Overdosis Alprazolam

lxna

Newbie
Hallo allemaal, ik ben net nieuw hier en ik zal het zo kort mogelijk houden. Mentaal zit ik heel erg in strijd met mijzelf en ik heb 30 stuks Alprazolam (Xanax) weten te kunnen bemachtigen. De pillen zijn 2mg per stuk, de bedoeling is om ze allemaal tegelijk te nemen om er een punt achter te zetten. Is (60 mg in totaal) genoeg hiervoor, of heb ik meer nodig?

Ik ben 18 jaar, 183cm en 72kg.

Altermind

Experimenterende gebruiker
Hallo allemaal, ik ben net nieuw hier en ik zal het zo kort mogelijk houden. Mentaal zit ik heel erg in strijd met mijzelf en ik heb 30 stuks Alprazolam (Xanax) weten te kunnen bemachtigen. De pillen zijn 2mg per stuk, de bedoeling is om ze allemaal tegelijk te nemen om er een punt achter te zetten. Is (60 mg in totaal) genoeg hiervoor, of heb ik meer nodig?

Hoi Ixna,

Ik zat in 2018 in precies dezelfde situatie als jij, ook zo'n zak besteld met dit idee. Ik heb er toen echter voor gekozen om toch (voor het eerst in mijn leven) in therapie te gaan en dat is de beste beslissing die ik ooit heb gemaakt. Die xannies hielpen me toen ironisch genoeg om goed te leven i.p.v. dood te gaan. Je mag mij zeker pb'en als je het erover wil hebben!

lxna

Newbie
Hallo, ten eerste hartstikke bedankt voor lieve berichten en steun ik waardeer het heel erg❤️.
Hoi Ixna,

Ik zat in 2018 in precies dezelfde situatie als jij, ook zo'n zak besteld met dit idee. Ik heb er toen echter voor gekozen om toch (voor het eerst in mijn leven) in therapie te gaan en dat is de beste beslissing die ik ooit heb gemaakt. Die xannies hielpen me toen ironisch genoeg om goed te leven i.p.v. dood te gaan. Je mag mij zeker pb'en als je het erover wil hebben!
Ik heb sinds ik kan herinneren al hulpverlening en therapie gehad, dit heeft helaas (voor mij) nooit echt geholpen. er zijn nu ook een aantal situatie's die om me heen gebeuren en in mijn hoofd. Het enige waar ik nog mee bezig ben is drugs, ik zie het nut nergens meer van in.

Manu76

Badass junkie
ik zie het nut nergens meer van in.
Ik kan me jammer genoeg goed inleven in dat gevoel, maar ik ben zelf momenteel weer hoopvol. Ik weet waarom ik van de drugs afwil en raak het bijna niet meer aan (op een beetje SSRI voorgeschreven pil tegen depressie)
Is er niet stiekem toch iets waar je naartoe zou kunnen leven?
Sterkte en ja, jij bent wel echt jong om je zo hopeloos te voelen! Misschien weer eens tijd om andere medicijnen te vragen voor je mentale struggles en een droom te creëren waar je heel langzaam naar toe kunt roeien?

lxna

Newbie
Ik kan me jammer genoeg goed inleven in dat gevoel, maar ik ben zelf momenteel weer hoopvol. Ik weet waarom ik van de drugs afwil en raak het bijna niet meer aan (op een beetje SSRI voorgeschreven pil tegen depressie)
Sterkte en ja, jij bent wel echt jong om je zo hopeloos te voelen! Misschien weer eens tijd om andere medicijnen te vragen voor je mentale struggles en een droom te creëren waar je heel langzaam naar toe kunt roeien?
Het enige wat me op dit moment staande houdt zijn de drugs en de zelf-medicatie. ik heb eigenlijk bijna alles al wel gedaan op deze leeftijd, dat is het enige waar ik nog een beetje geluk uit kan halen.

lxna

Newbie
ik heb niet echt dromen, niet dromen waarvan ik weet dat ik het kan bereiken teminste. het is allemaal onrealistisch dus zonder enig doel weet ik dat het gewoon simpelweg geen zin heeft. dan kies ik liever de makkelijke weg om het zo te zeggen.

New Dawn

Bewuste gebruiker
ik heb niet echt dromen, niet dromen waarvan ik weet dat ik het kan bereiken teminste. het is allemaal onrealistisch dus zonder enig doel weet ik dat het gewoon simpelweg geen zin heeft. dan kies ik liever de makkelijke weg om het zo te zeggen.

