Oxycodon HCI G.L.

Nlkkl

Newbie
Hey!

Ik had een vraagje, ik slik sinds een paar dagen oxycodon vanwege een operatie aan mijn voet.

Nu heb ik net een dosis van 20 miligram geslikt, maar ik merk er vrij weinig van terwijl het al twee uur verder is.

Ik wil graag wat van de effecten mee krijgen. Kan ik nog meer slikken of word het dan gevaarlijk?

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hoihoi,
Dat ligt eraan of je de kortwerkende of langwerkende (geleidelijke afgifte) hebt. Bij de langwerkende kan het wel tot 2 uur duren voor het werkt maar het werkt wel een stuk langer door. Een hele bijpakken is dan best veel, ook omdat je dan een stapeleffect krijgt, en je zou er flink misselijk van kunnen worden.
Als je de kortwerkende hebt zou je al effect moeten voelen, zo niet dan zou je er eentje kunnen breken (kortwerkende hebben meestal een breuklijn) en zou je er nog een halve bij kunnen nemen.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Sowieso zou ik dat met je arts bespreken. Zelf de dosis gaan veranderen en verhogen is onverstandig.
Ik neem aan dat je het slikt tegen de pijn en niet om “high” te worden?
Oxycodon is een heel zwaar medicijn dat erg veel verslaafden kent. Juist omdat velen het gaan misbruiken ipv gebruiken. En trust me: moeten stoppen is “HELL”!!
Ga niet zelf de dokter uithangen of het hier vragen maar vraag het echt aan je arts en houd je aan zijn/haar advies.
Ik neem aan dat je de risico’s weet van misbruik van Oxycodon? Kijk maar eens in de USA.

Laatst bewerkt:

Nlkkl

Newbie
@De Dunne
Bedankt voor je reactie, ik weet dat het een zwaar medicijn is en ik ken de gevaren. Ik wil het inderdaad slikken om ‘high’ te worden. Ik kan dat niet zomaar met mijn arts gaan bespreken, dus daarom vraag ik het hier.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
@De Dunne
Bedankt voor je reactie, ik weet dat het een zwaar medicijn is en ik ken de gevaren. Ik wil het inderdaad slikken om ‘high’ te worden. Ik kan dat niet zomaar met mijn arts gaan bespreken, dus daarom vraag ik het hier.

Doe nou maar niet lieverd. Echt.... Doe nou maar niet.
Je zegt dat je de gevaren kent. In theorie ja maar in praktijk niet. Het is een sluipmoordenaar. Hoeveel pijn heb je überhaupt in je voet? Waarschijnlijk heb je die Oxy niet meer nodig voor pijn. Je bent gewaarschuwd en een gewaarschuwd mens telt voor twee! Ik hoop voor je eigen bestwil dat je geen nieuw recept krijgt van je arts. Waarom? Omdat je het niet gebruikt maar meteen al misbruikt.

Laatst bewerkt:

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ah oké, mijn advies was voor gebruik als pijnstiller (maar de Dunne heeft inderdaad gelijk dat overleggen met je huisarts dan verstandiger is), ik had er niet direct uit gehaald dat je er high van wil worden. Ik raad het ook af om het op die manier te gebruiken.

Nlkkl

Newbie
@De Dunne
@NiandraLades
Pijn in mijn voet heb ik nog wel, gisteren weer opnieuw naar het ziekenhuis geweest omdat het begon te bloeden. Het enige wat ze in het ziekenhuis doen is mij meer Oxycodon uitschrijven. Tegen mij zeggen ze dat ik het beste om de drie uur tien miligram kan pakken en als het nodig is meer. Maar hoe weet ik nou hoeveel ik bij kan pakken? De pijn gaat pas weg als ik me een beetje high begin te voelen. En ik ben al twee keer terug geweest en het enige wat ze doen is meer en meer uitschrijven. Ik wil gewoon weten wat een ongevaarlijke dosis is.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Maar hoe weet ik nou hoeveel ik bij kan pakken?
Dat had je nou in het ziekenhuis aan je arts moeten vragen. Je bent 2 terug geweest en juist die vraag niet gesteld? Je vertrouwd ons “junkies” dus meer als je arts?
Klinkt toch echt alsof je puur voor de high gaat ipv de pijn.

