Oververhit ?

MÐMA

Experimenterende gebruiker
Zaterdag 1 pilletje genomen van 130mg, ging wel lekker totdat ik in eens heel erg warm werd en heel erg zweette. Was ook wel misselijk en dacht dat ik elk moment neer kon vallen, nadat ik wat water had gedronken voelde ik me wel een stuk beter ik had ook van 1 tot half 4 maar 2 calipo ijsjes gehad en vante voren ook nog geblowt en veel alcohol gedronken en die wiet viel ook niet helemaal lekker.

Maar had ik nou oververhitting of wat anders?

vaarklaas

Belezen gebruiker
Is er misschien een arts in de zaal die het antwoord kan geven?

Anders is het alleen maar gissen. Maar genoeg water drinken voorkomt een heleboel.

Axxess

Bewuste gebruiker
Alcohol onttrekt vocht uit je lichaam, bier zuipen om oververhitting te voorkomen werkt dus niet.
Gewoon glaasje water per uur en je zit goed...

conclusie; Ja je was waarschijnlijk goed heet.

Ik denk niet dat je oververhit was maar gewoon een beetje gespannen en dan krijg je automatisch een warm gevoel van binnen, was het je 1e keer?

MÐMA

Nee niet mijn eerste keer, het sloeg in een keer om nadat ik een heel pakje peuken had opgerookt en toen voelde ik me in een keer heel raar en warm.. Had ook weinig geslapen (5uurtjes) en 10 uren gewerkt.

Misschien was het een hele vervelende come down >?>:P

Cooper

Bewuste gebruiker
Oververhitting kan, maar ik denk dat je een grotere kans op uitdroging hebt gehad.
Dat is, zoals gezegd, heel goed mogelijk aangezien je veel alcohol hebt gehad. Dat onttrekt vocht uit je lichaam. De volgende keer zou ik deze combinatie vermijden; het pilletje wordt
er naar mijn idee ook niet echt veel chiller op als ik flink gezopen heb.

en by the way, een pakje peuken oproken, flink zuiper en blowen, daar wordt ik alleen al kotsmisselijk, warm en zweterig van. Laat staan met een pil erbij.

Berbatov

Bewuste gebruiker
Cooper zei:
Oververhitting kan, maar ik denk dat je een grotere kans op uitdroging hebt gehad.
Dat is, zoals gezegd, heel goed mogelijk aangezien je veel alcohol hebt gehad. Dat onttrekt vocht uit je lichaam. De volgende keer zou ik deze combinatie vermijden; het pilletje wordt

en by the way, een pakje peuken oproken, flink zuiper en blowen, daar wordt ik alleen al kotsmisselijk, warm en zweterig van. Laat staan met een pil erbij.

Uitdroging is hetzelfde als oververhitting. Of tenminste, het is er een gevolg van.
Ik denk dat het aan de dosis lag. 130 mg is niet niks. Dat kan wel eens zwaar vallen.

Cooper

Bewuste gebruiker
Berbatov zei:
Cooper zei:

Uitdroging is hetzelfde als oververhitting. Of tenminste, het is er een gevolg van.
Ik denk dat het aan de dosis lag. 130 mg is niet niks. Dat kan wel eens zwaar vallen.

mwah, men spreekt vooral van oververhitting als het lichaam de warmte niet kwijt kan. Dan hoef je niet per se uitgedroogd te zijn. Maar de grens is achteraf idd niet zo duidelijk te trekken.

Daarbij valt 130 mg eigenlijk wel mee hoor, het is een dikke pil, maar toch is het een vrij normale dosis waar je dit soort verschijnselen niet snel bij ziet, zeker niet als hij al een tijdje lekker aan het gaan was. Ik blijf erbij dat ik denk dat het de combinatie van al die shit was, dus inclusief de pil, die hem zo raar heeft doen tollen.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Misschien zat je er tegenaan, als je echt oververhit raakt ben je namelijk niet meer echt bij kennis en is medische hulp noodzakelijk.

MÐMA

Elk uur water drinken en minder /geen alcohol verklein je de kans op overhitting ? of blijft die kans altijd bestaan

Berbatov

Bewuste gebruiker
MÐMA zei:
Elk uur water drinken en minder /geen alcohol verklein je de kans op overhitting ? of blijft die kans altijd bestaan

Afkoeling zoeken kan ook helpen. De kans is sowieso niet groot maar wel aanwezig.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
-Alcohol ontrekt vocht.
-MDMA ontrekt vocht + verhoogd lichaamstemperatuur.
-Wiet ontrekt vocht.
-Als een mogool staan dansen ontrekt vocht.

Tja, dan sta ik er niet van te kijken met alcohol als vochtbron. Twee glaasjes alcohol is nog goed bij de MDMA vanwege het bloeddrukverlagende effect, maar meer is niet verstandig om te nemen.

MÐMA

Ik heb niet staan dansen alleen maar zitten roken. :P, heb besloten even te wachten voor dat ik weer mdma neem ben er tog wel wat van geschrokken en toch wel heb onderschat.

sjaak herremans

Bewuste gebruiker
stond niet een poosje terug in de krant dat 1 of 2 biertjes helpt je lichaam af te koelen als je aan de E zit? Persoonlijk ben ik meer van de water en 7 up (smaakt zo master he :grin: ) en mischien 1 biertje zodat ik kan zijken :P Vind om een of andere reden witte wijn ook fantastisch als ik aan het spacen ben, smaakt zo raar dat het lekker is :P

Maar goed back to topic, genoeg drinken soms ff frisse neus halen helpt voor mij het beste. Even een koud bekertje drinken of een ijsje (uiteraard nog in de verpakking :tearsofjoy: ) op je voorhoofd houden vind ik ook erg chill als ik het even te heet krijg.

Wel grappig dat ik dit topic nu lees aangezien ik afgelopen weekend bij Awake ook ff dacht dat ik bijna knockie ging, stond ff te kijken op de tribune en kreeg het oppeens zo focking warm, niet chill, gelijk ff naar buiten gegaan en toen was het zo weer over. Ging wel harder dan de TGV dus daar zal het ook wel ff mee te maken hebben :smoke:

MÐMA

Na dat ik zo warm was was ook die trip helemaal over, was daarvoor al aan het afnemen.. Volgende keer wat meer water drinken en neit smoken :tongueout:

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Axxess zei:
Alcohol onttrekt vocht uit je lichaam, bier zuipen om oververhitting te voorkomen werkt dus niet.
Gewoon glaasje water per uur en je zit goed...

conclusie; Ja je was waarschijnlijk goed heet.

Bier bevat een laag alcohol gehalte, en het vocht wat in het bier zit bevochtigd je meer dan dat de alcohol je uitdroogt. Ik betwijfel of je van bier daadwerkelijk uitdrogingsverschijnselen kan gaan vertonen.

Joint-Evangelist

Belezen gebruiker
MÐMA zei:
Nee niet mijn eerste keer, het sloeg in een keer om nadat ik een heel pakje peuken had opgerookt en toen voelde ik me in een keer heel raar en warm.. Had ook weinig geslapen (5uurtjes) en 10 uren gewerkt.

Misschien was het een hele vervelende come down >?>:P

XTC wijsheid: ook al is het roken nog zo chill, als je teveel rookt ga je :kots:
heb ook best wel vaak gehad dat ik mezelf misselijk heb gerookt... :wink:

Bovenaan