Ik heb ook nog van die zegels, ongeveer even oud als wat je zegt, en netjes geprint op de zegel staat '2,5 mg'. Ik vraag me ook af hoe goed ze het nog doen. Dus laat het me vooral weten
Die zegels heb ik ook een keer op een psyfestival uitgeprobeerd. Dat leek me een goed idee omdat ik DOC echt fantastisch vond op een festival. En op een festival kun je je wel 14 uur lang vermaken op een dag.
Ik vond het best aangenaam spul, DOM. Ik had twee zegels genomen van in totaal 5 milligram DOM. Daarvan kreeg ik wel aardige visuals, maar niks speciaals. Het lijkt een beetje op de visuals van paddo's of 2C-E. Vooral verschuiven vlakken, wat verhoogde kleurperceptie en wat vaportrails enzo. Ik heb ook een groot deel van de dag zitten schaterlachen om van alles. Dus ik heb me zeker vermaakt. Ik vond het alleen niet heel emotioneel, maar dat kan ook aan de setting liggen.
Behalve dan dat mijn benen er een beetje verkrampt/stijf van werden. Ik barstte dus van de energie, maar kon die niet echt kwijt bij het dansen. Dat was dan wel weer een beetje jammer. Sowieso hebben DOx echt een heel lange nafase. Bereid je maar voor om nog een uur of 6 na de piek de ene joint na de ander te zitten roken. In die nafase kan ik me zo voorstellen dat een klein beetje ket en dan wat rondhangen ook wel fijn is. Je wil jezelf op dat punt waarschijnlijk wel op enigerlij verdoven. Want die nafase duurt echt veel te lang: je bent dan wel wakker maar niet energiek en je tript ook niet echt meer.
DOM heeft een nogal slechte naam omdat het in het verleden verkeerd behandeld is. Nick Sand had pillen gemaakt van 10 milligram DOM, wat al een stevige dosis was. Maar dat werd verkocht aan mensen als LSD. Dusja, die namen na 1,5 uur nog een dosis omdat ze niet zoveel voelden....
DOM is gewoon een lastig middel. De marge die je hebt voor een goede dosis is gewoon niet zo groot. En de trip duurt heel lang. Dus een klein foutje in de voorbereiding en je hebt het een lange tijd gewoon best kut.
De oplossing is dus je goed voorbereiden, of het helemaal niet nemen.
Ik snap alleen Alexander Shulgin niet helemaal met zijn anaylse, dat DOM een van de magical half-dozen is. Ik heb DOB en DOC ook uitgeprobeerd, en die vond ik eerlijk gezegd aangenamer. Maar het verschil van mening tussen mij en Shulgin kan zomaar veroorzaakt worden door seks. Want dat was voor hen een belangrijk ijkpunt, terwijl ik alle vrouwen plots onaantrekkelijk ga vinden op het moment dat een psychedelicum begint te werken.
Ik zou sowieso nog wel een keertje DOM willen proberen in een andere setting. Ik denk dat ergens op een (luxe) camping eigenlijk wel chill zou zijn. Dat je even een rondje loopt en je zit in de natuur, maar als je niet zoveel zin hebt om te lopen dat je ook onder de douche kan of in een sauna ofzo, zoiets.