OTS, wie weet raad

Mijn ouders zittem de hele tijd op mn hielen en te zeggu dat ik aan de drugs zit enzo endat ik met verkeerde vriende omga en dat ik mn toekomst verknal.
Nou dreiegen ze via buureau jeugdzorg of een advocaat een OTS aan te vragen.
Ikk heb wel gelezen dat dat een ondertoezichtstelling is maar weet iemand ook hoe dat in z'n werk gaat. :confused:
Ik heb het kei naar m'n zin met de pep, THC en al die andere shit. (MDMA en amfetamientjes) maar weet nie goed hoe ik hiere mee om moet gaan.
Ik ga nie meer naar school omdat ik dat zinloos vind. t''is ook niet m'n bio ritme geloof ik.
Ik vint het best zo maar de omgeving maakt zo'n probleem.

Wie heeft advies, help!!!! :rock:

Riel

Bewuste gebruiker
ga werken of naar school. je ouders en je omgeving willen je alleen maar helpen.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
School is belangrijk en met drugs het naar je zin hebben, is altijd maar iets tijdelijks. Je ouders willen je vast niet voor niets onder toezicht hebben, ik denk dat ze gewoon het beste met je voor hebben en terecht ongerust zijn!

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Luister naar je ouders, ze houden van je.
Als je je school niet afmaakt wordt je leven een chaos.
Aleen nog maar vitaminetjes voor jou vrees ik.

Bonie

Hallo & tks,
tss, ik ben zestien, bijna zeventien. dan heb ik tog ook rechten??
word ik dan niet gehoord ofzo? telt mijn mening dan helemaal niet?
hoe werkt dat, ik heb geen zin in gezeik.

:stoned:

X marlies

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
nee je hebt geen rechten, je ouders zijn verantwoordleijk voor jouw gedrag.
zij worden er straks op af gerekent dat jij je niet wilt gedragen.

je hebt pas rechten als je in je eigen huis woont en 21 bent ... tot die tijd moet je respect tonen voor je ouders maar nog meer voor je amfetamientje, de pep eet kindertjes zoals jij op voor ontbijt.

:hearteyes:

anders eindig je in goot met de rest van de junks

fck, ze weten van niks denk ik. :rolleyes:

i'll think and get back tou you.

ps, wwt iemand wat er dan gebeurd en hoe dat in z'n werk gaat????????????

:confused:

x Marlies

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
YuckFouJunkie zei:

x Marlies

Ha marlies,
ik heb ong hetzelfde..
ik weet dat het moeilijk is om je omgeving te overtuigen van positief drugsgebruik, moetje ook maar niet aan beginnen, nouja, eigenlijk wel, maar je moet t ze goed kunnen overtuigen, en jammergenoeg blijven de meeste bij 1 mening terwijl ze niet eens weten wat t is, doet, kan enzo, mensen worden doormiddel van media onderwijs en opvoeding alleen geconfronteerd met de negatieve kant van drugs, en aangezien die negatieve kant zo groot kan zijn hebben de meeste hun vooroordeeltje, maargoed, die nadelen moeten ook wel groot zijn want je kunt ook de grote voordelen eruit halen. en om dat een beetje in balans te houden moet er wel een tegenstelling zijn, maargoed, negativiteiten over drugs liggen niet bij de stof maar de persoon..
als je voor je zelf weet hoe jij kan funcioneren en gebruiken zonder problemen voor jou zelf dan moet je je niks aantrekken van de problemen die van buitenaf worden gemaakt, maar er eigenlijk niet zijn,
en dat is meestal vooral ouders die maken problemen die r niet hoeven te zijn, en maken daarom ook vaak verkeerde beslissingen

zoals bijv: opnemen van een kind waar dan ook, daar kan een mens niet never nooit beter van worden, en zeker geen kinderen, die in ontwikkeling zijn en dingen leren van buitenaf, en dat kan rond de jaren 16/17/18 een erg harde klap zijn, een grote confrontatie, revolutie in je kop :wink:

overtuig de mede mens van je funcioneren en vericht goeie prestaties zodat anderen een trots kunnen hebben, als je blowt, word dan geen zoutzak door smorgens te beginnen en er savonds weer mee naar bed te gaan, dan word je een saaie luie klote hippie xD
haha, maargoed, ik laat t hier even bij, anders word t bericht zo veel te lang xD haha ja sorry hebje wel eens vrijdagnacht^^

xxx Psycho*-..

