ouders en harddrugs

caatje

Badass junkie
Mac... zei:
Ik vind dat ieder het voor zich moet weten. Ik zou tevens echt wel stoppen met alle drugs als ik kinderen zou krijgen, omdat ikzelf vind dat ik als ouder het goede voorbeeld zou moeten geven. Ik vind het daarom onverantwoord om drugs te gebruiken als je kinderen hebt. Je weet wat de drugs met je kan doen en de kans dat je kinderen drugs gaan gebruiken als je het zelf ook doet, want vroeg of laat komen ze er waarschijnlijk wel achter, is in mijn ogen groter. maar dat betekend niet dat ik mensen bekritiseer die het wel doen.

weet je dat heel zeker of denk je dat heel zeker te weten? Het lijkt me erg moeilijk om dit nu al te weten. Natuurlijk heb je een beeld voor ogen hoe de toekomst later zal worden, maar wordt t ook zo?

flash kieke

Wijs gebruiker
Als ouder moet je verantwoordelijkheid dragen,en zou zelf stoppen met drugs dan.

Maar je beslist er zelf over,en als de rest het zegt dat het niet kan,pech dan.Dat is je eigen keuze.

Maar ben ook wel tegen in het bijzijn van je kinder drugs nemen.

HDA

Bewuste gebruiker
melissa zei:
caatje zei:
@kaalkopje, jij weet toch zelf wel of je t goed doet ja/nee. Zolang de kids er niet door vergeten worden is er toch niks aan de hand? Het is net wat melissa al eerder zei: alcohol is geaccepteerd maar niet minder erg als kinderen daar de ellende van mee zouden moeten maken. alles met mate dan is er ook geen man overboord he :wink: eerst maar eens zien wat de kinderloze onder ons er zelf van terecht brengen als t ooit zo ver mag komen dat ze zelf voor t dilemma komen te staan

mag ik u bedanken............ :wave:
dat wou ik ook nog toevoegen........
ff kijken wat de dames en heren er zelf van maken als ze straks ouders zijn........
ben benieuwd waar hun normen en waarden dan liggen.....
alhoewel ik me daar geen zorgen over maak bij hda.......
Ik ben het eens met melissa, omdat ik vermoed dat zij weet waar ze mee bezig is. Er ontstaat echter een probleem als twee ouders die gebruiken elkaar de dieperik inzeulen, en dat de drugs op de eerste plaats komt, of dat je je kinderen zaken ontzegt, omwille van de drugs.

Voor mij persoonlijk is het zo dat ik in mijn nieuwe relatie geen drugs meer van doen zijn. Misschien gaan we ooit eens een XTC-pil proberen samen, maar daar ben ik nu eerlijk gezegd bang voor, omwille van het feit dat er ooit iemand zal willen stoppen wanneer de ander lekker wenst door te gaan.

En mijn (conservatieve) blik op het leven is : als ik aan kinderen begin, is het hoe dan ook gedaan met spuiten/snuiven/slikken/roken.

(nu nog mijn ideeën meer geordend neerpennen en het komt nog helemaal goed ! :P )

caatje

Badass junkie
natuurlijk moet je als ouders de verantwoordelijkheid dragen en het goede voorbeeld geven. Maar het wordt allemaal zo makkelijk geschreven.
Ik wil de mensen die dit zo schrijven over een aantal jaar wel eens zien als ze kids hebben, of ze zich idd aan hun eigen beloftes hebben gehouden.
Het heeft in mijn ogen niet met verslaving te maken maar met gewoontes. De een drinkt een borrel in t weekend de ander neemt een pil/coke/.....

flash kieke

Wijs gebruiker
caatje zei:
natuurlijk moet je als ouders de verantwoordelijkheid dragen en het goede voorbeeld geven. Maar het wordt allemaal zo makkelijk geschreven.
Ik wil de mensen die dit zo schrijven over een aantal jaar wel eens zien als ze kids hebben, of ze zich idd aan hun eigen beloftes hebben gehouden.
Het heeft in mijn ogen niet met verslaving te maken maar met gewoontes. De een drinkt een borrel in t weekend de ander neemt een pil/coke/.....

Daar heb je gelijk in.

