RandomDude123
Bewuste gebruiker
Van NOS Teletekst:
Dat klinkt als een goed plan. Er zijn nu eenmaal probleemgevallen in ons land die naar mijn idee niet meer geholpen kunnen worden. Door ze een plek te geven in een omgeving waar ze minder snel in aanraking komen, en met elkaar een eigen bestaan kunnen opbouwen, lijkt mij een prima idee.
Wat alleen erg jammer is, is dat er dan vaak omwonenden zijn die moeilijk gaan doen. Laatst was er ook zo'n opvangtehuis in het nieuws, wat misschien weg gaat omdat omwonenden bang zijn. Erg jammer, want een junk is ook een mens en verdiend ook hulp. En dan zijn dit soort initiatieven erg goed, zowel voor de junks als de maatschappij.
Oudere junks gedwongen naar Drenthe
In het Drentse Hooghalen komt een opvanghuis voor junks van 45 jaar en ouder met psychiatrische problemen. Daar wordt een voormalig opvangcentrum voor asielzoekers voor geschikt gemaakt.
De junks komen uit de vier grote steden en worden onder dwang opgenomen. In het rusthuis krijgen ze een dagprogramma. Ze hoeven niet af te kicken, maar krijgen methadon en mogelijk ook heroïne. Daar is nog geen besluit over genomen.
Het junkenrusthuis is een idee van staatssecretaris Ross. De bedoeling is dat de eerste junks over twee jaar naar het rusthuis gaan. Er is plaats voor 120 oudere probleemjunks.
Dat klinkt als een goed plan. Er zijn nu eenmaal probleemgevallen in ons land die naar mijn idee niet meer geholpen kunnen worden. Door ze een plek te geven in een omgeving waar ze minder snel in aanraking komen, en met elkaar een eigen bestaan kunnen opbouwen, lijkt mij een prima idee.
Wat alleen erg jammer is, is dat er dan vaak omwonenden zijn die moeilijk gaan doen. Laatst was er ook zo'n opvangtehuis in het nieuws, wat misschien weg gaat omdat omwonenden bang zijn. Erg jammer, want een junk is ook een mens en verdiend ook hulp. En dan zijn dit soort initiatieven erg goed, zowel voor de junks als de maatschappij.