hoop datje er iets uit kunt opsteken :grin:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ook vind je zelf van niet, als je 16 bent, dan ben je nog maar een "piepkuiken" en kom je net om het hoekje van de "grote mensen wereld" kijken.... Niet meer naar school gaan, omdat je dat zinloos vindt, is een typische uitspraak van iemand die nog half in de puberteit zit. Tuurlijk heb je ook rechten, maar de rechten voor het kind zitten toch wel wat anders in elkaar dan die voor volwassenen. Jij hebt recht op liefhebbende en zorgzame ouders en volgens mij zit dat wel snor in jouw geval. Ze hebben gewoon het beste met je voor.

Als je later echt groot bent, krijg je spijt dat je geen opleiding hebt afgerond, daardoor geen fatsoenlijke baan kunt krijgen en niet fatsoenlijk voor jezelf kunt zorgen. Nu zorgen je ouders nog voor je, omdat je daar recht op hebt. Als je het later allemaal in je eentje moet klaren, zal je misschien die tijd nog missen....

Wacky

Badass junkie
Haha, deze had ik nog niet gelezen.

Dit soort posts zie ik zoveel tegenwoordig, en ik blijf maar twijfelen welke nou serieus zijn en welke niet. De jeugd is flink verrot en dom, maar zou het nou al zo erg zijn dat dit serieus kan zijn ?

Nouja, hopen maar dat TS een troll is en dat het toch nog niet zo ernstig is.

Kan iemand checken of dit van hetzelfde IP komt als welhallodaar, en dan die troll bannen ofzo ? :)

Vrouwtje_Amsterdam

Bewuste gebruiker
Ik ben van mening dat drugsgebruik je niet moet gaan storen in je dagelijks leven. School of werk is ontzettend belangrijk voor je om een actieve burger te zijn die meedraait in de maatschappij. Het geeft je ook structuur en ritme in je leven. Als je dan zo'n nu en dan wat wil gebruiken en fin, maar laat dat niet je basis worden! Drugs zou je moeten verrijken niet kapot maken...

Pap & mam willen alleen het beste voor hun kinderen...hoe suf het ook klinkt... :mrgreen:

Succes!

Ellesdee

Badass junkie
YuckFouJunkie zei:

x Marlies

aan jouw spelling te zien moet jij hard terug naar school :wink:

3970

Wijs gebruiker
Als je er één van mij was, kreeg je om te beginnen een verschrikkelijke schop onder je hol...je denkt echt dat je weet wat goed voor je is, en wat niet, ook al ben je nog een kind, en besef je zelf eigenlijk ook dat je niet met drugs om kunt gaan....tssss :kots:

Hemi

Serenity

Badass junkie
Stuur Aking eens een PB zou ik zo zeggen. Die kan je sowieso het fijne wel vertellen.
Uit eigen ervaring kan ik ook tegen je zeggen dat je gewoon naar school moet gaan en enigzins moet doen wat je ouders zeggen. Je wilt niet weten waar je anders terecht komt. Je wilt toch niet voor altijd in de bijstand leven? Als je niet naar school gaat zul je nergens aan de bak komen, en altijd met de rug aangekeken worden. Het is oneerlijk en debiel, je sais, maar zo is het nou eenmaal.
Je bent pas 16 en je kan nog zo veel leren van je ouders. Als je Jeugdzorg wilt mijden (wat ook écht het beste geval is) ga gewoon naar school en geniet van de liefde en zorg die je ouders geven.
Anders mag jij ook van die brug af springen.

C'est la vie!

School zinloos? Hoe denk jij later een baan te krijgen zonder diploma?
Hoe zie jij je toekomst voor je?

Je hebt inderdaad rechten.
Bij die rechten horen ook recht op onderwijs en het recht om jezelf een goede maatschappelijke positie te verwerven door middel van onderwijs en een goede baan. Pak die kans dan ook, als je toch zo gehecht bent aan je rechten.

Logisch dat je graag zelfstandig wil zijn en dat je vrijheid wil hebben, maar juist die vrijheid is hetgeen dat van je afgepakt wordt als je jezelf beknot in je mogelijkheden door je toekomst om zeep te helpen.