Maar met verantwoordelijk nemen ,bedoel ik ,niets nemen in bij zijn van kids

HDA

Bewuste gebruiker
caatje zei:
Idd. Maar er is wél een verschil tussen het nuttigen van een borrel en het nuttigen van een pil.
De kwestie blijft : voor je kids moet je je bed uit kunnen. Dat is bij mij de norm. Voor mij kan 't niet. (net zoals je lam zuipen in het bijzijn van je kinderen of in die mate dat je kinderen geen zak aan je hebben de dag nadien)
:wave:

flash kieke

Wijs gebruiker
Als je kinderen zien dat je aan de pillen of coke,..zit(kinderen zijn bv al 15 of zo.

Gaan ze het als voorbeeld aan zien.aloewel kinderen niet zo stom zien van 15.

Maar ik bedoel maar.

Ja als mama dat mag mag ik dat ook.

caatje

Badass junkie
tuurlijk, als je kids thuis zijn zul je hun belangen voorop moeten stellen. Maar waar ik op reageer is dat meerdere nu zeggen; als ik kinderen heb gebruik ik niet/nooit meer.

flash kieke

Wijs gebruiker
caatje zei:
tuurlijk, als je kids thuis zijn zul je hun belangen voorop moeten stellen. Maar waar ik op reageer is dat meerdere nu zeggen; als ik kinderen heb gebruik ik niet/nooit meer.

Ik ga dat proberen,maar je weet nooit.

Kan dat ik nog aan de pillen ga zitten of niet.

Zoals gij zegt ,je weet het nooit op voorhand.Daar heb je gelijk in.

HDA

Bewuste gebruiker
Ik heb ook m'n twijfels aan het 'consequent handelen' van de doorsnee gebruiker, caatje.

melissa

Wijs gebruiker
nogmaals.......

ik gebruik dus niet in t bijzijn van mijn kids.......
mijn oudste begint al te zeuren als ik een glaasje wijn drink als we op visite zijn.......
pfffffffffff dit is best moeilijk uit te leggen weten jullie dat :rolleyes:
vrijdag middag haalt mijn ex de oudste twee van school en na t avondeten gaat de hummel naar oma.......
plus minus 8 uur neem ik mijn eerste lijntje.... NADRUK OP TJE......
we drinken wat,nemen af en toe een lijntje bla bla.....
om twaalf uur neem ik zo ongeveer t 8ste en laatste lijntje.......
ik ga er dus geen sport van maken of ik t hele weekend wakker kan blijven :openmouth: :openmouth: :openmouth:
ik ga naar mijn bedje.......
lig wel te woelen maar vat om 6 uur de slaap,dan slaap ik tot tien uur....
dan sta ik op ruim alle zooi op,lucht t huis door ga onder de zonnebank.....voor een beetje energie,douchen ...en haal uk om 1 uur op bij oma.......
en de volgende dag komen de oudsten pas terug......
voor ons is t dus net als een avondje gezellig wat drinken...
ben me er te degen van bewust dat t niet helemaal t zelfde is,maarja
nogmaals ......
ik zou me ellendig voelen als mijn kids mij van de kaart zouden zien,echt smerig,en respectloos......

melissa

Wijs gebruiker
caatje zei:

ik durf mijn hand ervoor in t vuur te steken,als ik lees hoe sommiggen gebruiken.....dat ze echt niet gaan stoppen als t zover is......
de hoeveelheden drugs die tegenwoordig door de jeugd gebruikt worden,zijn angstaanjagend hoog :openmouth: :openmouth: :openmouth:
als je al t principe hebt om op een doordeweekse school of werk dag te gebruiken daarmee je toekomst op t spel te zetten......
dan zijn je normen niet zo hoog........
mijn generatie is t voorbeeld,alle paps en mams gebruiken nog steeds....
al is t niet meer in groote hoeveelheden......

A

Anonymous

Gast
Ik vind het geen probleem als de opvoeding niet verstoord wordt door drugsgebruik, punt.

v

Newbie
Hallo,

ik ben een zwaar gebruiker geweest, elk weekend was ik uit van de donderdag tot ja wanneer ik zin had te stoppen. Uitgaan was mijn leven en daar kwam altijd wel speed, sos, bollen en als slaapmutsje een joitje bij.
Iedere keer ik een relatie had gebruikte nooit, had dit dan niet nodig maar als vrijgezel was ik liever een fuifbeest.