2049597-Will-Smith-Quote-The-greatest-dreams-are-always-unrealistic.jpg807652-Ralph-Marston-Quote-Dreams-are-unrealistic-impractical-demanding.jpg

Zelf ben ik ook op zoek naar mijn "reden van bestaan", wellicht kan deze afbeelding je helpen bij het vinden van jouw rol in het universum...

Ikigai.jpeg

Brakka Mang

Badass junkie
Je bent nog harstikke jong en hebt nog een heel leven voor je. Op mijn 18 zat ik ook enorm in de knoop met mijzelf en met hulp ben ik daar goed uitgekomem. Geen enkele droom of doel is onrealistisch al kan zo lijken als ke leven heel donker is.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Je zal veel uit kotsen en betwijfel of je ze effectief allemaal binnen zou krijgen. Zoals hierboven al gezegd, zoek ajb hulp. Soms lijkt een positief toekomstbeeld onbestaand of zelfs surrealistisch, wat een groot gevoel van demotivatie en hopeloosheid kan brengen.

Maar geloof me, hoe eindeloos je pad ook lijken mag, ergens diep van binnen is het er wel. Nooit je moed opgeven en blijf kijken waar je vandaan bent gekomen en wat je al bereikt hebt. Soms lijkt het miniem, maar is het niet.

N3K0

Badass junkie
Doe het niet, ga je leven leuk maken of dragelijk.
Times will get better. Eventually.

Je bent nog zo ontzettend jong en hebt nog een heel leven voor je.
Blijf geloven en hopen op betere tijden. Heel veel heb je zelf inde hand.

Neem afscheid van relaties die niet werken. Zoals fam, vrienden, kenissen.

Ga dingen doen waar jij blij van word. Dood gaan is geen oplossing ook jij bent nodig hier op aarde.

Heb je geen wensen? Enof dromen? Hoe groot enof klein maakt niet uit. Geloof in jouzelf ookal lijkt het misschien onrealistisch als je het pad bewandeld van jou dromen kom je er zeker wel. En wie weet wat je allemaal leert en tegenkomt onderweg.
Misschien komt specifiek die "onrealistische" droom niet uit maar als je er naar toe werkt zul je zien hoeveel goeds er op je pad komt

Hoe ziet jou meest ideale toekomst eruit voor jouzelf? Zonder rekening te houden met mensen in je omgeving.
En wat heb je daar voor nodig.

Volwassen worden gaat met vallen en opstaan en shit opruimen die je waarschijnlijk niet zelf hebt verookzaakt.
Maar waar je helaas wel verantwoordelijk voor bent omdat te verwerken.

Kijk/zoek naar mogelijkheden/oplossingen.

You are not alone :twohearts:

Neo-Shulginist

Badass junkie

Gelukkig is alprazolam helemaal niet zo giftig. Dus zelfs van een 60-voudige dosis ga je niet overlijden. Ik vertel het je maar, omdat ik je de comedown van zo'n dosis wil besparen. Die is namelijk verschrikkelijk. Ook kun je van alprazolam blackouts krijgen waarin je allerlei dingen gaat doen, maar die je je achteraf niet kunt herinneren.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Het enige wat me op dit moment staande houdt zijn de drugs en de zelf-medicatie. ik heb eigenlijk bijna alles al wel gedaan op deze leeftijd, dat is het enige waar ik nog een beetje geluk uit kan halen.
Zou het misschien ook kunnen dat drugs uiteindelijk juist bijdragen aan de zware gevoelens die je hebt?
Ik snap dat de piekervaringen een chemisch opgewekt lichpuntje kunnen zijn. Want dat doet het inderdaad met het brein. Alleen daarna werken drugs uit, en is je brein gewend geraakt aan zulke piekervaringen. Het gevolg is dat normale hoeveelheden geluksstofjes niet meer zo prikkelend zijn voor het brein. Daar kun je dus extra weemoedig van worden.

Misschien kun je iets vertellen over welke drugs je allemaal hebt gebruikt in de afgelopen tijd, welke hoeveelheden je hebt genomen, en hoe je je voelde toen je die drugs nam?