Drugs is leuk, maar het is de slagroom op de taart, niet de hele taart.

tl;dr versie: ga naar school, blijf uit de handen van jeugdzorg, haal je diploma en maak wat van je leven.

Aking

Wijs gebruiker
Teringstreek als je t mij vraagt...

Misschien tegenover je zoon lullig om je gelijk als zodanig bekend te maken, maar in dit geval lullig om ons te laten praten op basis van leugens...

en ik voel me helemaal genaaid als dat dan vervolgens gebruikt gaat worden als zie je nou wel...

Zoals ik al eerder schreef heb ik veel en veel te veel met hulpverleners te maken gehad... en ik weet dan ook dat iemand niet verandert als de verstandige volwassen mensen zeggen dat dat moet... denk daar goed over na...

Hij veranderd pas als hij dat zelf wil, en de kans dat dat gebeurt is groter als leeftijdsgenoten hem dat doen inzien, niet door een vader die toevallig met qoute's van leeftijdsgenoten aan komt zetten om zn gelijk te krijgen (ondanks dat hij misschien WEL gelijk heeft)

Drientje

DF-koning
Ow dit vind ik zo zonde! Ik heb nu eeuwig spijt dat ik met mijn 16e heel suf ben gaan werken. Werken kan altijd nog, blijf in Godsnaam zo lang mogelijk op school zitten want als je dat later in moet gaan halen zit je echt in de hel!

Echt serieus, luister naar de raad van alle mensen hier, blijf met je poten van alle kutrotzooi af, ga braaf naar school en je zult zien dat je jezelf een enorme dienst bewijst!

Aking

Wijs gebruiker
Mn moeder is dood.. kan ik al 11 jaar niet meer mee praten... mn pa zorgt al sinds mn 2e niet meer voor mee... iets ander verhaal dus...

maargoed... dan is je zoon me ook om het even... hoop dat je m kwijtraakt (al hoop ik dat meer voor jou dan)

Gezien, en nog bedankt. Heeft helaas geen effect gehad zoals je zelf ook kan lezen.

Ik sta zo'n beetje voor de moeilijkste beslissing in mijn leven en kan jou frustraties er niet nog eens bij hebben.

Sorry,

Toch bedankt voor je reactie.

J

Aking

Wijs gebruiker
Njah ik ga me dr verder ook niet druk meer om maken.. jij kan mij niks schelen en ik kan jou niks schelen... zolang je maar weet dat ik het een teringstreek vind en ik me aardig gebruikt voel...

Succes :wave:

Dutchy

Experimenterende gebruiker
Het probleem ligt niet bij wat jij als ouder doet. Het punt is dat wat jij ook als ouder doet jij je zoon niet 24/7 kan stoppen. Hij doet waarschijnlijk toch wel wat hij wilt en of je iets verbied of niet, hij blijft het wel doen. Mensen veranderen pas als ze dat willen, niet als mensen van buitenaf dat voor hun willen.

Ik ben 18 jaar. ( ook nog een jong pikkie ik weet ). Ik ben ook hevig in aanraking geweest met drugs, mijn ouders hebben alles geprobeerd. Van andere scholen tot therapeuten en alles er tussen in. ongeveer 2 jaar geleden kwam ik terug van 2 maanden in een "kliniek" te zitten waar ze mij zouden helpen met drugs en problemen.

Toen ik terug kwam was ik 10 x zo erg als daarvoor, alleen 20 x beter in het geheimhouden. Het bewijst maar eens dat wat ouders ook kunnen doen, het een mission impossible is om mensen te veranderen die dat niet willen. Je kan ze de weg wijzen maar ze moeten toch zelf de keuze maken of ze die kant op gaan.

Daarbij hoop ik dat het net voor je zoontje ( net als dat het bij mij een fase was ) gewoon een fase is.