Op een dag was ik zwanger, en voor mij was dit een donderslag bij heldere hemel want ik wou GEEN kinderen, dit paste niet in mijn leven.
Ik ben in een diepe put gevallen want stond er alleen voor en tja echte vrienden dat heb je nooit in dit milieu, heb op punt gestaan voor abortus, tot ik op de eerste echo het hartje zag kloppen, dan kon ik het niet meer over mijn hart krijgen om het weg te doen. Ik heb gebroken met alles wat met het uitgaansleven te maken had, stond er volledig alleen voor.
Ben direct gestopt met roken en nu nog altijd trouwens.

Mijn dochter is het mooiste geschenk wat ik kon krijgen, heb de eerste weken afgezien heb tot 14 maanden toe borstvoeding gegeven heb geen druppel alcohol of koffie geronken alleen het beste voor mijn dochter eet of drinkte ik, maar ben er dubbel en dik voor beloond.
Ik vind dat ik een mooi leven heb, heb zeker geen klagen, het enige waar ik erg mee zit zijn die kilo's. en het enige wat me er bij helpt nu is wat speed, ik had nogthans gezegd nooit zal ik nog gebruiken, en tja zeg dus nooit nooit. Ik ben er zeker niet fier op hoor, het enige wat ik nu effe niet wil is eten, heb echt een zwak voor eten en dat dieëten hangt effe mijn voeten uit, 42 kg bijkomen is niet niks hoor, na 15 maanden kan ik nog steeds niet in mijn oude kleren en de zomer staat voor de deur.
Hoop binnen een maand de rest kwijt te zijn en dan stop ik direct want voor de rest heb ik geen drugs nodig en steek ook nooit de nacht door ofzo ga altijd voor middernacht slapen.

En trouwens ik vind als je eens wil gebruiken dit zeker moet kunnen als ouder, idd je leven stopt niet bij kinderen, vroeger was ik altijd mijn eerste om te zeggen dat dit niet door de beugel kan, tot de dag ik zelf ouder ben geworden.
Mensen die geen kinderen hebben begrijpen dit niet.

Btw mijn grootste verslaving nu is mijn dochter Elena en zou me geen leven zonder haar meer kunnen voorstellen, er zijn soms dagen dat ik niet buiten ga met de wagen uit schrik een ongeluk te hebben, heb nu al schrik om haar later naar school te moeten brengen, dus zeg aub niet dat ik mijn kind niet graag zie he, heb verantwoordlijkheid genoeg hoor.

Groetjes v.

Lucas 15

Newbie
als de kinderen 0-15 zijn vind ik dat de ouders dat aleen kunnen maaken als de kinderen ergenz zijn slaapen ofso.... niet as se tuis sijn EN zeker niet te vaak..
zijn de kinderen al wat ouder 16-19 dan vind ik nog da se ut aleen kunne maaken als de kinderen er niet sijn WANT OUDERS SIJN EEN VOORBEELD VOOR KINDEREN !!

BacingsPen

Badass junkie
Ouders zouden geen enkele drugs moeten gebruiken...

Hooguit af en toe een jointje misschien... En tsja, misschien ook wel andere drugs waarvan je niet echt een slechte dag van hebt erna. (alcohol kan in principe dus ook niet...)

Maar wat is verantwoord en wat niet? Dat m'n pa mij knetter stoned opgehaald heeft van een scouting kamp, (in weerstomstandigheden van onweer en bliksen) doet me niet zo erg schrikken... Dat mijn beide ouders zwaar aangeschoten waren met O&N terwijl ik op dat moment net uit het ziekenhuis kwam wel! Maar daar werd niets van gezegd, want dit wordt algemeen geaccepteerd! :angry:

wat is goed, en wat is slecht?

BillyBilo

Badass junkie
SpacingBen zei:
Ouders zouden geen enkele drugs moeten gebruiken...

Hooguit af en toe een jointje misschien... En tsja, misschien ook wel andere drugs waarvan je niet echt een slechte dag van hebt erna. (alcohol kan in principe dus ook niet...)

