Oxynorm VS oxycontin

Bigvloei

Belezen gebruiker
Heey mensen,

Vraagje, onlangs heb ik een operatie ondergaan waarna ik oxynorm (oxycodon) snelle werking heb gekregen Ad 5mg. Het eerste tabletje bracht me in een redelijke roes maar na 2 dagen 5mg per 4 uur merkte ik er niets meer van.

Is het normaal dat tollerantie zo snel al optreed? En hoe lang duurt het voordat 5mg me wel weer een roes zou geven?

En wat is nou sterker? De verlengde afgifte (oxycontin) of de snelwerkende (oxynorm/oxycodon)?

Is 20mg oxynorm daarnaast een dosis om is een recreatieve ervaring mee op te doen met opiaten? Ik heb namelijk 6 stuks Ad 5mg (zonder herhaalrecept) en ben ook niet van plan het verder ooit nog is te gaan gebruiken (tenzij in het ziekenhuis na een operatie bijvoorbeeld).

Mijn moeder slikt beide wegens een chronische aandoening. De verlengde afgifte 2x daags en de snelwerkende bij hoge pijnscheuten. Welke van de 2 zou voor recreatief gebruik het leukst zijn?

Ja ik weet dat opiaten gevaarlijk zijn.

Paranoize.

Badass junkie
Heey mensen,

Vraagje, onlangs heb ik een operatie ondergaan waarna ik oxynorm (oxycodon) snelle werking heb gekregen Ad 5mg. Het eerste tabletje bracht me in een redelijke roes maar na 2 dagen 5mg per 4 uur merkte ik er niets meer van.

Is het normaal dat tollerantie zo snel al optreed? En hoe lang duurt het voordat 5mg me wel weer een roes zou geven?

En wat is nou sterker? De verlengde afgifte (oxycontin) of de snelwerkende (oxynorm/oxycodon)?

Is 20mg oxynorm daarnaast een dosis om is een recreatieve ervaring mee op te doen met opiaten? Ik heb namelijk 6 stuks Ad 5mg (zonder herhaalrecept) en ben ook niet van plan het verder ooit nog is te gaan gebruiken (tenzij in het ziekenhuis na een operatie bijvoorbeeld).

Mijn moeder slikt beide wegens een chronische aandoening. De verlengde afgifte 2x daags en de snelwerkende bij hoge pijnscheuten. Welke van de 2 zou voor recreatief gebruik het leukst zijn?

Voor recreatief, snelwerkende oxycodon(ocynorm) zonder tolerantie geeft 20mg je wel een redelijke high. Je kunt ze ook voor pijnklachten bewaren ipv recreatief te gebruiken... Anders kan je net zo goed één keer heroine kopen en dat wegsnuiven. Maarja dat is mijn mening xd

L

Lid 152247

Gast
Ja het is normaal dat tolerantie snel optreed.
'Bij dagelijks gebruik' zegt niet zoveel..Gebruikt iemand 1 x per dag of 6 keer...

Als jij elke 4 uur neemt went je lichaam er heel snel aan. De oxy werkt trouwens nog steeds pijnstillend..maar dat lekkere high gevoel verdwijnt.. om dat te bereiken moet je weer ophogen, wat qua pijn dus helemaal niet nodig is en je maakt jezelf verslaafd..

Eerst blijf je steeds ophogen voor die high en uiteindelijk enkel omdat je zonder oxy heel ziek word en alleen met oxy voel je je normaal.

Hoe lang je nodig hebt voor een tolerantie reset hangt ervan af of je nog andere opiaten gebruikt en hoe lang je het gebruikt heb. Denk eerder aan meerdere weken, als het je echt om die roes gaat

Laatst bewerkt door een moderator:
L

Lid 152247

Gast
Voor recreatief gebruik is de kortwerkende het meest geschikt om te beginnen. Binnen een uur voel je de oxy echt inslaan. Na 6 uur kan je eventueel nog een keer pakken.

Langwerkende oxy bereikt dit resultaat door gereguleerder de afgifte te regelen..je hebt dus langer effect.

Maar als je er een grafiekje van zou maken., heb je bij de kortwerkende echt een hoge maar korte piek.
De langwerkende bouwt op naar een middel stabiele lijn die 2 x zo lang aanhoud.

