Ouders bewust van drugs (met poll)

Weten jouw oudders van je gebruik?

• Ja (ik woon thuis)

Stemmen: 0 0,0%
  • Nee (ik woon thuis)

Stemmen: 1 100,0%
  • Ja (ik ben al uit huis)

• Nee (ik ben al uit huis)

• Ik gebruik geen drugs

• Totaal aantal stemmers
    1

azgaza

Badass junkie
Ik weet dat dit topic in gespreks en discussie vorm al bestaat, maar niet in stembare vorm, en ik ben nieuwsgierig van hoeveel mensen de ouders nou eigenlijk op de hoogte zijn van hun gebruik, vandaar dat ik er een poll voor maak.

(Als mods dit te zinloos en herhalend vinden: gooi het gerust weg of naar onzin ofzo.)

Albino

Bewuste gebruiker
Nee ze weten alleen dat ik soms een jointje rook, voor de rest weten ze helemaal niks! :rolleyes:

azgaza

Badass junkie
Oja, mijn moeder weet alles; en ze vind het goed zolang ik alles met mate doe en er verstandig mee omga.

Play_bunny

Wijs gebruiker
Mijn ouders weten er helemaal niets van en dat zullen ze ook nooit weten.
Dat lijkt mij ook wel het beste als ik weet hoe mijn ouders reageerden toen ze achter het drugsgebruik (destijds softdrugs) gebruik kwamen. Dat was niet al te positief, zachtjes uitgedrukt.

SperSIZEboon

Badass junkie
mijne weten nu een jaar of 5 dat ik gebruik,in het begin alleen van xtc (gebruikte ook niks anders toen) en sinds een jaartje ook van snuiven enzo. ze vinden het niet leuk maar verbieden kunnen ze toch niet want ik woon op mezelf.
m'n moeder vond laatst in m'n tas een spiegel en me snuifkitje (ze waren weekend weggeweest en ik had op de kat gepast alleen tas laten liggen) ze vond het niet zo leuk maar meer zegt ze er niet over

azgaza

Badass junkie
Weet ik niet; misschien kan een mod die opties zo ff toevoegen; eentje voor thuis en eentje voor uit huis 'ze weten een paar dingen'. Maar stem maar gewoon wat jij denkt dat meest past, weten ze het grootste deel wel; of het grootste deel niet?

tails

Belezen gebruiker
mijn ouders weten alleen dat ik rook maar niet dat ik blow en al die andere shit

coke en xtc dus :)

MetaalKonijn

Badass junkie
Blowen weten ze, ze weten dat 'ik een keer speed geprobeert heb', maar voor de rest niets. Ik woon nog thuis.

Imke

Badass junkie
Mijn moeder weet van mn gebruik, maar ze zwijgt erover omdat ze geen energie meer in me wil steken en joints enzo mag ik gewoon thuis roken.

dees

Belezen gebruiker
Mn moeder weet het wel, maar niet het hele verhaal. Blowen mag ik ook thuis, en ze weet dat ik 'af en toe' :flushed: wel eens wat anders gebruik...

Wacky

Badass junkie
Woon niet meer thuis, maar slaap nog wel af en toe in het ouderlijk huis. (eens in 3 weken ongeveer)

Na mijn eerste XTC pilletje ging ik opweg naar huis nog even langs mn ma die tot 8 uur in de nachtdienst zat bij de huisartsenpost om haar over mn nieuwe ervaring te vertellen :)

HTID

Bewuste gebruiker
Toen ik nog thuis woonde heb ik een keer een joint op mijn kamer gerookt, nou dat heb ik geweten. Verder heb ik er nooit meer iets over gezegd en ik heb er ook nooit meer opmerkingen ofzo over gekregen.

matthijs

Badass junkie
Ze weten het wel... maar er wordt niet overgepraat. Leve de doofpot!
Ze denken alleen dat ik veel erger ben dan ik in feite ben. Ze dachten bijvoorbeeld dat ik 2 jaar geleden al zowat elk weekend aan de pillen zat enz. :confused:
Blowen weten ze natuurlijk wel. Wat wil je als je vroeger altijd met rode, kleine oogjes thuiskwam, meteen doorliep naar de koelkast en verolgens naar de computer. :P

Bengt

Bewuste gebruiker
Men moeder weet dat ik blow en ik woon nog thuis
Ze verbiedt het niet en aan vaardt het niet.

De rest weet ze nog niet maar ik zeg het haar ooit wel eens.

caatje

Badass junkie
Ben al jaren het huis uit en mijn ouders weten niks. Ze hebben me "vroeger" , toen ik een jaar of 15 was, wel eens betrapt. Later heeft m'n (nu ex-man) me eens verlinkt in de periode van scheiding. Maar nu weten ze niet beter dan dat ik alleen maar gewone shag/sigaretten rook. (en dat vinden ze al jammer)

Dat wil ik graag zo houden omdat ik hun geen verdrietjes wil doen. Ik snap dat het vaak de onwetendheid is maar toch. Hun denken gelijk aan heroine verslaafde die geen leven meer hebben dan enkel score. En daar komt dan ook bij dat ik vind dat je best een geheim voor je ouders mag hebben (vooral dit soort). Het is ook uit een soort van respect naar mijn ouders toe. Waarom zouden ze zich zorgen moeten maken, door hun onwetend heid en vastgeroeste ideeen, over iets waarvan ik weet dat ik het volledig in de hand heb? Ze hebben zich van baby tot trouwen zorgen gemaakt of het het leven voor hun kind(eren) wel zou lopen zoals het "hoort". Laat ze nu maar genieten van hun kind(eren) zonder extreme zorgen of ze wel goed terrecht (zijn) (ge) komen.