Maar wat is verantwoord en wat niet? Dat m'n pa mij knetter stoned opgehaald heeft van een scouting kamp, (in weerstomstandigheden van onweer en bliksen) doet me niet zo erg schrikken... Dat mijn beide ouders zwaar aangeschoten waren met O&N terwijl ik op dat moment net uit het ziekenhuis kwam wel! Maar daar werd niets van gezegd, want dit wordt algemeen geaccepteerd! :angry:

wat is goed, en wat is slecht?

O&N??

ja ik vind het eigenlijk ook niet kunnen maar ja wat doe je er tegen ouders zijn hun ouders en ja als ze hd gebruiken is het een stuk minder ook zeker voor het kind zelf !!

melissa

Wijs gebruiker
PEP_!!!BITCH!!!_PEP zei:
ja ik vind het eigenlijk ook niet kunnen maar ja wat doe je er tegen ouders zijn hun ouders en ja als ze hd gebruiken is het een stuk minder ook zeker voor het kind zelf !!

tja kids zijn hun kids wat doe je eraan als ze speedfraek zijn......
is t voor ouders niet erg dan als hun kid aan de harddrugs zit..... :rolleyes: :rolleyes:
wat nou als jij je vol zit te stoppen met speed,en je ouders zeggen "weet je wat wij willen dat ook is proberen"
laten we hier als gezin gezellig met onze dochter mee doen........
wie weet........
want een erg kwalijke zaak word t niet meer he als ze zelf ook strak staat..
oftewel.......jij mag jezelf wel vergiftigen,das ok maar owaja als je ouders dat zouden doen.........
t zijn ook maar mensen hoor,mischien spreek ik je nog weleens later als je groot bent :rolleyes:

Mindless1985

Badass junkie
Ik vind dit een goed onderwerp om over te praten, heb er te weinig nog over gelezen hier (had er ook nooit echt goed over nagedacht). Mijn ouders hebben allebei nog nooit drugs aangeraakt, m'n moeder heeft één jaar gerookt, is daar mee gestopt toen ze zwanger van mij werd. M'n vader heeft nog nooit een sigaret aangeraakt. M'n moeder drinkt misschien één keer in de maand alcohol, en bijna nooit te veel, m'n vader drinkt misschien één keer in het half jaar en dan één of twee biertjes. Dus echt veel ervaring met ouders die drugs gebruiken heb ik niet.

Ik vind in principe dat drugs gebruiken met kinderen gewoon moet kunnen, zolang het kind er maar niet onder lijdt. Kinderen gaan voor alles, en als je zeker weet (echt zeker weten, niet denken) dat je kinderen geen last hebben van je gebruik (in geval met hallucigene middelen dat ze er niet zijn, of met andere middelen dat je echt 100% normaal kan reageren) vind ik dat het gewoon moet kunnen. Doe dus geen hallucigene middelen als je kinderen thuis zijn, want mochten die je zien trippen hebben die echt geen idee wat er aan de hand is en als er een probleem is kun je ze bijna niet helpen. Als je ervaren bent met cocaïne of speed ofzo, kun je denk ik best onder invloed van een beetje drugs normaal denken en je kinderen helpen, maar het beste is natuurlijk als ze een weekendje weg zijn. Ik denk dat al die mensen die hier zeggen dat ze meteen stoppen zodra ze kinderen krijgen eens goed moeten nadenken. Als je dan zo makkelijk kan stoppen, waarom stop je nu dan niet of ga je in ieder geval een stuk minderen? Ik WEET dat dat echt veel makkelijker gezegd dan gedaan is...

Jan

melissa

Wijs gebruiker
tja mischien reageerde ik wat fel,maar de moeder van een goede vriend is een aantal dagen geleden opgenomen met een inzinking......
ik beschreef hem al eerder in 1 van mijn toppics.......
ze heeft haar zoon altijd gesteund,en gezien hoe hij zichzelf naar de klote snoof zonder dat zij daar iets aan kon doen.........
t is een schat van een mens,en zo heeft ze twee zoons,en een schoondochter.......allemaal aan de hd.........
en zij maar alle rottigheid achter hun rug opruimen,schulden betalen,en ga zo maar door........
met opgeheven hoofd door de buurt lopen omdat haar zoons t uitschot van de wijk zijn........
heeft zij dat verdiend :angry: :angry:
nu is ze naar de klote,terwijl de heren vrolijk verder gebruiken :smilingimp: :smilingimp:
daarom kan ik t eigenlijk ff niet hebben dat jongelui hier afkakken op gebruikende ouders........
terwijl ze avatars hebben met i love speed, :openmouth:
weet jij wel wat je je ouders aan doet dan meissie....... :confused:
dat telt schijnbaar niet,dat noem ik ronduit HYPOCRIET.....