Bigvloei

Belezen gebruiker
Voor recreatief, snelwerkende oxycodon(ocynorm) zonder tolerantie geeft 20mg je wel een redelijke high. Je kunt ze ook voor pijnklachten bewaren ipv recreatief te gebruiken... Anders kan je net zo goed één keer heroine kopen en dat wegsnuiven. Maarja dat is mijn mening xd
Mocht ik echt nodig pijnstilling nodig hebben in de vorm van oxycodon dan kan ik even langs mijn moeder.... Lag in het ziekenhuis en de morfinespuit + 5mg oxycodon haalden mijn pijn niet weg, toen kwam mijn moeder met een 10mg tablet en weg was de pijn. Wel een heerlijke roes gehad. Maar goed, wil het verder niet meer gebruiken zodra de pijn te handelen was. Nu wil ik dus alleen ooit nog een keer ervaring opdoen met een opiaat.

Wat zijn de verschillen tussen heroïne en oxycodon in werking? Is heroïne snuiven heftiger of minder heftig (de craving) als basecoke?

Ik heb 2x basecoke gebruikt maar was daar zo van geschrokken hoe extreem die trek daarna is na ook maar 1 hit te nemen. Toch nog na 2 maanden nog een keer geprobeerd omdat ik niet wilde geloven dat het echt zo was maar weer was ik in staat direct naar de pinautomaat te rijden waardoor ik gelukkig sterk genoeg was de rest van mijn base door de wc te spoelen en beloofd het nooit meer te doen (dat is inmiddels 3 jaar geleden) en heb er ook absoluut geen cravings meer naar. Dit vooral omdat ik er gewoon enorm bang voor ben omdat het te lekker is.

Is heroïne voor 1x gebruiken heftiger als basecoke of niet? Snuifcoke is echt niets vergeleken bij 1 hit van een pijpje namelijk.

Paranoize.

Badass junkie
Mocht ik echt nodig pijnstilling nodig hebben in de vorm van oxycodon dan kan ik even langs mijn moeder.... Lag in het ziekenhuis en de morfinespuit + 5mg oxycodon haalden mijn pijn niet weg, toen kwam mijn moeder met een 10mg tablet en weg was de pijn. Wel een heerlijke roes gehad. Maar goed, wil het verder niet meer gebruiken zodra de pijn te handelen was. Nu wil ik dus alleen ooit nog een keer ervaring opdoen met een opiaat.

Wat zijn de verschillen tussen heroïne en oxycodon in werking? Is heroïne snuiven heftiger of minder heftig (de craving) als basecoke?

Ik heb 2x basecoke gebruikt maar was daar zo van geschrokken hoe extreem die trek daarna is na ook maar 1 hit te nemen. Toch nog na 2 maanden nog een keer geprobeerd omdat ik niet wilde geloven dat het echt zo was maar weer was ik in staat direct naar de pinautomaat te rijden waardoor ik gelukkig sterk genoeg was de rest van mijn base door de wc te spoelen en beloofd het nooit meer te doen (dat is inmiddels 3 jaar geleden) en heb er ook absoluut geen cravings meer naar. Dit vooral omdat ik er gewoon enorm bang voor ben omdat het te lekker is.

Is heroïne voor 1x gebruiken heftiger als basecoke of niet? Snuifcoke is echt niets vergeleken bij 1 hit van een pijpje namelijk.
Tjaaa is persoonsgebonden maar als je tegen de crack nee kunt zeggen kan je dat ook tegen de smack!

L

Lid 152247

Gast
Basecoke is super verslavend! Zoals je zelf hebt ervaren. Ik schat iedereen hier in als een volwassene die zelfstandig bepaalt wat hij/zij gebruikt, het is al algemeen bekend wat de risico's zijn.

Daarom gaf ik je ook advies over recreatief oxycodon. Maar met heroïne..gewoon niet meer aan beginnen. Dat is het echt niet waard. Dat kleine momentje dat je je goed voelt tegen de prijs van het wekenlang vechten tegen je cravings.

L

Lid 152247

Gast
Als je een vervanger voor de heroïne zoekt,.besef dat dit dezelfde craving is, maar vermomd in een ander jasje.

Niemand raakt verslaafd aan een drugs, je raakt verslaafd aan het effect.