Doodkapje

Wijs gebruiker
mijn moeder weet wel dat ik paddos en wiet gebruik, maar van de hardstuff weet ze niks. heb ik liever niet ook. men zuster heeft het een tijd geweten en toen mocht ik haar kinderen niet meer zien... dus die denkt dat ik nu geen drugs meer doe... en wil ik zo houden ook!!!

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
caatje zei:
Ben al jaren het huis uit en mijn ouders weten niks. Ze hebben me "vroeger" , toen ik een jaar of 15 was, wel eens betrapt. Later heeft m'n (nu ex-man) me eens verlinkt in de periode van scheiding. Maar nu weten ze niet beter dan dat ik alleen maar gewone shag/sigaretten rook. (en dat vinden ze al jammer)

Dat wil ik graag zo houden omdat ik hun geen verdrietjes wil doen. Ik snap dat het vaak de onwetendheid is maar toch. Hun denken gelijk aan heroine verslaafde die geen leven meer hebben dan enkel score. En daar komt dan ook bij dat ik vind dat je best een geheim voor je ouders mag hebben (vooral dit soort). Het is ook uit een soort van respect naar mijn ouders toe. Waarom zouden ze zich zorgen moeten maken, door hun onwetend heid en vastgeroeste ideeen, over iets waarvan ik weet dat ik het volledig in de hand heb? Ze hebben zich van baby tot trouwen zorgen gemaakt of het het leven voor hun kind(eren) wel zou lopen zoals het "hoort". Laat ze nu maar genieten van hun kind(eren) zonder extreme zorgen of ze wel goed terrecht (zijn) (ge) komen.

Mooi verwoord! Zo denk ik er ook over! Ik vertel wel wat, maar niet alles, dat heb ik wel geleerd. Voor je het weet wordt je telkens weer geconfronteerd met je drugsgebruik "We vinden het zo erg dat je je zonder die drugs niet gelukkig kunt voelen" HUH?! ach ja, niet iedereen snapt het, en dat kun je ze inderdaad niet kwalijk nemen.

Anathema

Belezen gebruiker
Mijn ouders weten dat ik XTC, Speed en Sos heb gebruikt.. En daar waren ze totaal niet blij mee..
Momenteel gerbuik ik op een feest of in het weekend nog wel eens een XTC pil of een Gtje..
Eigenlijk praat ik er ook liever niet over met mijn ouders, omdat ze toch een hele andere mening over drugs/drank en sigarretten hebben als ik..
Ik vind zolang het met mate is, ik er totaal geen probleem mee heb en..
Tevens vind ik "drugs" ook een interessant iets..
Zij associeren het meteen met "verslaafd zijn" en het kapot maken van jezelf/leven etc etc..
Daar over discusseren heeft ook totaal geen zin; dus wat niet weet wat niet deerd..

Lana

Wijs gebruiker
Ik woon uit huis en weet niet of mijn ouders iets weten op dit moment,Volgens mij denkmen ze dat ghet besty goed gaat.
scuhiojn besdriegt.

Wacky

Badass junkie
Lana zei:
Ik woon uit huis en weet niet of mijn ouders iets weten op dit moment,Volgens mij denkmen ze dat ghet besty goed gaat.
scuhiojn besdriegt.

Gaat het niet goed met je dan ?

PaRa[NL]

Bewuste gebruiker
Bij mij weten ze alleen dat ik blow, ja ik woon nog thuis.
Maar de rest weten ze niet en dat ook maar houden zo.

-spaceman-

Badass junkie
Ik woon op dit moment thuis en mn ouders zijn op de hoogste van mn xtc en wiet gebruik... paddo's weten ze niet, ook geen behoefte om t te vertellen...

Immo

Badass junkie
Ik heb nee ingevuld maar ik denk dat mijn ouders het wel weten, want ze vragen het erg vaak. Maar ik blijf glashard ontkennen.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Immo zei:
Ik heb nee ingevuld maar ik denk dat mijn ouders het wel weten, want ze vragen het erg vaak. Maar ik blijf glashard ontkennen.
Ik moet er steeds weer om lachen, toen je ma je dat spiegeltje gaf was echt het toppunt :mrgreen:

Patrick a.k.a Spaceface

Bewuste gebruiker
Play_bunny zei:
Mijn ouders weten er helemaal niets van en dat zullen ze ook nooit weten.
Dat lijkt mij ook wel het beste als ik weet hoe mijn ouders reageerden toen ze achter het drugsgebruik (destijds softdrugs) gebruik kwamen. Dat was niet al te positief, zachtjes uitgedrukt.

Lol zo reageerden mijn ouders ook toen ik op middelbare school zat. Nu ik ben afgestudeerd vinden ze dat ik wel wat tijd heb om dingen te doen die ik zelf echt wardeer en waarbij ik me goed voel. Als ik het maar niet te gek maak. :hearteyes:

Bovenaan