitzonderingen worden steeds gemakkelijker en uiteindelijk zit je achteraf met de gevolgen. Het is misschien moeilijk om nu feestjes zonder XTC te pakken, maar ik zou er wel doorheen bijten als ik jou was en zorgen dat je er gewoon altijd 3 maanden tussenlaat.

Als je de meeste feestjes mét XTC viert, zijn de feestjes zonder niet leuk. Als je de meeste feestjes zónder XTC viert, zijn de feestjes dat je het wel doet juist extra leuk!

Bovenaan