Als jij een vervanger voor heroïne hebt gevonden,.betekent dat niet dat je met dat middel veiliger zit.. integendeel..je hebt je brein beloond die dat effect weer wil,.en zo maak je zelf de vervanger juist heel verslavend.

Paranoize.

Badass junkie
Als je een vervanger voor de heroïne zoekt,.besef dat dit dezelfde craving is, maar vermomd in een ander jasje.

Niemand raakt verslaafd aan een drugs, je raakt verslaafd aan het effect.

Als jij een vervanger voor heroïne hebt gevonden,.betekent dat niet dat je met dat middel veiliger zit.. integendeel..je hebt je brein beloond die dat effect weer wil,.en zo maak je zelf de vervanger juist heel verslavend.
Hier ben ik het helemaal mee eens! Ze noemen het in Amerika niet voor niks de opöiden epidemie. Sterven ook genoeg mensen aan oxycodon en fentanyl

Bigvloei

Belezen gebruiker
Basecoke is super verslavend! Zoals je zelf hebt ervaren. Ik schat iedereen hier in als een volwassene die zelfstandig bepaalt wat hij/zij gebruikt, het is al algemeen bekend wat de risico's zijn.

Daarom gaf ik je ook advies over recreatief oxycodon. Maar met heroïne..gewoon niet meer aan beginnen. Dat is het echt niet waard. Dat kleine momentje dat je je goed voelt tegen de prijs van het wekenlang vechten tegen je cravings.
Is het effect van heroïne dan echt heel anders dan oxycodon? Oxycodon heb ik nu een paar keer gebruikt, voornamelijk voor pijn en voorgeschreven door een arts. (Enkel op eigen initiatief de dosis verhoogd door een extra pil te nemen). Maar heb nog nooit cravings gehad van dit medicijn. Heb ook nog nooit gedacht ik moet meer hebben of ik voel me slecht zonder.

Is dit bij heroïne wel het geval dan? Zou slechts 1x gebruik al kunnen zorgen voor ontwenningsverschijnselen en/of cravings?

Heb zelfs 2maal Crystal Meth gebruikt, dit vind ik echt een afschuwelijk goedje.... Mensen zeggen dat de cravings erger zijn dan basecoke maar kan mijzelf daar echt niet in vinden. Heb het gerookt en gesnoven, vond het meer een soort van superspeed maar had totaal niet het gevoel van euforie zoals van basecoke. Snuiven hield mij 3 dagen wakker (1 lijntje) en roken in zo een glazen bol vond ik onhandig, smerig en ook dit hield me enkel wakker.

Paranoize.

Badass junkie
Is het effect van heroïne dan echt heel anders dan oxycodon? Oxycodon heb ik nu een paar keer gebruikt, voornamelijk voor pijn en voorgeschreven door een arts. (Enkel op eigen initiatief de dosis verhoogd door een extra pil te nemen). Maar heb nog nooit cravings gehad van dit medicijn. Heb ook nog nooit gedacht ik moet meer hebben of ik voel me slecht zonder.

Is dit bij heroïne wel het geval dan? Zou slechts 1x gebruik al kunnen zorgen voor ontwenningsverschijnselen en/of cravings?

Heb zelfs 2maal Crystal Meth gebruikt, dit vind ik echt een afschuwelijk goedje.... Mensen zeggen dat de cravings erger zijn dan basecoke maar kan mijzelf daar echt niet in vinden. Heb het gerookt en gesnoven, vond het meer een soort van superspeed maar had totaal niet het gevoel van euforie zoals van basecoke. Snuiven hield mij 3 dagen wakker (1 lijntje) en roken in zo een glazen bol vond ik onhandig, smerig en ook dit hield me enkel wakker.
Als je oxycodon zou roken of snuiven schijnt dit bijna dezelfde roes te geven. Heroïne is bewerkte morfine zodat het sneller je hersenen bereikt dan normale morfine zou doen. Dat is wat heroïne zo sterke opiaat maakt!

L

Lid 152247

Gast
Ja er zijn genoeg mensen die na de 1e paar keer heroïne meteen verslaafd waren..je hebt zelf met basecoke ervaren hoe heftig je cravings waren na 1 keer gebruik.