Ik wil gewoon weten wat een ongevaarlijke dosis is.
Zo dat je zo high als een kanarie kan zijn?

Nlkkl

Newbie
@De Dunne
Tuurlijk heb ik die vraag gesteld, ze schrijven me vervolgens nog een doosje uit en zeggen dat ik maar moet kijken.

Je snapt echt niet hoe ik me voel. Ze hebben een heel stuk van mijn bot moeten wegsnijden aangezien die door mijn huid bleef groeien. Ik heb nu een wond die alleen maar open blijft gaan. Ik heb echt heel veel pijn.

Als ik echt high had willen zijn dan had ik wel wat anders geslikt.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik wil het inderdaad slikken om ‘high’ te worden.
Eeeeeh?

Als ik echt high had willen zijn dan had ik wel wat anders geslikt.
Pas op. Je praat je gebruik nu al goed voor jezelf.

Ik snap denk ik wel hoe je je voelt. Ik heb nooit gezegd dat je geen pijn hebt aan je voet. Ik heb zelf helaas ook al flink wat pijnlijke trauma’s en aandoeningen gehad. Je zegt zelf dat je high wil worden van de Oxy dus dan is het toch niet vreemd dat ik dat denk? Je zegt het immers zelf.

Het is aan jou natuurlijk. Ik val je echt niet aan. Vat het zo niet op aub. Maar ik lees het toch echt goed.

Nlkkl

Newbie
@De Dunne
Ja, misschien heb je wel een gelijk. Maar het is gewoon fijn om je even high te voelen als je pijn hebt. Ik weet ook niet waarom ik zo denk, maar oxycodon kan zo fijn voelen. Het is echt vreselijk spul eigenlijk. Ik ben sinds vandaag wel aan het minderen.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
@De Dunne
Ja, misschien heb je wel een gelijk. Maar het is gewoon fijn om je even high te voelen als je pijn hebt. Ik weet ook niet waarom ik zo denk, maar oxycodon kan zo fijn voelen. Het is echt vreselijk spul eigenlijk. Ik ben sinds vandaag wel aan het minderen.
Ik begrijp je aan een kant wel hoor. Je even fijn voelen is leuk. Maar je spreekt jezelf zo gruwelijk tegen dat je echt op moet passen hoor. Zo begint echt een Oxy verslaving.
Om je eventjes lekker te voelen kun je beter iets anders nemen. Zoals je zelf ook al beaamde eerder.
Ik wil je graagbehoeden zodat je niet een van de velen wordt die straks moet afkicken. En geloof me, afkicken van Oxy is zoooooo een hell!

Nlkkl

Newbie
@De Dunne
Ja, ik ben op dit moment de oxycodon aan het afbouwen. Binnenkort als mijn voet weer beter is kan ik toch een betere high krijgen van andere middelen. Oxycodon is nou ook weer niet zo geweldig om er een verslaving aan over te houden. Dom dat ik er überhaupt aan dacht.

MDMAZIING

Badass junkie
Ik denk dat je die langzame afgifte niet doormidden hebt gebroken of stuk gekauwd/klein geslagen hebt. Dan word die medicatie langzaam in je lichaam gedaan zoals het hoort, en word je dus niet high. Staat er op je doosje 'retard'? Dan is het langzame afgifte! Even doormidden breken of stuk kauwen in je mond en doorslikken.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
@De Dunne
Ja, ik ben op dit moment de oxycodon aan het afbouwen. Binnenkort als mijn voet weer beter is kan ik toch een betere high krijgen van andere middelen. Oxycodon is nou ook weer niet zo geweldig om er een verslaving aan over te houden. Dom dat ik er überhaupt aan dacht.

Goed bezig! Verslaving is het idd niet waard.
En dom? Nee hoor, je bent zeker niet dom. Drugs zijn lekker, leuk en fijn om te gebruiken. Dan is de verleiding of gedachte makkelijk aanwezig. En je bent zeer zeker niet de enige!
Ik heb zelf nog nooit zware pijnstillers of medicatie als Oxy hoeven gebruiken maar wie weet als dat eens zo is schiet het ook wel een keer door mijn hoofd. Trek het je niet meer aan en bouw rustig af en focus je op het herstel van je voet. Sterkte!

Laat je af en toe even weten hier hoe het gaat?

Laatst bewerkt:
Bovenaan