Verder is het begrijpelijk dat je je voordoet als een drugsgebruiker op het forum waar je zoontje toch zijn privé dingen loslaat die hij ( blijkbaar ) niet thuis wilde bespreken. Het is begrijpelijk maar tegelijkertijd ook een naaistreek en ik ben bang dat je je zoontjes vertrouwen erg hebt beschadigd... Ik denk niet dat het de beste oplossing was om je zoontjes privé leven te infiltreren op deze manier... maarja wie ben ik :tearsofjoy:

Succes

Daarbij wil ik ook graag mijn hulp aanbieden. Ik heb mijn ouders ontzettend veel verdriet aangedaan in mijn afgelopen jaren en ben ontzettend blij dat dat nu weer goed is gekomen. Waarschijnlijk het eerste wat bij je opkomt is "een of ander 18 jarig pikkie denkt dat hij weet hoe het hier zit". Ik kan ontzettend veel vergelijkingen vinden met het verhaal van je zoon en die van jou dat ik wel een kans heb om iets bij te dragen aan de crisis die bij jullie afspeelt. Als dat niet lukt kan ik op z'n minst het gedrag van je zoon objectief uitleggen aangezien ik een paar jaar geleden precies hetzelfde was. Je kunt me een pm sturen als je dit wat lijkt... Niet geschoten is altijd mis. :)

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Ik moet deze vader toch steun betuigen ondanks de sneaky binnekomst.

Hoe voorkom je dat je kind afdwaalt?
Ingrijpen waar het kan, actief meedenken.
Was mij moeder maar iets meer betrokken toen mijn broers afdwaalden op de heroine

:wave:

Dutchy

lysergine25 zei:
Ik moet deze vader toch steun betuigen ondanks de sneaky binnekomst.

Hoe voorkom je dat je kind afdwaalt?
Ingrijpen waar het kan, actief meedenken.
Was mij moeder maar iets meer betrokken toen mijn broers afdwaalden op de heroine

:wave:

Je kan niet voorkomen dat je kind afdwaalt. Je kan hem de goeie weg wijzen en that's it. Actief meedenken en ingrijpen waar het kan zijn natuurlijk wel aan te raden maar alsnog maar een klein deel van de oplossing.

Met alle respect, het was niet je moeders schuld dat je broers afdwaalde, maar je broers schuld.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ok, ik snap de vader enigszins wel, maar ik ben bang dat het misschien alleen maar een averechts effect zal geven....

Ik wens vader, moeder en zoon iig veel succes! Hopelijk is dit enkel een fase en zal hij later inzien dat zijn toekomst toch wel belangrijk is. Ik ben zelf nooit van school geweest, maar voerde destijds gewoon geen ene reet uit daar, had hele andere prioriteiten (drugs, vriendjes) en moest er uiteindelijk ook 8 jaar over doen om mijn havo diploma te halen.... Rond mijn 18de kreeg ik opeens een keerpunt, zag ik in dat een diploma toch wel belangrijk was en heb ik op het volwassenonderwijs mijn diploma weten te halen.

Volgend jaar ga ik mijn studie psychosociaal werk (HBO) weer oppakken, want ook daar ben ik drie jaar geleden abrupt mee gestopt, omdat ik te maken kreeg met wat persoonlijke/psychische problemen. Echter, ik sta nu te springen om het weer op te pakken en af te maken en ik weet dat dat me gaat lukken ook! Ik ben inmiddels ruim 28 en wat dat betreft dus ook een laatbloeier, maar gelukkig heb ik nog wel de mogelijkheden om er iets van te maken! Als ik het over mocht doen, had ik vroeger wel wat meer mijn best gedaan, zodat ik nu al mijn droombaan in de hulpverlening/verslavingszorg zou hebben. Aan de andere kant, die wilde jaren hebben er ook voor gezorgd dat ik nu over bepaalde kennis en ervaring beschik, die voor mijn toekomstige beroep juist zeer goed van pas kan komen! Het is dus maar hoe je het bekijkt....

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Puberteit. Lekker overal tegenaan schoppen, dat hoort zo. Maak eerst je middelbare school af, ga dan op zoek naar jezelf en misschien ontdek je wel iets waar je tot je pensioen voldoening uit kunt krijgen. De maatschappij is tegenwoordig zo gehaast, kinderen worden naar mijn mening veel te snel klaargestoomd voor het volwassenenleven. Ik vraag me dan af waarom. Om die paar extra jaren waarin de staat aan jou kan verdienen? Perhaps.