Heroïne is een van de meest verslavende drugs.
Niemand zet voor zijn lol een injectie heroine..het is niet alleen psychisch heel verslavend, je Word echt dood en doodziek als je ineens stopt. Dan heb je alles ervoor over om je wat beter te voelen, zelfs al moet je voor de 1e keer een shot zetten.

In klinieken word afgebouwd met methadon..dat is een vervanger met wat minder de roes. En ook die krijgen de verslaafden vaak niet afgebouwd.

Ik begrijp dat je een paar keer oxycodon hebt ervaren, en dat je die ervaring nog een paar keer wil.

Maar waarom Heroïne? Dit is geen drugs om een keer uit te proberen, dus mijn vraag bedoel ik niet verwijtend maar oprecht.
Waarom?

L

Lid 152247

Gast
Heroïne, oxycodon, oxynorm.

Het zijn allemaal opiaten. De een wat sneller schadelijk voor je gezondheid en de ander wat makkelijker af te bouwen.

Maar als je maar een paar keer oxycodon hebt gebruikt, en je overweegt nu al oxycodom recreatief van je moeder of Heroïne...

Dat is niet alleen een goede indicator hoe verslavingsgevoelig opioiden zijn, maar vooral hoe verslavingsgevoelig jij er voor bent.

En met jou miljoenen anderen wereldwijd.
Dus als je het echt wilt doen. Neem een keer oxycodon en kijk de maand erop hoe het met je cravings gaat.

Nogmaals..in 10 dagen kan je verslaafd raken, waar je ook 10 maanden over kan doen om af te kicken.

De vraag is ook..wanneer ben ik verslaafd? Velen zeggen als je op het punt bent beland dat je niet meer zelfstandig kan stoppen, ik denk dat de verslaving al begint als je de 1e cravings niet kan weerstaan en je jezelf voorhoud dat dit tijdelijk is.

Wat je niet kent kan je ook niet missen.
Hoogstens nieuwsgierigheid, maar dat is een stuk makkelijker te beteugelen.

Paranoize.

Badass junkie
Ja er zijn genoeg mensen die na de 1e paar keer heroïne meteen verslaafd waren..je hebt zelf met basecoke ervaren hoe heftig je cravings waren na 1 keer gebruik.

Niemand zet voor zijn lol een injectie heroine..het is niet alleen psychisch heel verslavend, je Word echt dood en doodziek als je ineens stopt. Dan heb je alles ervoor over om je wat beter te voelen, zelfs al moet je voor de 1e keer een shot zetten.

In klinieken word afgebouwd met methadon..dat is een vervanger met wat minder de roes. En ook die krijgen de verslaafden vaak niet afgebouwd.

Ik begrijp dat je een paar keer oxycodon hebt ervaren, en dat je die ervaring nog een paar keer wil.

Maar waarom Heroïne? Dit is geen drugs om een keer uit te proberen, dus mijn vraag bedoel ik niet verwijtend maar oprecht.
Waarom?
Als ik het goed heb(nog nooit basecoke gebruikt) krijg je na 1x gebruik heftigere cravings van basecoke dan van heroine. Dit is niet in elk geval hetzelfde natuurlijk maar over het algemeen wel. En de reden dat mensen niet van methadon afkomen komt doordat methadon heftigere afkick verschijnselen geeft dan heroïne. De ontwenning van methadon houdt ook langer aan dan de ontwenning van heroine. Nou probeer ik het uitproberen van heroine niet aan te praten!! Mrlovedj heeft wel gelijk je kan het beter links laten liggen!!!

Bigvloei

Belezen gebruiker

Waarom?
Allereerst bedankt voor al je behulpzame reacties! Ben allang blij dat ik mijn vragen hier kan stellen.

Mijn hele leven ben ik al omgeven door mensen met drank en drugsmisbruik. Voor mezelf ben ik nooit echt verslaafd geweest aan een bepaald middel maar heb altijd de behoefte om meer te weten te komen over drugs. Het is niet dat ik heroïne wil gebruiken maar wil voornamelijk weten wat dit dan zo anders maakt dan alle andere opiaten.