melissa

Wijs gebruiker
Dzy zei:
Ik vind dit een goed onderwerp om over te praten, heb er te weinig nog over gelezen hier (had er ook nooit echt goed over nagedacht). Mijn ouders hebben allebei nog nooit drugs aangeraakt, m'n moeder heeft één jaar gerookt, is daar mee gestopt toen ze zwanger van mij werd. M'n vader heeft nog nooit een sigaret aangeraakt. M'n moeder drinkt misschien één keer in de maand alcohol, en bijna nooit te veel, m'n vader drinkt misschien één keer in het half jaar en dan één of twee biertjes. Dus echt veel ervaring met ouders die drugs gebruiken heb ik niet.

Ik vind in principe dat drugs gebruiken met kinderen gewoon moet kunnen, zolang het kind er maar niet onder lijdt. Kinderen gaan voor alles, en als je zeker weet (echt zeker weten, niet denken) dat je kinderen geen last hebben van je gebruik (in geval met hallucigene middelen dat ze er niet zijn, of met andere middelen dat je echt 100% normaal kan reageren) vind ik dat het gewoon moet kunnen. Doe dus geen hallucigene middelen als je kinderen thuis zijn, want mochten die je zien trippen hebben die echt geen idee wat er aan de hand is en als er een probleem is kun je ze bijna niet helpen. Als je ervaren bent met cocaïne of speed ofzo, kun je denk ik best onder invloed van een beetje drugs normaal denken en je kinderen helpen, maar het beste is natuurlijk als ze een weekendje weg zijn. Ik denk dat al die mensen die hier zeggen dat ze meteen stoppen zodra ze kinderen krijgen eens goed moeten nadenken. Als je dan zo makkelijk kan stoppen, waarom stop je nu dan niet of ga je in ieder geval een stuk minderen? Ik WEET dat dat echt veel makkelijker gezegd dan gedaan is...

Jan

ik voel me niet veel anders dan toen ik 18 was,dus iedereen die gebruikt en denkt dat t vanzelf wel overgaat als je ouder bent.......
voor die mensen heb ik dan slecht nieuws........
of denken jullie dat je opeens veel verstandigger word naarmate je ouder word,of ouders word........
helaas...........

Bal0n

Badass junkie
Dzy zei:

Jan

Het punt met hallucogenen dat je niet weet wat je ouders aan het doen zijn is vervelend, helemaal vervelend ish et als je nog een kind van 1 of 2 bent en je valt van de trap of iets dergelijks. Een trippende ouder kan daar in geen geval rationeel op reageren. Trippen met kinderen in huis = NOT FUCKING DONE imo..

En met coke en speed, mja ik vind dat ook niet echt verantwoord. Je bent hoe dan ook altered in je manier van denken, het is gewoon dom om te gebruiken in het bijzijn van kinderen.

Mindless1985

Badass junkie
melissa zei:
Dzy zei:

Jan

ik voel me niet veel anders dan toen ik 18 was,dus iedereen die gebruikt en denkt dat t vanzelf wel overgaat als je ouder bent.......
of denken jullie dat je opeens veel verstandigger word naarmate je ouder word,of ouders word........
helaas...........

Even voor mijn goede orde (ben een beetje moe). Je bent het hier toch met me eens he?

melissa

Wijs gebruiker
Dzy zei:
melissa zei:
Dzy zei:

Jan

helaas...........

