Oud wiet

Skull

Newbie
Hallo

Ik ben een beginnende wiet roker, Ik heb nu een stuk of 5 keer geblowd. Ik heb wel is me betaal aan het wiet maar heb er nog nooit echt goed opgelet hoe het er uit zag. Mijn ouders hebben eerder ook geblowd alleen die zijn een half jaar geleden gestopt. Nu heb ik ff bij hun plekje gekeken waar hun wiet eerder altijd lag en daar lag nog wat alleen zit hier geen geur aan en het lijkt me er anders uit te zien. Weten jullie of het wel wiet is.

Ik hoop dat jullie hier een antwoord op hebben.

Skull

Newbie
OKe
Maar omdat het minimaal een half jaar oud is en geen geur meer aan zit is het dan nog wel goed?

Tufnut

Badass junkie
Vast wel, misschien is het wat minder smakelijk en potent. Alleen als jij het oprookt zonder dat je ouders het weten ben je aan het stelen. Ookal zouden ze vergeten zijn dat het er ligt.

Skull

Newbie
Je kunt het zien als stelen maar als ik wat eten wil pak ik het ook dat kun je ook zien als stelen.
Maar ik kan het dus gewoon op roken?

Maddog

Bewuste gebruiker
Vraag het even. mss is het wel een aandenken, of zijn er andere dingen mee gedaan.

Skull

Newbie
Even vragen Jij bent niet lekker weten ze gelijk dat ik blow :stoned: . Maar het is geen geschenk en er is ook niks mee gebeurt hor omdat ik weet dat ze er zelf ook van geblowd hebben.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
waarom zouden ze niet mogen weten dat je af en toe blowt?
ze hebben zelf geblowt en blowen is toch geen schande?
bijna elke "puber" heeft toch ooit wel eens geblowt....

Tufnut

Badass junkie
Als je dan toch zo'n flinke jongen bent die vind dat ie mag pakken wat er ligt, dan kun je er ook best voor uitkomen!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Groot gelijk heeftie.

Moet je als opvoeder maar geen wiet in huis laten liggen.
Maar vind zelf ook dat je als je groot genoeg bent om te blowen, je hier ook over moet kunnen spreken met je ouders.

Antwoord op je vraag: Oude wiet is normaal gezien gewoon te roken. Dit ziet er alleen al wel wat ouder uit moet ik zeggen. Maar dat is ook geen probleem. Het is nog buitenwiet ook :)

Tufnut

Badass junkie
Wat een onzin dat opvoeders geen wiet in huis zouden moeten hebben. Natuurlijk is het iets waar een opvoeder zorgvuldig mee op moet gaan, maar het is veel belangrijker dat je elkaar moet kunnen vertrouwen dat eenieder zijn verantwoordelijkheid neemt.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dus jij vind het een strak plan dat wanneer jij niet weet dat je zoon of dochter blowt, toch wiet op de pak in huis te bewaren?

Vind dit zelf als opvoeder toch behoorlijk onverantwoord.

Uiteraard is het belangrijk dat je elkaar kunt vertouwen en dat er verantwoordelijkheden genomen moeten worden.

Maar ik vind dat de ouders de eerste verantwoordelijkheid al verspeeld hebben door drugs toereikend voor kinderen (ik gok dat we nog niet over een 18> jarige spreken) te bewaren.

Daarnaast kun je van een puber niet verwachten dat hij/zij verantwoordelijkheden zelf neemt. Zeker niet met zo'n voorbeeld.

Tufnut

Badass junkie
Je doet nu net alsof het roken van een blowtje een zonde is. Zoals ik al zei moeten ouders er wel zorgvuldig mee omgaan. Ze moeten dus weten wat er waar in huis is en hier zicht op houden. Als er van gepakt kan worden zonder dat dat opgemerkt wordt is er iets mis.

Ik zie verder niet in waarom het niet in huis zou mogen zijn. Als het goed is, is er al eens over gesproken en is de jongere in kwestie uitgelegd wat wel en wat niet kan. Blowen kan vanaf een jaar of 18, mits het met mate en op gepaste momenten gebeurd. Dat geld voor de jongere, maar ook voor zijn ouder. Een ouder kan het dus best in huis hebben en magt van zijn kiond verwachten dat ie van de spullen van de ander afblijft.

Hoe zou je reageren als het hier om drank zou gaan?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Het is zeker geen zonde. Maar in deze situatie vind ik het gewoon onverantwoord van de ouders.
Als er, zoals jij zegt, toezicht op word gehouden in de zin van dat als er wat gepakt word het opgemerkt word, oké. Maar het zomaar laten slingeren (want als ze het niet zouden missen vind ik het onzorgvuldig opgeborgen) ervan vind ik behoorlijk onverantwoord ja.

Zeker als je je kind niet op een manier hebt voorgelicht dat het kind op de ouder af zou stappen wanneer deze geintereseert zou zijn in het blowen. In dit geval wil het kind inderdaad pakken zonder te vragen van de ouder.
Máár, dit neem ik hem/haar niet kwalijk maar de ouders.
Ik vind de vergelijking met wat eten of drinken pakken uit de voorraadkast in deze situatie een goede.

Als het hier om drank zou gaan zou ik hetzelfde reageren.
Ik vind ook dat (vooral sterke)drank buiten het bereik van een minderjarige bewaard dient te worden.

Maar gelukkig is pedagogiek een wetenschap die van vele kanten bekeken kan worden :)

Tufnut

Badass junkie
Dat laatste klopt zeker. Het is geen exacte wetenschap. Ieder kind heeft eigen nuances nodig.

Volgens mij zijn we het verder ook wel redelijk eens al zou ik 'behoorlijk onverantwoord' zelf eerder omschrijven als niet echt handig en blijf ik erbij dat een jongere wel degelijk een eigen verantwoordelijkheid heeft. Je hebt gewoon met je poten van andermans spullen af te blijven, ookal slingert het rond in huis.

Maddog

Bewuste gebruiker
Ik snuffel niet bij mijn ouders spullen. maar als er wiet lag dan bleef ik er gewoon vanaf. Is niet van mij. En als iemand aan mijn wiet zou zitten zou ik dat niet op prijs stellen

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Uiteraard blijf je van iemand anders z'n spullen af.

Maar we hebben het hier over wiet dat uit de herringering van de ouders ergens in huis ligt.
Da's tegen een peuter zeggen datie NIET in die pot mag kijken, want daar zitten snoepjes in. :grin:

Maar ach, volgens mij is het al opgerookt.. :rolleyes:

Yolo2000

Belezen gebruiker
Haha ik heb dit ook me pa blow al harem niet meer maar hij zei dat ie een vriend met een plantage heefd en een keer wat gekregen hebt en het er gewoon ligt niet weet wat ie er mee moet doen maar de plaats niet gezegt naar maanden heb ik het gevonden waren 2 kleine zakjes met wiet en 1ntje hasj en 1 big ass zak met wiet rond de 5 gram ofzo daar pak ik afentoe klein beetje uit net genoeg voor stoned te worden 1 of 2 joints maar doe het alleen als ik Geen geld heb en me maat ook niet en geen zin om naar de shop te gaan of met een dealer afgesproken maar wat blijkt zijn er uit het niets de 2 kleine zakjes weg hehehhe heb het idee dat ie stiekem smookt

Bovenaan