Opzoek naar een middel

Smikkel

Experimenterende gebruiker
Oke, laat ik maar even een verhaal tikken.

Tot nu toe heb ik altijd mijn speed gebruik in de hand kunnen houden. Ik gebruik het nu al een jaar en een maandje, zo eens in de 2 maandjes op een feest. Er is zelfs een halfjaar geweest waarin ik geen speed pakte. Ik merkte aan mezelf dat ik vrij verslavingsgevoelig voor speed ben. De eerste keer dat ik het meenam naar een feest had ik wat over en dat heb ik die week tijdens schooldagen s'ochtends steeds een of twee puntjes genomen. Gelukkig was 't toen op en heb niks meer gehaald.

Nou had ik vorig weekend weer een feestje waar ik aan de speed zat en had dit keer weer vrij wat over. Heb de hele week s'ochtends de drang gehad om een puntje te pakken. Niet gedaan tot aan vrijdag, want het was eenmaal weekend en kon m'n bed echt niet uit komen. Ik heb later die dag ro nd 19:00 nog een puntje gepakt omdat ik me tochwel wat moe voelde.

Vandaag moest ik er vroeg uit en had ik weer een puntje gepakt.
Omdat ik de hele dag met m'n schoonfamilie was en die weten niet dat ik rook heb ik de hele dag niet kunnen roken. Ik had ook nog een beetje wiet, dus ik keek er naar uit om toen ik thuis was een jointje te gaan roken. Nou eindelijk thuis rond 16:00 en was m'n wiet weg en had ook geen tabak meer. Ik werd gek, hele kamer over hoop gehaald om die wiet te vinden. Toen kwam er schijt in me op, en heb ik een punt gesnoven. Ik ging hierna naar t tankstation om tabak te halen maar die kerel had door dat ik een nep id had en moest dus verder. Helaas had ik maar 3,60 bij me dus ik zat wel gebonden aan een merk, JPS klein, 3,60, dus ik verder zoeken maar nergens hadden ze t.

Ik in alle stress weer naar huis, verder zoeken naar m'n wiet, kon 't maar niet vinden.
Nog maar een puntje pep dus.

HIERMEE WIL IK STOPPEN IK RAAK ZO VERSLAAFD

Ik vraag me nu af, of er een ander middel bestaat wat minder schadelijk/verslavend is.

Ik gebruik speed niet voor de energie, maar voor rust in mijn hoofd.
Gedachtes lopen onder invloed van speed veel soepeler en kan beter met stressvolle taken omgaan. Speed creëert een soort van rust in mijn hoofd, ik voel me weer zoals ik me altijd hoor te voelen in nuchtere staat. Ergens heb ik altijd al het vermoeden gehad dat ik iets van ADD heb.
Amfetamines schijnen dit soort effecten bij ADDers te geven.

Ik ben opzoek naar een middel wat me mijn rust in m'n hoofd weer kan geven en dus niet zulke ongelovelijke domme acties moet begaan..

Dit topic heb ik ook aangemaakt om even alles van me af te schrijven.. m'n hoofd zat vol..

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Als je ADD gevoelig bent of het hebt ga je best es langs bij je dokter, vertel daar es hoe je met speed om gaat en welk gevoel je het jou geeft, als je werkelijk een concentratiestoornis hebt dan bestaan er daar genoeg middelen voor denk ik..

Helenas

Bewuste gebruiker
Ritalin of concerta zou beter werken. Zou idd naar je huisarts gaan en kijken of je een onderzoek kan krijgen. Mocht je de diagnose krijgen, dan krijg je je middelen legaal en dat is veel fijner :)

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Ik snap je reactie heel goed smikkel, ik zie mezelf ook wel in staat punten pep te nemen op momenten dat het tegenzit. Ik zou me daarnaast laten testen op ADD, al is het rustig worden van pep natuurlijk wel een verschijnsel van het middel. Ik word er zelf ook altijd lekker rustig, relaxed, noem maar op. Dit is echter wel een probleem, want je maakt op een functionele manier gebruik van het middel.

Er is verder niet een drug die jou rust in je hoofd kan verschaffen, (naast medicijnen) waarbij de verslavingskans gering is. Verder vind ik het wel een mooi verhaal, ik ben zelf ook wel zo een gast die lekker impulsief een puntje zou pakken. Ik heb zelf ook wel pep gebruikt op het werk, en dat was knallen jongen. :rock:

Verder stoppen met speed voor een tijde, paar maandjes wachten, en laar je testen. Komt allemaal wel goed hoor.

Helenas

Bewuste gebruiker
leipebaviaan zei:
Er is verder niet een drug die jou rust in je hoofd kan verschaffen, (naast medicijnen) waarbij de verslavingskans gering is..
Ritalin is wel verslavend, als in: je ontwikkelt een gewenning. Mijn vriend slikt het en vanaf 9 uur tot 10 uur 's avonds is hij niet te genieten vanwege de uitwerking en na een half jaar moet je verplicht een paar weken pauze nemen.

Smikkel

Ik stop ook met dit experimentje zodra het zakje leeg is, wat nog voor 1 a 2 dagen pep bevat.
M'n dagelijkse dosis ook niet opgevoerd, standaard bij 2 puntjes in de ochtend gehouden.

Ook een onderzoek naar ADD aangevraagd, en dat komt er binnenkort dus.
Ben benieuwd!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Lijkt me een goed plan, anders loopt dit gegarandeerd uit op een verslaving. Het beste kun je al na een nacht speedgebruik niet direct weer pakken om de kater weg te nemen. Ik nam het vroeger meestal op zondag ook weer en uiteindelijk is maandag en dinsdag de verleiding om 's ochtends een puntje te pakken heel veel groter.

Beter dus niet de dag erna weer want dan gaan de dagen daarna ook makkelijk.

Gebruiken voor werk zorgt direct voor een gemis op de dagen dat je het niet hebt. Nooit meer doen dus, dat gaat geheid problemen opleveren...

Smikkel

Ik ben ook niet direct hiermee begonnen na het feestje.
Heb eerst vijf dagen gewacht voordat ik me aan de pep waagde.

Maargoed, voor morgen zit er nog een klein puntje in en dan is 't weer mooi geweest.
Denk niet dat ik er echt moeite mee ga hebben. Heb wel eens eerder een weekje pep dagelijks gebruikt en daarna zonder moeite er mee gestopt.

Ybez

Ik gooi eigenlijk na een party eigenlijk altijd al mijn drugs weg.
Leftover pilletje/stukje pil, of resterende speed.
Niet persé omdat ik het anders ga nemen, maar hoef het dan gewoon niet meer op zak te hebben en vind ik het altijd wel genoeg.
Soms natuurlijk nog wel een afscheidspuntje om de reis wat dragelijker te maken.

Natuurlijk gooi ik mijn hasje natuurlijk niet weg haha

jo :mrgreen:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Zou dat niet te luid verkondigen, straks hangen er overal mensen in de vuilnisbak waar jij net uitgeweest bent :grin:

Ybez

haha als mensen blij worden van gratis puntjes speed, of een half pilletje mogen ze van mij lekker graven in de prullebak hoor.

Bovenaan