Ouders

Smokey046

Bewuste gebruiker
Hallo,

Ik ben nu 17 en ik blow al zo'n 2 jaar, nu blow ik relatief meer dan ervoor.
Mijn beide ouders weten dat ik blow maar ze keuren het allebei niet goed,
Ookal heb ik al veel pogingen gedaan om het hele wiet gebeuren uit te leggen,
De effecten, hoe het illegaal is geworden, waarom.. etc.
Wat ik ook probeer ze blijven tegen wiet aankijken alsof het een van de ergste drugs is.
Heeft iemand tips of een voorstel hoe ik het toch aansprakelijk kan maken zodat ze het toch minder erg gaan zien dan hoe het werkelijk is. :)

Ik hoor het wel. :wave:

Cooper

Bewuste gebruiker
Hun zoon van 17 rookt vaak wiet..

..en je wilt dat verpakken in een positieve boodschap?

SteenS

Experimenterende gebruiker
15 is een hele jonge leeftijd om te blowen, ookal heb ik niet heel veel ervaring met wiet, ik weet zeker dat dat een jonge leeftijd is om te gaan blowen. Als je het op een jonge leeftijd gebruikt worden de kansen op onderliggende geestelijke ziektes verdubbeld, ik kan me voorstellen dat je ouders dit niet kunnen accepteren :P

Mijn ouders weten niet dat ik blow, want ik weet dat als ze erachter komen dat ze heel teleurgesteld zijn in mij, en dat ze het absoluut niet accepteren, en ik kan me wel voorstellen :P

Maar hoe lang weten ze het al, misschien word het minder erg na een tijdje?
Een positief ding bij mij is dat ik veel minder ben gaan drinken, misschien kun je zoiets zeggen?

Smokey046

Bewuste gebruiker
Ik wist dat er reacties over mijn leeftijd gingen komen,
Het is natuurlijk niet goed om met jonge leeftijd te beginnen maar dat kan ik nu niet terug draaien.
Ookal rookte ik wiet, de rest in gewoon hetzelfde gebleven.
Thuis, school etc. dat gaat allemaal goed.
Ik ben goed op de hoogte i.v.m de negatieve kanten van wietgebruik,
dus ik weet de gevolgen.
Maar goed dat was de vraag niet, zou fijn zijn als er daar antwoorden op komen...

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Mja, als je paps en mams al hebt voorgelicht over de effecten en het gebruik van cannabis dan ben je eigenlijk al heel ver.
Blijkbaar willen ze het nog niet, en denk goed na waarom niet. Tís niet omdat ze willen zeuren, maar omdat ze het beste willen voor jou.

Gelukkig weten pubers het altijd beter :grin:
Wellicht kun je een aantal van deze argumenten in de strijd gooien:

- Ik ben eerlijk tegen jullie over mijn gebruik, ik zou er ook over kunnen liegen en stiekem gaan blowen met vrienden die verkeerde in vloed op me hebben.
- Ik kan ook elke dag van het weekend met 20 bier in m'n kraag thuis komen, of lekker rustig 1 of 2 jointjes roken, het is aan jullie wat er slechter voor me is.

Verder moet je ook kunnen accepteren dat hun het er misschien definitief niet mee eens zijn.

Smokey046

Bewuste gebruiker
Ik wou niet de slimmerik uithangen als je die indruk had, haha.
Maar de argumenten die je aanhaalde ga ik eens in de strijd gooien,
Als ze hun beeld na een tijd niet veranderen dan accepteer ik het gewoon.

Ze laten het wel toe, ik kan thuis blowen (buiten) maar ze leggen altijd de nadruk op hoe slecht het is en dat ze het eigenlijk niet willen. :P

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Smokey046 zei:
Ze laten het wel toe, ik kan thuis blowen (buiten) maar ze leggen altijd de nadruk op hoe slecht het is en dat ze het eigenlijk niet willen. :P

Dan vind ik eigenlijk dat jij kwa blowen de perfecte ouders hebt.
Pedagogisch gezien vind ikzelf dat het beste, wellicht niet chill voor jou mahja.

Je kunt dus thuis (in een veilige, gecontroleerde omgeving) blowen, terwijl je ouders toch adviseren
om het niet te doen aangezien het niet goed voor je is (wat ook waar is.)
Waarschijnlijk is het toelaten van het blowen in de tuin al een grote stap geweest voor je ouders, probeer dit niet te gaan forceren door nog verder te pushen.
Niet iedereen is manipuleerbaar of heeft daar in ieder geval een plafond in, probeer daar niet door heen te gaan want dan ben je weer terug bij af.

