Overlijden na coke ?

MÐMA

Experimenterende gebruiker
Hallo, ik wil morgen (eigenlijk vandaag) voor het eerst cocaine gebruiken. maar ik heb net het volgende op internet gelezen.

Sommige cocaïnegebruikers vertellen dat zij zich rusteloos voelen, geïrriteerd en angstig. In een enkel geval kan iemand onverwacht overlijden bij de eerste keer dat hij gebruikt of onverwacht daarna. Dit soort sterfgevallen zijn vaak het gevolg van een hartstilstand of attaques die volgden op een ademhalingsstilstand

dit schrok me wel een beetje af, hoe groot is deze kans dat dat gebeurt of is dit uberhaupt wel eens gebeurd?.. weeet iemand hier wat vanaf?

Dopezilla

Badass junkie
/rolt over de vloer

Ze zouden coke met zo'n bijsluiter moeten leveren:
"Waarschuwing: kans op overlijden."

Nee, als je een beetje fatsoenlijk te werk gaat zal je er niet aan dood gaan. Gewoon met een klein lijntje beginnen, dan weet je hoe hard hij inslaat. Als je dat eenmaal weet, kan je ook wel inschatten hoe ver je kan gaan zonder dat je hart overuren gaat maken.

Als je in één keer een gram in je neus stopt kan je het wel moeilijk krijgen ja, maar geen enkel weldenkend mens zou dat doen.

Olle

acidboy

Badass junkie
Tenzij je pech hebt met de versnijdingsmiddelen.

Pech hebt dat je toevallig zo'n coronair vaatje bij je hart hebt die gewoon, naar de klote is. (die scheurt gelijk open als je coke gaat snuiven dan).

Maar dan heb je wel echt vette pech zegmaar. :)

MÐMA

hmm, heb ook wel vaak xtc gedaan maar dan had ik dan ook wel dood geweest als ik zon coronair ? hartvaatje had die naar de klote was?

Dopezilla

Badass junkie
Zulke dingen kunnen altijd gebeuren, inderdaad. Daar had ik beter over na kunnen denken.

Doch, de kans is zeer klein.

Olle

melissa

Wijs gebruiker
Ik heb vaker incidenten met xtc meegemaakt dan met sos(eigenlijk nog nooit).
Ik denk dat als je niet buitensporig gebruikt je het echt wel overleeft.
Waarschijnlijk volstaat 1 snuif (dunne lijn)per uur omdat het je eerste keer is.
Begin anders eerst is met een sleutelpuntje.

Flameon

Badass junkie
Snuif een sleutelpuntje ..... wacht af en als je blijft leven bouw het rustig op :wink: (maar stop op tijd)

W.F.L.

Badass junkie
Niemand vond het nodig om te vermelden dat coke de kans op hartaanvallen tijdens en na gebruik explosief verhoogd? Om dan nog maar over de combinatie met alcohol te zwijgen..

Je hoeft er niet van dood te gaan, maar het risico is altijd sterk verhoogd aanwezig als je onder invloed bent van harddrugs zoals speed, XTC of coke. Het is niet bepaald onschuldig. Don't get me wrong, ik neem zelf ook die dope, maar als je denkt dat het qua schadelijkheid/gevaar allemaal nog wel meevalt, zoals een biertje, dan zit je er ver naast.

Dopezilla

Badass junkie
W.F.L. zei:
Niemand vond het nodig om te vermelden dat coke de kans op hartaanvallen tijdens en na gebruik explosief verhoogd? Om dan nog maar over de combinatie met alcohol te zwijgen..

Je hoeft er niet van dood te gaan, maar het risico is altijd sterk verhoogd aanwezig als je onder invloed bent van harddrugs zoals speed, XTC of coke. Het is niet bepaald onschuldig. Don't get me wrong, ik neem zelf ook die dope, maar als je denkt dat het qua schadelijkheid/gevaar allemaal nog wel meevalt, zoals een biertje, dan zit je er ver naast.
Beter lezen. :wink:

Olle

W.F.L.

Badass junkie
Dopezilla zei:

Olle

Ik kan goed lezen, jij zegt dat je van coke niet dood kunt gaan als je fatsoenlijk te werk gaat. Als je fatsoenlijk te werk gaat dan neem je al geen coke.

En dat van die coronaire vaatjes - Goed, dat bedoelde ik maar het is wel een beetje een onduidelijke uitleg he. Ik vond het nodig om het er voor de TS nog eens in te wrijven dat het risco op een hartaanval altijd sterker aanwezig is.

melissa

Wijs gebruiker
W.F.L. zei:
Dopezilla zei:

Olle

Ik kan goed lezen, jij zegt dat je van coke niet dood kunt gaan als je fatsoenlijk te werk gaat. Als je fatsoenlijk te werk gaat dan neem je al geen coke.