Even voor mijn goede orde (ben een beetje moe). Je bent het hier toch met me eens he?

op alle punten.......
alhoewel ik alleen van mezelf uit kan gaan........
ik weet niet wat tripmiddelen met je doen dus ik kan ook geen oordeel geven of je dat als ouder niet moet doen als je kids erbij zijn....
njaaa uberhaupt geen alcohol en drugs in t bijzijn van je kids.......
t is al lelijk als je zat bent waar je kids bij zijn........
had laatst uit eten iets teveel wijn op en voelde me tipsy........
ik was de hele tijd pia wat mijn kids wel niet van me moesten denken....
dus jaaa ik ben een tegenstander van drugs of alcohol gebruiken waar de kids bij zijn,maar niet in mijn tijd.......omdat ik nu toevallig kids heb......

puppet

Experimenterende gebruiker
Dzy zei:

Jan

damn, ik volg je niet! Je hebt ouders die praktisch nooit drugsgebruiken, maar je zegt dat dat best had gekund?? Volgens mij denk jij dat kinderen heel erg dom zijn. Maar kinderen hebben echt wel door dat papa de ene keer heel anders reageert dan de andere keer. Op pep of sos reageer je namelijk heel anders op je kinderen, neem dat van mij aan!!
Ouders horen geen drugs te gebruiken, ouders horen voor hun kinderen te zorgen. En helaas is dat op pep of sos niet mogelijk, ook niet als je 'ervaren' bent. Kinderen nemen hun ouders als voorbeeld, ook in hun karakter. Pep/sos maakt je karakter, en daarbij het karakter van je kind. Oftewel: een ouder moet voor een kind geestelijk stabiel zijn, en hij hoort te kunnen reageren zoals hij altijd zou reageren.

Mindless1985

Badass junkie
puppet zei:
Dzy zei:

Jan

damn, ik volg je niet! Je hebt ouders die praktisch nooit drugsgebruiken, maar je zegt dat dat best had gekund?? Volgens mij denk jij dat kinderen heel erg dom zijn. Maar kinderen hebben echt wel door dat papa de ene keer heel anders reageert dan de andere keer. Op pep of sos reageer je namelijk heel anders op je kinderen, neem dat van mij aan!!
Ouders horen geen drugs te gebruiken, ouders horen voor hun kinderen te zorgen. En helaas is dat op pep of sos niet mogelijk, ook niet als je 'ervaren' bent. Kinderen nemen hun ouders als voorbeeld, ook in hun karakter. Pep/sos maakt je karakter, en daarbij het karakter van je kind. Oftewel: een ouder moet voor een kind geestelijk stabiel zijn, en hij hoort te kunnen reageren zoals hij altijd zou reageren.

Ik geloof dat je m'n stuk nog een keer moet lezen. Nergens staat dat je drugs moet gebruiken waar je kinderen bij zijn. Ik zeg alleen dat het best kan om 's avonds als je kinderen in bed liggen een lijntje te nemen, want mocht er iets verkeerd gaan (kind valt van de trap, moet naar de dokter o.i.d.) dat je dan nog gewoon kunt ingrijpen en ermee naar de dokter kunt gaan. Als je zoiets voorgeschoteld krijgt onder invloed van paddo's gaat dat je echt niet lukken. Natuurlijk moet je je kind geen slecht voorbeeld geven door drugs te gaan nemen waar ze bij zijn, maar een jointje roken of een lijntje nemen als je kinderen naar bed zijn is geen probleem zolang zij er totaal geen last van hebben, als jij nog maar gewoon kunt nadenken en handelen in geval van nood.

melissa

Wijs gebruiker
maar wat verstaan we hier onder drugs gebruiken waar je kids bij zijn.....
voor hun neus een dikke lijn leggen......
of onder invloed zijn...............
ik ben wel wat wazig onder invloed,maar niet de weg kwijt......
en helder van geest,mischien wel veel te helder........
ik zou ook niet gebruiken als mijn kids op bed liggen,aangezien uk nog weleens wakker word......
en ik zou me niet op mijn gemak voelen,wat resulteerd in een avond pia wezen........
soms kan uk niet bij oma slapen,dan is t feestje over.........
geen probleem hoor......
ik moet wel eerlijk zeggen dat ik ooit is van de kaart was en om 2 uur door mijn ex werd gebeld dat mijn zoon ziek was en naar huis wou.....
toen hij werd gebracht was ik in 1 keer nuchter(raar maar heel waar)
mischien de schrik ofzo......
ik heb daarna heel lang niet meer durfen te gebruiken omdat ik bang was dat zoiets weer zou gebeuren......

Bovenaan