Oud(st)e psychedelische paddo tekening.

pieter-b

Wijs gebruiker

pieter-b

Wijs gebruiker
psilocibine paddos groeien over de hele wereld.
schimmels zijn erg primitieve 'planten',
ze bestaan dus ook erg lang.

psilocibine paddos heb je in verschillende types.
1 type daarvan is het type dat groeit op mest.
een voorbeeld hiervan is Psilocybe coprophila.

(de zoektocht naar de oorsprong van veehouders werd me wat te lang)
iig vanaf 8000-6000 bc in Mesopothamië.
Maar nomade stammen zijn dat meestal door hun enorm grote kuddes, en die zijn al veel ouder dan dat.

Aangezien de nomaden achter de kuddes aansjokken, volgen ze dus lekkerlijk een spoor van psilos....lijkt me dus een logische keus van altijd voorhanden hebbende maatschappelijke ontspanning.

Zijn er eigenlijk culturen bekend die geen enkele vorm van maatschappelijk gehaneerde drugs hebben..?

**'t plaatje komt trouwens uit dit boek:
Magic.Mushrooms.Around.The.World,.By.Jochen.Gartz
http://www.erowid.org/library/books/mag ... ooms.shtml
oftewel Narrenschwämme :wink:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
pipoxyz zei:
Zijn er eigenlijk culturen bekend die geen enkele vorm van maatschappelijk gehaneerde drugs hebben..?

nee. De vloek van het verbod of taboe op drugs is gekomen ergens in de middeleeuwen. waar de mensen hun genoegen zochten in de bijbel.

Hans

Wijs gebruiker
loadrunner zei:
pipoxyz zei:

nee. De vloek van het verbod of taboe op drugs is gekomen ergens in de middeleeuwen. waar de mensen hun genoegen zochten in de bijbel.

Amerika, jaren 60 waar mensen hun genoegen zochten in de bijbel. :wave:

Riel

Bewuste gebruiker
dit vind ik echt zo gaaf. leuke (rots) tekening ook. onze voorouders snapten het wel :mrgreen:

Riel

Bewuste gebruiker
en dit willen ze nu dus gaan verbieden. duizenden jaren wordt het gebruikt. mensen zijn er gek op. hier bestaan we uit.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Daarom heb ik voor een leventje hier gekozen... volgens mij zijn we de juiste tijd in het juiste land geboren... als je het over de coffieshops enzo hebt.

shokora

Wijs gebruiker
hans zei:
loadrunner zei:
pipoxyz zei:

Amerika, jaren 60 waar mensen hun genoegen zochten in de bijbel. :wave:

Amerika omtrent 1920, toen kwamen de eerste drugswetten. Niet zozeer om de substanties zelf maar vanuit racistisch oogpunt.

Bovenaan