Dimetry

Newbie
Waarschijnlijk hoop je dat er toch nog een bericht komt waardoor je op andere gedachten komt. Want er zijn vele manieren om er een eind aan te maken met een 100% kans van slagen. Iemand die zeker van zijn zaak is die praat er verder niet meer over maar doet het gewoon.
Toch denk ik dat er nog iets is wat je op andere gedachten kan brengen. Iets waardoor het leven weer een interessante uitdaging wordt.
Maar misschien heb ik het mis.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Waarschijnlijk hoop je dat er toch nog een bericht komt waardoor je op andere gedachten komt. Want er zijn vele manieren om er een eind aan te maken met een 100% kans van slagen. Iemand die zeker van zijn zaak is die praat er verder niet meer over maar doet het gewoon.
Toch denk ik dat er nog iets is wat je op andere gedachten kan brengen. Iets waardoor het leven weer een interessante uitdaging wordt.

Het is een hardnekkige fabel dat mensen die over zelfmoord praten, het niet echt doen. En omgekeerd.

Dirkdirk

DF-koning

Nee nee nee nee nee
Dat gaan we niet doen, adviseren over zelfdoding. En het enige wat je overhoudt aan 60 mg dosering is een onbeschrijfelijk pijnlijke lever en nieren en twee dagen het gevoel alsof je zestien schultenbrau’s hebt genomen.

Bel alsjeblieft je huisarts

Feline

Belezen gebruiker
Je hoeft geen dromen te hebben om te blijven leven. Ik heb ze ook niet. Je kunt puur blijven leven voor de MOGELIJKHEDEN die het leven je nog biedt. Denk aan alle dingen die nog zouden kunnen zijn, alle mooie en verdrietige momenten, alle mensen die je zult ontmoeten, en die om je zullen geven. Leef gewoon, en laat het leven op je af komen.

Zoek anders betekenis in je eigen strijd, als jij hieruit weet te klimmen, kun je een voorbeeld voor anderen zijn, en anderen misschien helpen in de toekomst, wie weet? Het leven ontplooit zich soms op onverwachtse manieren, laat het gewoon gebeuren!

Daarnaast, neem contact op met je hulpverleners. Wees eerlijk en zeg dat je plannen aan het maken bent. Misschien kun je opgenomen worden.

lxna

Newbie
Het is een hardnekkige fabel dat mensen die over zelfmoord praten, het niet echt doen. En omgekeerd.
Mijn vader heeft zichzelf ook om het leven gebracht en mijn oom ook. Depressie zit een beetje in de familie zegmaar..

Mijn intentie was om te weten of het genoeg zou zijn. ik heb een angst voor pijn etc. dus wnr k een OD zou doen, is het niet de bedoeling dat het verkeerd gaat me en volgende dag nog wakker wordt. Daarintegen hebben al deze berichten me wel iets van motivatie gegeven om het gwn voor de zoveelste keer toch nog een kans te geven, dus bedankt allen❤️.

lxna

Newbie
Misschien kun je iets vertellen over welke drugs je allemaal hebt gebruikt in de afgelopen tijd, welke hoeveelheden je hebt genomen, en hoe je je voelde toen je die drugs nam?
Ik ben eigenlijk al veel te vroeg begonnen met die zooi, ik was 14 toen k mn eerste pilletje deed. Ik heb het volgende gedaan tho:

3m, 4m, coke, ket, lean, xtc, mdma, lsd, truffels, 2cb, speed, diazepam en oxazepam.

momenteel zit ik vooral aan de 3mmc en de diazepam, 3mmc is echt een probleem want ik kan misschien maar 3 lijntjes uit een gram halen. Heb ook vaak nachten gehad dat ik 3 gram naar binnen werk, kan er simpelweg niet van afblijven als het al in mn systeem zit. Meestal neem ik bij mn laatste lijntje 60 mg diazepam om te kunnen pitten.

Hoe het me laat voelen? Op dat moment geweldig, chillen met vrienden met het gevoel alsof je de hele wereld aan kan, totdat de volgende dag er komt en je niks meer zit zitten en dit kan bij mij echt weken duren.

excuses voor het lange bericht.

JD1

Newbie
door zelf al in deze situatie gezeten te hebben kan ik alleen maar zeggen dat dit niet de oplossing is voor je problemen. Zelf nam ik 40-45 latjes xanax(niet de alprazolam tabletten).het enige resultaat was dat ik 3dagen lang leefde als een zombie en heel veel anderen in gevaar gebracht heb. Ook tegenover mijn vader en vrienden werd ik extreem agressief. Tot op de dag van vandaag kan ik me hier niets van herinneren. Wat ik wel dagelijks meedraag is spijt en schaamte om wat ik anderen heb aangedaan… ik was in deze periode ook zeer verslaafd aan coke en heb geluk hier nog te mogen zijn. Ik kan je zeggen dat dit dus niet de uitweg is! Aub praat met mensen, werk aan je peoblemen, zorg dat je zelf een beter leven wilt. Die gedachte was voor mij genoeg om op eigen houtje mijn verslaving aan benzo en coke op te geven van dag op dag. Je bent nog zo jong en je hebt een grote toekomst waarin dit moment een les zal zijn… Be safe!

