Ouders geloven me niet...

Nathan

Newbie
Ik ben 17 jaar, en men ouders hebben ontdekt dat ik weed smoor.
Ik zelf vindt het niet zo erg dat ik dat doe, omdat ik binnen de perken blijf.
Maar daar willen men ouders niets van weten, als ik zeg dat ik gewoon zal minderen, zeggen ze dat dat niet kan, voor hen moet ik defintitief stoppen.

Hoe kan ik aan hun vesrtand brengen dat soms een jointje geen kwaad kan, en dat het nu eenmaal bij het uitgaansleven hoort?

Pff, het is echt lastig, want men ouders zeggen niets meer tegen me, en wil echt wel dat het terug beter wordt, maar ik wil ook wel niet stoppen met smoren.

Yoe :stoned:

Bal0n

Badass junkie
Ten eerste "hoort" het niet bij het uitgaansleven, het is maar wat je er zelf van maakt. Ten tweede, jij kan je ouders echt nevernooit niet van gedachten brengen, daar zijn ouders te stug voor.

Je moet gewoon een keuze maken..

BacingsPen

Badass junkie
Idd, sommige ouders :wave:

Maar goed, als ze nog een beetje redelijk zijn valt er heus wel wat te regelen als je er veel met ze over praat. Vraag ook even waarom ze er zo tegen zijn, zet dat weer op het forum neer. Misschien zijn je ouders bang voor dingen die er niet zijn? Mag je wel drinken van je ouders?

Krs

Bewuste gebruiker
Weten je ouders wel wat het wiet inhoudt. wat het met je doet enzo. Probeer dat eens uit te leggen. Je ouders zijn waarschijnlijk zo dat wanneer ze alleen het woord drugs horen meteen denken dat je zwaar verslaafd raakt en eraan dood gaat.

Mac...

Badass junkie
Helaas geldt dat in vele gevallen. Ouders, die meestal wat ouder zijn, hebben overal een heel erg uitgesproken mening over alles. Denk zelf dat het tevergeefs is je ouders nog proberen om te lullen, zij zullen denken dat jij je maar aan hun aan te passen hebt. Beter je best doen om het verborgen te houden dus :P

jade

Newbie
Ik ben ook ooit begonnen met wiet en me ouders zijn daar ook achter gekomen en ik heb ze heel duidelijk gemaakt dat ik niet van plan was er mee te stoppen en toen zeiden ze dat ze het best vonden als het maar bij af en toe bleef!!! Dat is het jammer genoeg niet gebruik nu heel veel en van alles en ook dat weten me ouders maar ze doen er niks tegen ze laten me gewoon me gang gaan en reageren gewoon tegen mij!
Ik weet alleen niet of alle ouders zo zijn!
Me oma weet er ook van en die is er echt HEEL erg op tegen en die zou me het liefst gelijk laten opnemen maar ze weet dat dat toch niet wil!

oane

Experimenterende gebruiker
dan heb ik nog best mazzel met mn ouders :grin: k heb hun een x betrapt op t roken van een jointje :grin: gnagna gna tja dab kunnen ze het me nog moeilijk verbieden he?

pepgirl

leg wat informatieblaadjes over weed thuis op tafel neer kunnen ze die doorlezen. en vertel ze dat je weet waar je mee bezig bent.
praat er gewoon over dan weten ze ook dat je eerlijk bent en dat ze je
dus kunnen vertrouwen.

ploerd_dark_core_

triestig van je ouders

Ik vind het zwaar triestig van je ouders die zo moeilijk doen over een Jointje!
Ik begon al met blowen toen ik net naar de "grote" schol ging ik was net 13 volgens mij...
Mijn ouders kwamen er al snel achter dat ik rookte en zeiden tegen me dat ik dat niet stiekum hoefde te doen en gewoon eerlijk moest zijn over alles! Dus toen heb ik ze ook verteld dat ik ook soms een blowtje rookte!

Mijn ouders werden heel erg boos op me en verboden het me om dat te doen! Natuurlijk ging ik het alleen maar meer doen! (iedereen in mijn omgeving en vrienden deden het..dus waarom ik niet)!!
Dus als ik stiekum had geblowd en thuis kwam vloog ik gelijk naar boven toe!

Dat heb ik een jaar volgehouden en toen wou vooral mijn moeder er meer ven weten... ze heeft info boekjes gelezen en drugs info lijnen gebeld...Vanaf toen heeft ze het soort geaccepteerd...

Ben toen vannaf mijn 16e aan andere drugs begonnen..speed,xtc vanalles eigenlijk..vannaf mijn 16e woonde ik ook al samen en dus konden mijn ouders mij niet meer controleeren..

Nadat ik een jaar had samengewoond kwam ik weer thuis wonen en vertelde aan mijn moeder (die gescheiden was) wat ik allemaal nog meer deed dan blowen..
Omdat zei er meer van wist en ze me goed kende vertelde ze me dat ze het niet leuk vind dat ik het doe maar wel accepteer...ze moet wel..toch?

Nu ik 20 ben vertel ik mijn moeder alles over het drugsgebruik in het weekeind..op feesten, alles eigenlijk... Omdat ik altijd eerlijk ben en alles vertel en gewoon doorga met het leven en het mijn leven niet beheerst accepteerd ze het...

Dus om een HEEl lang (haha)m verhaal kort te maken...praat met je ouders en laat ze wat dingen zien..(internet,infoboekjes enz)..vooral blowen is helemaal niet zo erg..alleen ouders..tsja..

Mac...

Badass junkie
JA, maar dat werkt echt niet bij alle ouders, geloof me. Mijn moeder was ook wel relax toen ze achter al mijn drugsgebruik kwam, ook omdat ik het zelf op tafel bracht en zei hoe en wat ik er mee deed. Mijn moeder heeft zelfs ooit eens een joint met me meegerookt. Als je lastige ouders hebt, zul je er nooit fatsoendelijk over kunnen praten.

BacingsPen

Badass junkie
klopt! En wat blijkt nou? Kan je met je ouders over drugs praten, dan loop je minder risico het te gaan MISBRUIKEN. Is het voor je ouders een taboe, dan ken je je grezen niet en loop je het risico drugs te gaan misrbuiken en steeds verder van de wereld te vervreemden.

Ps, opmerkelijk vind ik wel dat iemand met zo'n topic komt, om hulp vraagt en vervolgens nooit meer terug komt!

Bovenaan