Drugs fascineren mij. Dat heeft het altijd al gedaan. Ik heb ook opgenomen gezeten in een jongeren kliniek (Yes We Can Clinics) en daarna in een safe House. Hier heb ik zoveel mensen leren kennen die verslaafd waren aan allerlei verschillende middelen, hetgeen mij eigenlijk alleen maar meer heeft getriggerd erachter te komen waarom dit allemaal zo werkt.

Spuiten van welke drugs dan ook is dan ook echt het enige wat ik nooit zou doen, ben doodsbang voor naalden. (Toevallig voor de operatie laatst moest ik een ruggenprik krijgen en heb toen ook expliciet gevraagd om mij eerst onder rouge te brengen omdat ik daar doodsbang voor ben).

Ik ben gewoon benieuwd wat het verschil is tussen heroïne en bijvoorbeeld oxycodon. Zo lang ik daar geen duidelijk antwoord op heb blijf ik met die vraag rondlopen.

Bigvloei

Belezen gebruiker
Heroïne, oxycodon, oxynorm.

Het zijn allemaal opiaten. De een wat sneller schadelijk voor je gezondheid en de ander wat makkelijker af te bouwen.

Maar als je maar een paar keer oxycodon hebt gebruikt, en je overweegt nu al oxycodom recreatief van je moeder of Heroïne...

Dat is niet alleen een goede indicator hoe verslavingsgevoelig opioiden zijn, maar vooral hoe verslavingsgevoelig jij er voor bent.

En met jou miljoenen anderen wereldwijd.
Dus als je het echt wilt doen. Neem een keer oxycodon en kijk de maand erop hoe het met je cravings gaat.

Nogmaals..in 10 dagen kan je verslaafd raken, waar je ook 10 maanden over kan doen om af te kicken.

De vraag is ook..wanneer ben ik verslaafd? Velen zeggen als je op het punt bent beland dat je niet meer zelfstandig kan stoppen, ik denk dat de verslaving al begint als je de 1e cravings niet kan weerstaan en je jezelf voorhoud dat dit tijdelijk is.

Wat je niet kent kan je ook niet missen.
Hoogstens nieuwsgierigheid, maar dat is een stuk makkelijker te beteugelen.
Helemaal mee eens, ik snap je en je hebt helemaal gelijk. Ik ben zeker verslavingsgevoelig. Het is bij mij altijd in fases.... Heb 10 jaar lang geblowd, vandaag precies 1 maand nuchter. Heb altijd middelen misbruikt, deed het stiekem maar de lol ging er ook weer snel van af.

Ik heb vele soorten drugs gebruikt, de meest verslavende daarvan zijn Meth en basecoke. Het gekke is dat ik er altijd wel weer mee kan stoppen, vaak ben ik er ineens klaar mee. Hetgeen voor mij alleen echt als duidelijk de zwaarste verslaving is: gokken.

Paranoize.

Badass junkie
Allereerst bedankt voor al je behulpzame reacties! Ben allang blij dat ik mijn vragen hier kan stellen.

Mijn hele leven ben ik al omgeven door mensen met drank en drugsmisbruik. Voor mezelf ben ik nooit echt verslaafd geweest aan een bepaald middel maar heb altijd de behoefte om meer te weten te komen over drugs. Het is niet dat ik heroïne wil gebruiken maar wil voornamelijk weten wat dit dan zo anders maakt dan alle andere opiaten.

Drugs fascineren mij. Dat heeft het altijd al gedaan. Ik heb ook opgenomen gezeten in een jongeren kliniek (Yes We Can Clinics) en daarna in een safe House. Hier heb ik zoveel mensen leren kennen die verslaafd waren aan allerlei verschillende middelen, hetgeen mij eigenlijk alleen maar meer heeft getriggerd erachter te komen waarom dit allemaal zo werkt.

Spuiten van welke drugs dan ook is dan ook echt het enige wat ik nooit zou doen, ben doodsbang voor naalden. (Toevallig voor de operatie laatst moest ik een ruggenprik krijgen en heb toen ook expliciet gevraagd om mij eerst onder rouge te brengen omdat ik daar doodsbang voor ben).