En dat van die coronaire vaatjes - Goed, dat bedoelde ik maar het is wel een beetje een onduidelijke uitleg he. Ik vond het nodig om het er voor de TS nog eens in te wrijven dat het risco op een hartaanval altijd sterker aanwezig is.

Ik denk dat hij er nu zo ongeveer wel vanaf heeft gezien :tearsofjoy: :tearsofjoy:
Ik had me in ieder geval wel 2 keer bedacht :rolleyes:
Weer een zieltje gered :rock:

Vigilante

Wijs gebruiker
Mijn dokter heeft mij een keer verteld dat als je gezond bent je van normaal coke gebruik niet doodgaat.

Lijkt me ook dat als je gewoon normaal coke neemt en je gaat opeens de pijp uit, je HEEL veel pech hebt, of gewoon een slecht hart oid.
Allemaal redelijk logisch imo.

MÐMA

Heb vroeger/ en tijdje geleden vaak ritalin moeten nemen voor concentratiestoornis, dus dan kan ik coke vast ook wel aan toch,
hebu iteindelijk maar een beetje gehad

Bad Boy

Newbie
W.F.L. zei:
Dopezilla zei:

Olle

Van alcohol kan je ook doodgaan...
Er zijn wel mensen die fatsoenlijk te werk gaan EN COKE nemen.
Ik vind niet dat jij mensen zomaar als ontfatsoenlijk kan bestempelen, omdat ze coke gebruiken. Ieder heeft zijn eigen creatieve bezigheden.

W.F.L.

Badass junkie
Oh, ik wist niet dat je van 1 sigaret of 1 glas bier al dood kon gaan! Sorry hoor! :rolleyes:

Vigilante zei:
je HEEL veel pech hebt, of gewoon een slecht hart oid.
Allemaal redelijk logisch imo.

Dit dus. En dat zei ik toch? Of heb je mij zien zeggen dat iedereen die coke snuift dood gaat? :tearsofjoy:

Ik zei trouwens niet dat mensen die coke gebruiken onfatsoenlijk zijn. Ik zei dat als je "fatsoenlijk terwerk" wilt gaan, zo begaan bent met je gezondheid en geen risico's wil pakken je al niet moet beginnen aan harddrugs en zeker niet aan coke, want een risico is het altijd. Zowel voor je gezondheid als een eventuele verslaving. Ik zie niet in waarom jij dat als gebruiker zou ontkennen..

Ik vind het zelf ook wel lekker trouwens, al zou ik coke gebruiken nu niet een creatieve (?) bezigheid noemen. Maar inderdaad, ieder diertje zijn pleziertje. :mrgreen:

dutch-lycan

Bewuste gebruiker
coke is inderdaad slecht voor je , en jah je kan er misschien dood aan gaan.
maar als we daar aan moeten denken kunnen we helemaal niks doen :grin: :grin:

Bxl

dutch-lycan zei:
Als je auto rijdt kan je ook sterven.. Zo is er op alles iets te vinden ik geef je helemaal gelijk

laten we gewoon lekker sossen :sunglasses:

Sadpanda

Bewuste gebruiker
Bxl zei:
dutch-lycan zei:
Als je auto rijdt kan je ook sterven.. Zo is er op alles iets te vinden ik geef je helemaal gelijk

laten we gewoon lekker sossen :sunglasses:

... Of niet, natuurlijk.

psychedelicchick

nou kzal je zeggen ik heb mijn 1e x coke overleefd whaha :P kheb toen 5 lijntjes gehad en ik huppel nog steeds rond :wink: ik denk dat, dat stukje over mensen gaat die maybe al iets aan hun hart hebben of weet ik het :wink: als je gezond bent en je neemt een lijn is er nix aan de hand hoor :grin: maar kzou het wel doen mt iemand die er verstand van heeft :wink:

endor

Badass junkie
Als je niet meer dan 3 gram opsnuift , zal je niet snel zo'n bijwerkingen hebben.
Van 3 lijntjes ga je goed.

endor

Badass junkie
Ik heb me ook weleens irritant gevoelt op de coke , ik had hartritme stoornissen.
Ik kon niets doen zonder dat ik me daar aan irriteerde.
But I'm not dead (yet)

endor

Badass junkie
Purple haze zei:
Mensen die dood gaat aan coke gaan meestal dood omdat ze veel te veel hebben gebruikt.

Inderdaad.
Ook door de tolerantie opbouw.
Ik kan me voorstellen dat als je niets meer van 1 gram merkt , je je snel je dood in snuift.

atbboy

Bewuste gebruiker
"We come and we go, all of us'' of jou je leven nou hebt geleefd of niet, life fast die young! :hearteyes:

DeepPurple

Belezen gebruiker
Drugs is altijd ongezond. Dood gaan gebeurt echter alleen bij fout gebruik (overdosering, gecombineerd met verkeerde andere drugs) of als er stoffen in je drug zitten die er niet in horen te zitten. Juist gebruik van 'juiste' drugs kan in principe niet direct tot de dood leiden!

Bovenaan