Succes man!

Nathaniel

Wijs gebruiker
Alle argumenten voor ten spijt, als je hersens nog in ontwikkeling zijn dien je er voorzichtig mee om te gaan.
Dat slaat dus op het ganse spectra aan stoffen die vanaf je 1e tot ongeveer 27e (dan schijnt verval te beginnen, de ontwikkeling gaat eigenlijk gewoon door in de vorm van nieuwe connecties tussen gebieden..ofzo enzo..) tot je beschikking komen, legaal of illegaal.
Ik denk dat je dus vooral je ouders moet bewijzen je hiervan bewust te zijn, en zeer voorzichtig met dat soort stoffen om te gaan. Of je dat werkelijk doet is aan jezelf, je zou er in elk geval genoeg vanaf moeten weten om daarin bewust je keuzes (wel/niet/hoevaak/hoeveel) te maken.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Nathaniel zei:
Dat slaat dus op het ganse spectra aan stoffen die vanaf je 1e tot ongeveer 27e (dan schijnt verval te beginnen,

+1 voor de rest van je reply.
Maar verval begint al vanaf het punt dat het lichaam volgroeit is. Bij de een op haar 18e bij de andere op z'n 25e. Over het algemeen meisjes eerder dan jongens.

Natuurlijk staat lichamelijke groei los van emotionele ontwikkeling, maar dat we op ons 18e nog niet klaar zijn met de ontwikkeling van onze hersenen licht meer aan de maatschappij (studeren tot je .... enz.) dan aan ons lichaam.
Vanaf het begin van de pubertijd schijnen een hoop belangrijke ontwikkelingen al te stagneren.

Neemt niets weg dat blowen (en ander drugsgebruik) een hoop ontregeld in je hoofd, en sommige nieuwe verbindingen inderdaad voorkomen of belemmeren.

Nathaniel

Wijs gebruiker
Ik was al bang dat dat gedeelte niet helemaal zou kloppen, gelukkig ligt de essentie van de post elders. Dank voor je aanvulling :)

Paperplane.

Wijs gebruiker
Mijn moeder heeft zelf vroeger ook de nodige blowtjes gerookt, en "gedoogd" het, zeker in de vakantie of weekend, en zolang ik niet binnen rook. Ik ben ook 17. Het is inderdaad maar net hoe je ouders er naar kijken. Als volwassenen ergens zo een sterk oordeel heeft over of iets wel of niet "het juiste" is, dan verandert het ook niet zo snel. Als ze er zo een erge afkeer tegen hebben.

Sterkte,

P.S. 1. Ogentroost oogdruppels van weleda.
2. Ga hasj roken, of slechts een klein topje(0,2g) sativa wiet, dan gaan je ogen niet zo hangen en je vermogen tot normaal verbaal contact blijft ook wat langer intact.

Peace,

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Volgens mij heeft hij echt argumenten nodig om zijn ouders van een andere mening te overtuigen en probeert hij zijn blowgedrag niet te verstoppen.

Overigens krijg ik vrijwel nooit rode ogen van het blowen, behalve als ik sativa rook (ook in lage hoeveelheden).

Daarnaast vind ik erg goed hoe zijn ouders het oppakken eigenlijk. Als buitenstaander is dat voor zowel de blower als de ouder een redelijk optimale situatie, althans dat vind ik.

Smokey046

Bewuste gebruiker
Peptalk, zo heb ik het eigenlijk nog niet bekeken,
Nu ik er over nadenk heb ik eigenlijk voor een deel toch wel geluk dat ze het tolereren.
Binnenshuis blowen hoeft voor mij ook niet, buiten blowen is altijd veel aangenamer vind ik.

Ik rook inderdaad thuis vooral hasj ivm de ogen, als ik wiet rook blijven mijn ogen op het begin van het stoned zijn normaal maar daarna gaan ze toch wel redelijk hangen. :P
Mijn blowgedrag probeer ik niet te verstoppen, hoe opener ik erover ben hoe beter heb ik altijd gedacht.

De tips en adviezen die jullie gegeven hebben helpen me weer een stuk verder op mijn weg. :grin:

Bedankt. :)

Bovenaan