Ik ben gewoon benieuwd wat het verschil is tussen heroïne en bijvoorbeeld oxycodon. Zo lang ik daar geen duidelijk antwoord op heb blijf ik met die vraag rondlopen.
Dan zal ik het is effe helemaal duidelijk voor je maken mien jong! Oxycodon is een semi synthetische opiaat, dat wil zeggen deels natuurlijk deels bewerkt. Thebäine komt voor in opium uit de papaver, hier wordt oxycodon van gemaakt in een lab. Heroïne is deels natuurlijk deels chemische, word gemaakt van morfine, morfine word gemaakt van opium(opium bestaat natuurlijk voor een bepaald deel uit morfine, codeine, thebaine), wat naar pure morfine word omgezet met een chemisch proces. De morfine wordt bewerkt met chemicaliën en zo ontstaat heroïne. Methadon is volledig synthetisch dat wil zeggen volledig in een lab gemaakt en helemaal niet natuurlijk. Het enige wat Heroïne bijzonder maakt is het feit dat dat de opiaat is die de meeste euforie geeft. De opiaat die het meeste invloed op je dopamine heeft. Waardoor het mentaal de verslavendste opiaat is. Verder lichamelijk net zo verslavend als alle andere opiaten... hoop dat je er nu noeg van weet :)

Edit: opiaten zijn morfine, codeine, heroïne (komt uit opium)

Semi opiaten zijn: stoffen die als grondstof een stof uit opium hebben

Opöiden zijn stoffen die niks met opium te maken hebben maar op dezelfde manier op je lichaam werken.

L

Lid 152247

Gast
Het grootste verschil is dat heroïne je lichaam steeds meer sloopt en Oxyxodon niet.

Heroïnegaat je lever aantasten, het maakt je vatbaarder voor infecties aan je hart, nierschade, obstipatie, je haren vallen uit vaak door groot gewichtsverlies. Je tanden verkleuren , verrotten en vallen eruit.

Los daarvan vermindert steeds meer je bioritme..
Een normale stoelgang, gezonde honger(metabolisme) niet meer douchen etc. Als je rock bottom zit doen al die levensbehoeften er niet meer toe. Je hebt er nog maar 1 en dat is Heroïne.

Als je aan oxycodon ernstig verslaafd raakt, is afkicken ook geen pretje. Maar oxycodon geeft genoeg energie waardoor je voor jezelf kan zorgen,.normaal kan eten en functioneren.

Iemand die 10 jaar dagelijks oxycodon gebruikt, is nog in prima mentale staat en gezondheid.

Iemand die 10 jaar dagelijks Heroïne gebruikt...de foto's spreken voor zich, soms zit er maar 2 jaar tussen.
Google: heroïne before and after

Dat is dus het verschil. In heroïne zit geen recreatieve waarde, alleen maar risico op een verwoestende levensbedreigende verslaving. In oxycodon heb je dat risico ook, maar het is niet verwoestend en het heeft wel recreatieve waarde.

Bijlagen

• 596f8ee7197cf7524d8b4588.jpeg
    596f8ee7197cf7524d8b4588.jpeg
    53,7 KB · Weergaven: 10
  • af-composite-drug-faces.jpg
    af-composite-drug-faces.jpg
    203,9 KB · Weergaven: 10
  • photos1_33395036_ver1.0.jpg
    photos1_33395036_ver1.0.jpg
    136 KB · Weergaven: 10

Bigvloei

Belezen gebruiker
Dan zal ik het is effe helemaal duidelijk voor je maken mien jong! Oxycodon is een semi synthetische opiaat, dat wil zeggen deels natuurlijk deels bewerkt. Thebäine komt voor in opium uit de papaver, hier wordt oxycodon van gemaakt in een lab. Heroïne is deels natuurlijk deels chemische, word gemaakt van morfine, morfine word gemaakt van opium(opium bestaat natuurlijk voor een bepaald deel uit morfine, codeine, thebaine), wat naar pure morfine word omgezet met een chemisch proces. De morfine wordt bewerkt met chemicaliën en zo ontstaat heroïne. Methadon is volledig synthetisch dat wil zeggen volledig in een lab gemaakt en helemaal niet natuurlijk. Het enige wat Heroïne bijzonder maakt is het feit dat dat de opiaat is die de meeste euforie geeft. De opiaat die het meeste invloed op je dopamine heeft. Waardoor het mentaal de verslavendste opiaat is. Verder lichamelijk net zo verslavend als alle andere opiaten... hoop dat je er nu genoeg van weet :)
Heel erg bedankt man! Ik kijk wel uit, voor mij geen heroïne. Het is niet dat ik oxycodon zo even bij mijn moeder kan halen voor recreatief gebruik hoor. Ik ben voornamelijk zo gefascineerd geraakt door opium doordat mijn ex schoonvader een beenamputatie heeft gehad en daarvoor dus ook oxycontin heeft gekregen van de huisarts. Hij was altijd al verslaafd aan voornamelijk snuifcoke in combinatie met downers (alcohol, GHB Ed.) Maar zodra hij aan de oxycontin begon met verlengde afgifte ging het in rap tempo flink mis. Op een gegeven moment zette hij mij zo onder druk dat ik bij mijn moeder moest vragen om haar oxycontin omdat hij zonder zat. Hij slikte op een gegeven moment 10 pillen Ad 80mg per stuk op een dag voordat hij werd opgenomen in een kliniek. Zelfs daar waren ze verbaasd dat hij nog niet was overleden.