Zweevteev

Wijs gebruiker
Mijn vader heeft zichzelf ook om het leven gebracht en mijn oom ook.
Ach meid, wat verschikkelijk zeg. Ik ken niemand die zelfmoord gepleegd heeft, maar ik ken genoeg mensen die er op het nippertje aan ontkomen zijn. Echt giga overdosissen en combinaties waar je u tegen zegt, maar ze zijn er nog. Benzodiazepinen zijn relatief veilige drugs qua acute toxiciteit en zoals reeds benoemd is zal je niet snel overlijden van een overdosis.

Ben je op papier "uitbehandeld"? Want als dat zo is, dan is het misschien een idee om te kijken naar wat de mogelijkheden zijn qua euthanasie. Iedereen heeft het recht om te leven en iedereen heeft het recht om zelf te kiezen wanneer dit stopt, wat gelukkig mogelijk is op een zeer weloverwogen en enigszins humane manier. De eisen zijn extreem streng en je moet sowieso een lang traject door voordat je op het punt komt dat je echt die injectie krijgt, wat juist goed is (vind ik). Het is een goede manier om echt stil te staan bij wat je zo suïcidaal maakt en ook om professionals toe te laten in je hoofd, zodat je niet alleen jezelf hebt die tegen de suïcidale gedachten moet vechten.

Als je.nog niet uitbehandeld bent: grijp alle kansen die je hebt, ook al zijn de wachttijden eindeloos en zie je er misschien niet het nut van in. Je kan je ook verdiepen in behandelingen en medicatie voor therapieresistente depressie. Misschien zit hier een behandeling bij die je passend lijkt:

Screenshot_20231221_042251_Chrome.jpg

Qua medicatie is dit wellicht behulpzaam:
Screenshot_20231221_042410_Chrome.png

Heel veel sterkte gewenst.

Zweevteev

Wijs gebruiker
Ik ben eigenlijk al veel te vroeg begonnen met die zooi, ik was 14 toen k mn eerste pilletje deed. Ik heb het volgende gedaan tho:

3m, 4m, coke, ket, lean, xtc, mdma, lsd, truffels, 2cb, speed, diazepam en oxazepam.

momenteel zit ik vooral aan de 3mmc en de diazepam, 3mmc is echt een probleem want ik kan misschien maar 3 lijntjes uit een gram halen. Heb ook vaak nachten gehad dat ik 3 gram naar binnen werk, kan er simpelweg niet van afblijven als het al in mn systeem zit. Meestal neem ik bij mn laatste lijntje 60 mg diazepam om te kunnen pitten.

Hoe het me laat voelen? Op dat moment geweldig, chillen met vrienden met het gevoel alsof je de hele wereld aan kan, totdat de volgende dag er komt en je niks meer zit zitten en dit kan bij mij echt weken duren.

Had dit bericht nog niet gelezen voor mijn bericht geplaatst te hebben, maar dit lezende heb ik de indruk dat je bovenal van je verslaving af moet, voordat ook maar iets van behandeling en medicatie goed aan gaat kunnen slaan. Voelde je je ook al zo slecht voordat je drugs begon te gebruiken?

Neo-Shulginist

Badass junkie

Je hebt helemaal geen lang bericht geschreven hoor!

Goed dat je zelf ook zegt dat je nogal jong bent begonnen aan de 3-MMC, dat je daar grote dosissen van neemt, en dat je het lastig vindt om ermee te stoppen.

3-MMC kan bij het uitwerken depressieve klachten veroorzaken, en ook suïcidale gedachten. Dus als je daar weer last van hebt dan kan het helpen om tegen jezelf te zeggen van: 'zo hee, ik heb kennelijk weer flink last van een 3-MMC dip.' Zo neem je een beetje afstand van je gedachten door ze buiten jezelf te plaatsen. Daardoor hebben de nare gedachten wat minder greep op je, en kan het wat duidelijker worden wat je kunt doen om je beter te voelen.

