oxazepam dosis

gandwarf777

Belezen gebruiker
Ik heb 10mg oxazepam pillen. Ik heb nog nooit een benzo gehad en alcohol heb ik allang niet meer gerdonken dus ik denk zo dat mijn tolerantie op 0 staat. Kan ik iets merken van 10mg?(weeg 71kg)

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ja zal zeker, gewoon 1 nemen en ' chillen'. Als het effect te weinig aanwezig is met je huisarts bespreken.
Groet

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Er vraagt helemaal niemand advies over pillen misbruiken maar naar het effect bij 1 tablet. Overigens verwacht ik zelf dat 10mg niet veel doet mijn psych toen begon met 20mg.

Pieter210

Bewuste gebruiker
gandwarf777 zei:
Ik heb 10mg oxazepam pillen. Ik heb nog nooit een benzo gehad en alcohol heb ik allang niet meer gerdonken dus ik denk zo dat mijn tolerantie op 0 staat. Kan ik iets merken van 10mg?(weeg 71kg)
10 mg is een minimale dosis. Je voelt je waarschijnlijk iets rustiger in je hoofd. Meer niet.

Realities

Belezen gebruiker
Interessante benzo vind ik, omdat het één van de weinige is die niet door de lever afgebroken worden en dus door mensen met leverinsufficientie geschikter zijn...lorazepam is ook eentje die niet door de lever gemetaboliseerd word.

15 mg is de standaarddosis in Belgie, maar vroeger ( 5-6 jaar terug ofzo) waren er nog de Seresta Forte pillen op de markt, met 50 mg oxazepam.

Nu enkel nog Oxazepam EG 15 mg, de aanbevolen dagdosis ligt rond de 30 mg dacht ik, maar is persoonsgebonden natuurlijk ook.

Ik heb er weinig ervaring mee, heb zelf er ooit 4 van 15 mg ineens geslikt, was in een periode dat ik veel benzo's door mekaar slikte en heel vaak, dagelijks eigenlijk.
Voelde er niet zo veel van, maar effect leek beetje op Diazepam vond ik toen. Alleen een hogere dosis nodig vond ik dan bij Diazépam.

Oxazepam heeft een beetje van alle 5 de werkingen van benzo's in gelijke mate wat gedoseerd vind ik: sedatief, angstwerend, spierontspannend, anticonvulsief en hypnotisch...

De eerste keer dat ik oxazepam slikte voelde ik zeker wel wat van 10 mg. Maar 20 mg is ook gewoon veilig als je dat voor het eerst wil gebruiken, dat is de aanbevolen dosis als je het wil gebruiken als slaapmiddel.
Ik word er rustig van en krijg een lekker gevoel in m'n lijf. Ik zou 20 mg nemen als je het wil gebruiken voor het effect. Meer heb ik zelf nooit genomen eigenlijk.

Ik heb oxazepam 50 mg. gekregen van de dokter. Al slik ik er 3 tegelijk, ik merk er niets van. Ik ben met alle pammen maar gestopt, want het doet niets voor mij, gek he??
Ilse

Pieter210

Bewuste gebruiker
ilsemarianne zei:
Ik heb oxazepam 50 mg. gekregen van de dokter. Al slik ik er 3 tegelijk, ik merk er niets van. Ik ben met alle pammen maar gestopt, want het doet niets voor mij, gek he??
Ilse
Dat is idd redelijk bizar. 50 mg is al een hoge dosis, 150 mg is extreem. Heb je vroeger veel benzo's geslikt?

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
ilsemarianne zei:
Ilse

Nee dat is normaal zeker als je in het verleden een langere periode benzo's hebt genomen. Heb zelf op een bepaald moment 250mg oxazepam inclusief 50mg diazepam genomen zonder effect. Gewoon een kwestie van lang genoeg dagelijks benzo's nemen...

Als je een langere periode stopt herstelt het lichaam zich weer in zekere mate en kan je weer wat merken van een benzo.

Ik heb wel diazempam 10 mg. veel geslikt, misschien dat het hierdoor komt. Voor nu stop ik er maar helemaal mee. Als het toch niets doet.
Toch heb ik moeite om mijn gevoelend niet te dempen en drink ik weer vaker een wijntje, of een paar......

Ilse :wink:

Pieter210

Bewuste gebruiker
ilsemarianne zei:
Ik heb wel diazempam 10 mg. veel geslikt, misschien dat het hierdoor komt. Voor nu stop ik er maar helemaal mee. Als het toch niets doet.
Toch heb ik moeite om mijn gevoelend niet te dempen en drink ik weer vaker een wijntje, of een paar......

Ilse :wink:
Maximaal twee wijntjes per dag is heel wat gezonder :wink:

En lekker :hearteyes:

Leo91

Newbie
pas op met oxazepam, eerst nam ik er 1 en werd ik rustig, van 2 viel ik in slaap, nu kan ik er 4 nemen en gebeurt er niks. ga liever aan de antidepressiva welke ook angstreducerend enz. werken.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
LeonaH zei:
pas op met oxazepam, eerst nam ik er 1 en werd ik rustig, van 2 viel ik in slaap, nu kan ik er 4 nemen en gebeurt er niks. ga liever aan de antidepressiva welke ook angstreducerend enz. werken.
Nobody26 zei:
oxa wen je erg snel aan ! op het begin werkt 10mg nog wel versuffend :wink: maar na een tijdje niet meer.

Geld voor alle pammetjes als je het dagelijks gebruikt, probeer daarom zo min mogelijk te nemen (ook van anti depri /anti psyschotica want daar is de afbouw ook niet leuk van)

Het probleem bij de oorzaak oplossen ipv een pil erin (hoewel dat soms icm met therapie wel erg goed kan gaan)

Bovenaan