overdosis GHB + zeep

jasper

Wijs gebruiker
vorige week is een goede vriend van me op school in coma gegaan. dit komt doordat hij teveel ghb had gepakt

maar nu gaat het verhaal de ronde dat het niet kwam door de ghb dat hij in coma is gegaan maar dat het kwam doordat er zeep in de ghb zat :confused: :confused:
is dit mogelijk of is het gewoon zo een roddeltje waar niets van aaan is

jasper

Wijs gebruiker
Ellesdee zei:
als je te veel ghb neemt ga je zoiezo nokkie ja

zover was ik al:P maar ik bedoel gewoon kan het miss ook aan liggen als er zeep in je ghb zit (dat de zeep er dus voor heeft gezorgd dat hij zwaar nok ging en dus niet de ghb)

jasper

Wijs gebruiker
Flugeltje zei:
Alles kan, maar dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Zeep :confused: Hoe komen ze erbij

daarmee dat ik het vraag. ach zal wss wel een roddel verspreid zijn door de onwetende want het was op zijn school gebeurt dus

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Ik had deze topic http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=7219 eens gelezen (ligt nu in de prullenbak) en daar staat iets wat misschien een aanwijzing is:

Herkennen van slechte schadelijke "ghb":
...
zeepachtige smaak
(eerst een beetje proeven voor dat je het vermengt met drinken)
...

Dus het lijkt erop dat het mogelijk is? Hoewel een zeepachtige smaak niet wil zeggen dat er daadwerkelijk zeep in zit (of wel). Nouja vaag is het sowieso.

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
matthijs zei:
Kan ook dat de zuurgraad iets naar beneden moest. Zeep is toch nogal basisch ?

Ja klopt zeep is basisch en de ph van ghb moet 7 zijn. Dus de ghb is waarschijnlijk amateuristisch bereidt. Er heeft dan te veel of t weinig gbl ingezeten. Of dit nu echt de oorzaak is geweest vraag ik me af.

Bovenaan