Ik denk niet dat wanneer je een jaar of 16, 17 bent je al kunt bepalen wat je met de rest van je leven wilt gaan doen. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, maar ik denk dat over het algemeen genomen mensen zichzelf op die leeftijd nog niet goed genoeg kennen om dergelijke grote beslissingen te nemen. Misschien overdrijf ik het wel een beetje, maar ik kan alleen vertellen hoe ik het ervaar(de). Toen ik 17 was en mn mavo diploma haalde wist ik het zeker; nooit meer school. Nooit meer. Ik ging op zoek naar wie ik was, wie ik wilde zijn, ik was me nog niet bewust van die zoektocht, ik wilde gewoon nooit meer naar school. Ik had daar al 13 jaar van mn leven aan vergooid (oke, niet helemaal, de basisschool was peaches and cream).

Maar ik had op het moment dat ik slaagde echt geen flauw benul van wat ik nu verder wilde hoor. Ik ging uitgebreid op ontdekking, veel feesten, experimenteren met vanalles en een beetje werken om dat allemaal te kunnen bekostigen. Ik zou iedereen deze manier aan kunnen raden, maar omdat het maatschappelijk misschien niet echt aanvaard wordt is het misschien niet voor iedereen weggelegd. Ik weet alleen dat als ik het over mocht doen, ik het weer zo zou doen.

Ik ben nu dan een paar jaartjes ouder dan mn klasgenoten, maar ik zie dat zij naar school gaan omdat het moet of omdat ze veel geld willen verdienen en ik omdat ik in die jaren een droom heb ontwikkeld die ik met alle liefde wil verwezenlijken.

Bureau jeugdzorg en andere dergelijke instanties met zogenaamd goede bedoelingen heb ik nooit mee te maken gehad, maar ik krijg het idee dat het wordt ervaren als een straf. Kinderen straffen werkt bijna altijd alleen maar averechts en leidt tot ergernis bij het kind en dus tot nog meer ellende.

And I just now realized that no one gives a shit, hah. Pepklep, shut up.

MeejheM

Badass junkie
als minderjarige heb je toch geen poot om op te staan(en das maar goed ook).

als je ouders/verzorgers het over een ots hebben ben je meestal toch al te laat om je leven te beteren...

je ken denk ik beter de kans aangrijpen om meer mogelijkheden voor je school/werk te regelen.

succes

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
waneer je elke dag je ouders thuis ziet, is het logisch dat je niet altijd normaal met elkaar in omgang kan gaan, kids worden volwassen en krijgen vele dingen door, vele revoluties, en dan ook nog eens zijkende ouders,
ligt ook niet altijd aant kind, integenstelling zelfs, ouders denken altijd gelijk te hebben en beter te weten, kinderen zijn de wezens waar ik meer naar luister, ook naar mijn eige kindertijd gedachtes, volwassenen hebben zulke dikke blokken voor hun kop

Dutchy

psychopsychedelic zei:
waneer je elke dag je ouders thuis ziet, is het logisch dat je niet altijd normaal met elkaar in omgang kan gaan, kids worden volwassen en krijgen vele dingen door, vele revoluties, en dan ook nog eens zijkende ouders,
ligt ook niet altijd aant kind, integenstelling zelfs, ouders denken altijd gelijk te hebben en beter te weten, kinderen zijn de wezens waar ik meer naar luister, ook naar mijn eige kindertijd gedachtes, volwassenen hebben zulke dikke blokken voor hun kop

Ja volwassenen zijn idd veel dommer dan kinderen en ze weten helemaal niks, je hoeft echt niet naar ze te luisteren ze zijn er alleen maar om het je naar te maken en ze hebben veel minder levenservaring als kinderen en veel minder kennis.... Toch ??

Ik ben bang dat het fout met jou gaat aflopen als je over alles de schuld van geeft terwijl jij "hoogbegaafd" bent en op het vmbo-t zit ( er is niks mis met het vmbo-t maar er is wel iets mis als je hoogbegaafd bent en daarop zit ), en een beetje je leven voorbij blowt/snuift.

Als jij serieus denkt over een paar jaar zo gelukkig te zijn heb je het goed mis. Je verneukt je leven als jij dat wil mij best maar ga niet hier op het forum rond te lopen blazen dat volwassenen dikke blokken voor hun kop hebben.

Neem verantwoordelijkheid voor je eigen leven

Bovenaan