Natuurlijk is er naast je drugsgebruik nog van alles aan de hand. Je vader verliezen, en ook nog door zo'n omstandigheid, en op jouw leeftijd, dat is echt niet niks. Ik hoop daarom dat je om hulp durft te vragen. Want het is echt niet gek dat je die nodig hebt. Met zulke omstandigheden zou iedereen even de draad kwijtraken. Je kunt dus gewoon naar de huisarts en vertellen dat je 3-MMC en diazepam gebruikt en dat je last hebt van suïcidale gedachten.

Het voordeel van stoppen met 3-MMC is dat je je al snel beter gaat voelen. Je moet eerst even de kater door, maar daarna krijg je al snel meer energie en kan je wat lichter naar het leven kijken. Natuurlijk zijn de cravings lastig om mee om te gaan, zeker omdat het voor jou al zo verbonden is aan gezellige avonden met je vrienden. Kan je ook met hen praten over de gevoelens die je hebt? Misschien dat jullie samen dingen kunnen bedenken om te doen die ook leuk zijn maar waar je geen 3-MMC bij gebruikt.

Ik hoop in ieder geval dat het je lukt om te werken aan je gevoelens. Dat is niet altijd makkelijk, maar juist als je dan doorzet en slaagt kun je een fantastisch gevoel over jezelf krijgen wat nog veel beter is dan de high van 3-MMC.

lxna

Newbie
Ach meid, wat verschikkelijk zeg. Ik ken niemand die zelfmoord gepleegd heeft, maar ik ken genoeg mensen die er op het nippertje aan ontkomen zijn. Echt giga overdosissen en combinaties waar je u tegen zegt, maar ze zijn er nog. Benzodiazepinen zijn relatief veilige drugs qua acute toxiciteit en zoals reeds benoemd is zal je niet snel overlijden van een overdosis.
Dankjewel voor je bericht, wou wel even vermelden dan een guy ben geen meid haha. Ik heb ook al verschillende soorten hulp verlening gehad, en zit nu in een traject om uit te vinden of ik borderline heb. dus ik probeer echt te strijden voor alles, alleen blijkt het altijd nutteloos te zijn in mn ogen.

lxna

Newbie
Had dit bericht nog niet gelezen voor mijn bericht geplaatst te hebben, maar dit lezende heb ik de indruk dat je bovenal van je verslaving af moet, voordat ook maar iets van behandeling en medicatie goed aan gaat kunnen slaan. Voelde je je ook al zo slecht voordat je drugs begon te gebruiken?
Zeker, ik heb al voordat ik uberhaupt begon het nut van het leven nooit echt ingezien.

Zweevteev

Wijs gebruiker
Dankjewel voor je bericht, wou wel even vermelden dan een guy ben geen meid haha. Ik heb ook al verschillende soorten hulp verlening gehad, en zit nu in een traject om uit te vinden of ik borderline heb. dus ik probeer echt te strijden voor alles, alleen blijkt het altijd nutteloos te zijn in mn ogen.
Ik had in m'n hoofd Lona van je naam gemaakt (vriendin van me), excuses!

Wat is het doel van uitzoeken of je borderline hebt? Is dat zodat je dan in aanmerking komt voor bepaalde therapieën die je nu niet kan doen? Ik heb zelf namelijk ook een BPS-diagnose en daardoor heb ik een tijdje MBT (mentalisation based therapy) gedaan. Iedereen had daar borderline, maar qua problematiek liep het heel erg uiteen. Ondanks dat is het succespercentage echt heel hoog en is de positieve verandering in het welzijn van oude groepsgenoten van mij was haast niet voor te stellen. Ik heb het zelf niet af kunnen maken helaas (had te maken met veel te weinig aanwezig kunnen zijn), maar ik heb er best wel veel aan gehad. Misschien ligt MBT jou ook wel.

I.p.v. MBT ga ik hopelijk binnenkort beginnen met klinische DGT (dialectische gedragstherapie). Dat is ook een therapievorm die geschikt is gebleken voor heel veel verschillende pathologieën, waaronder persoonlijkheidsproblematiek én verslaving. Zo'n therapievorm als deze wordt bijna nergens anders aangeboden met een gelijkaardige intensiviteit. Het is alleen maar intern, dus als je deze therapie wil volgen dan zit je wel meteen 6 maanden opgenomen. 't Is niet voor iedereen, maar misschien ook interessant om eens wat over te lezen.

Zeker, ik heb al voordat ik uberhaupt begon het nut van het leven nooit echt ingezien.
Dat is heel droevig. Zou je zeggen dat je nooit echt gelukkig geweest bent?

