Ik ben al 8 jaar verslaafd aan oxy. In eerste instantie kreeg ik het voor een hernia, heb ik het 12 weken gebruikt en kon er toen fluitend mee stoppen. Totaal geen probleem mee gehad. Maar een jaar later kreeg ik weer een hernia en hoewel die ook genas, bleef ik toch vastzitten aan 1 pil van 10 mg 's avonds. Ik had dan wat last van zenuwpijn, maar ik vond de oxy ook wel heel lekker ontspannend.
Ik heb dit jarenlang volgehouden, totdat ik het pilletje steeds eerder op de dag begon te nemen. Zoiets sluipt erin. Je gaat van 9 uur 's avonds naar een paar keer om 8 uur (dit duurt weken) totdat 8 uur de norm is en de uitzondering is 7 uur - dat verschuift weer tot vlak na het eten, einde van de middag, je hebt er 2 nodig; een 's middags en 1 's avonds en ga zo maar door.
Ik zit nu op 4 pilletjes van 5 mg per dag. Dit is wel eens een tijd hoger geweest, maar toen heeft mijn huisarts ingegrepen. Daardoor kan ik het nu ook redelijk op peil houden. Ik krijg elke 4 weken 120 pilletjes. Officieel is het voor een maand, maar ik kan ze zonder problemen een paar dagen eerder bestellen. In het begin van de maand is het vaak een paar dagen raak met een hogere dosis nemen en aan het eind van de maand moet ik het vaak met 3x5 zien te redden. Dat lukt nu een paar jaar zo.
Heb ik nog zenuwpijn? Geen idee, want ik neem natuurlijk altijd pijnstillers. Maar ik weet wel dat ik vreselijke afkickverschijnselen krijg als ik ze niet neem. Het begint met niezen en dan moet ik er vlot bij zijn want anders wordt ik gek van de onderhuidse jeuk en het restless leggs (en armen en schouders enz.) syndrome. En natuurlijk is het geestelijk ook geen pretje. Ik voel me heel down en depri. Dus ik denk af en toe aan stoppen, maar eerlijk gezegd niet heel serieus.
Wat ik wel wil zeggen, is dat Oxy mij erg helpt bij verdriet en bij het kunnen vluchten zodat ik de gevolgen van Chronische PTSD even kan ontlopen. Dus lichamelijke pijn: niet nodig. Psychologische pijn: redmiddel.
Dit is mijn verhaal over Oxy nemen zonder pijn. Ik hoop dat dit was wat je bedoelde.