Brakka Mang

Badass junkie
Ik ken depressie als geen ander en weet hoe verschrikkelijk het is maar weet ook dat ik er met Gods hulp uit ben gekomen. Ik was verre van gelovig maar op het pint dat ik er klaar mee was heb ik me maar tot God gewend en gevraagd me te helpen en me kracht te geven. Klinkt heel cliche maar het heeft wel gewerkt voor mij. Niet tegen een specifieke God van een geloof maar ben gewoon gaan praten. Toen kwam ik ineens mijn bed weer uit, begonnen bekende mij te bellen en ben ik eruit gekomen. Actievere levenstijl, geen drank en drugs, weer gaan ondernemen, familie en vrienden relaties weer aangehaald. Ging niet zonder slag if stoot maar het leven kan heel mooi zijn. Daar is heel weinig voor nodig. Ik gad veel maatschappelijke problemen ook, huisuitzetting, schulder, verslaving, zag me kinderen niet, me hond ging dood, bedrijf failliet, moeder ging slecht etc etc maar ook dat heb ik toen allemaal opgelost en alles is goedgekomen. Meerdere keren. Dit is nu vijf jaar geleden en door wat ik toen heb geleerd, door de depressie, ben ik nu zo dankbaar voor mijn leven. De depressie is weleens teruggekomen maar dan zag ik ook snel dat ik daar volledig aandeel in had. Ok zorgde weer niet goed voor me zelf, verloor mijn contact met god, isoleerde mijzelf, maar gelukkig de maatschappelijke problemen waren er niet meer. Dus door die dingen weer aan te pakken was ik er ook zo weer uit. En elke keer weer wordt mijn leven daarna nog beter. Ik geloof dat depressie een test is, een strijd die je aangaat en als je eruitkomt dat je kwaliteit van leven upgrade. Tuurlijk heeft het ook met een chemische balans jn je hersenen te maken en kan je dat met vitamientjes , voeding, beweging en medicicatie ook beter maken maar ook dat is maar een gedeelte. Wat mij ook hielp is opschrijven waarom ik me zo voel en vooral ook wat wil ik bereiken. Korte en lange termijn doelen. Als ik weet waarom ik ongelukkig ben weet ik waar ik oplossingen voor kan zoeken. Bijvoorbeeld geen doelen hebben , zijn genoeg manieren om die wel te vinden. Instanties, vrienden, familie, opleiding, werk, zelf hulpgroepen, kijk wat anderen doen of lees erover op internet. Begin ook te kijken waar je wel gelukkig van wordt. Kleine dingetjes bijvoorbeeld. Maar leven js het echt waard en je zal zien wanneer je hieruit bent dat dat echt zo is. En ik geloof dat je dat kan, met de juiste tools en hulp. En daar kan je hier zeker op rekenen. 🙏

Cardboard

Wijs gebruiker

Heb de meeste reacties niet gelezen, excuus.
Bel alsjeblieft de crisisdienst of huisartsenpost/SEH. Hoop dat je veilig wordt. Veel sterkte!

N3K0

Badass junkie
Mijn vader heeft zichzelf ook om het leven gebracht en mijn oom ook. Depressie zit een beetje in de familie zegmaar..
Mijn oom, en tante hebben ook vaarwel gezegd. (Moeders kant)
Mijn vader heeft wel eens een poging gedaan.

Ik heb ook een tijdje niet meer willen leven.

Maar ookal komt het voor in je fam,zo ook vast dezelfde soort levensstijlen, gebrek aan emotiregulatie, dus die depressie enzo komt pas als de omstandigheden juist zijn.

Jij kan jou omstandigheden zelf veranderen. Niet de ander maar jouzelf.

Ik geloof zelf namelijk niet in ow het zit inde familie dus dan zal het wel.
Als dat zo zou zijn zou ik ookal of extreem verslaafd moeten zijn aan alles of dood moeten zijn. Of heel veel onopgeloste mental issues moeten hebben.

Alleen jij kan jou leven beter maken. Dat kan niemand anders voor je doen.

Ik heb afgelopen jaren geleerd om met mijzelf omte gaan, mijzelf te geven wat ik nodig heb. Dingen loslaten die niet helpend zijn, nieuwe copingen aangeleerd. Enz enz.

Geef niet op!!! Ookal hebben misschien andere mensen jou ellende veroorzaakt hoe lullig ook je bent zelf verantwoordelijk omdat in jouzelf optelossen/verwerken.

Bovenaan