L

Lid 152247

Gast
Dat is de bitch van tolerantie..na een lange periode kan je enorm hoge doseringen hebben, als je die als eerst zou nemen, zou je een overdosis hebben gehad.

Maar ook tolerantie voorkomt een overdosis niet, verslaafden worden ineens te gretig en overschatten zichzelf. Vooral met afkickpogingen..Dan nemen ze in één keer een enorme dosis om zich goed te voelen..en zo heb je dus in Amerika al die mensen die eraan overlijden.

Overdoseren hoeft niet in 1 keer. Ook al bouw je het geleidelijk op. Het houdt een keer op...
Hij slikte op een gegeven moment 10 pillen Ad 80mg per stuk op een dag voordat hij werd opgenomen in een kliniek. Zelfs daar waren ze verbaasd dat hij nog niet was overleden.

Bigvloei

Belezen gebruiker
Het grootste verschil is dat heroïne je lichaam steeds meer sloopt en Oxyxodon niet.

Heroïnegaat je lever aantasten, het maakt je vatbaarder voor infecties aan je hart, nierschade, obstipatie, je haren vallen uit vaak door groot gewichtsverlies. Je tanden verkleuren , verrotten en vallen eruit.

Een normale stoelgang, gezonde honger(metabolisme) niet meer douchen etc. Als je rock bottom zit doen al die levensbehoeften er niet meer toe. Je hebt er nog maar 1 en dat is Heroïne.

Als je aan oxycodon ernstig verslaafd raakt, is afkicken ook geen pretje. Maar oxycodon geeft genoeg energie waardoor je voor jezelf kan zorgen,.normaal kan eten en functioneren.

Iemand die 10 jaar dagelijks oxycodon gebruikt, is nog in prima mentale staat en gezondheid.

Iemand die 10 jaar dagelijks Heroïne gebruikt...de foto's spreken voor zich, soms zit er maar 2 jaar tussen.

Dat is dus het verschil. In heroïne zit geen recreatieve waarde, alleen maar risico op een verwoestende levensbedreigende verslaving. In oxycodon heb je dat risico ook, maar het is niet verwoestend en het heeft wel recreatieve waarde.
Ik snap je, mijn moeder heeft vasculaire Ehlers Danlos. Heeft de oxycodon, oxycontin en de fentanyl echt nodig vanwege haar pijn. Zij is ook niet verslaafd aan de medicatie in dusdanige zin dat ze het nodig heeft voor cravings ondanks dat ze dit al tientallen jaren slikt. Die ex schoonvader van mij is er echter binnen een paar maanden compleet afhankelijk van geworden

transformated

Badass junkie
Als ik me niet vergis is oxycodone met de verlengde afgifte, niet oxycontin. Ben er zelf verslaafd aan geweest. Tolerantie is rap opgebouwd zeker als je om de 4u neemt. Beter links laten liggen als het niet nodig is.

Als het op heroïne aankomt zal het toch maar slechte kwaliteit zijn of je moet geluk hebben. Zal meer waste of money zijn ook al is het goedkoop.

Paranoize.

Badass junkie
Als ik me niet vergis is oxycodone met de verlengde afgifte, niet oxycontin. Ben er zelf verslaafd aan geweest. Tolerantie is rap opgebouwd zeker als je om de 4u neemt. Beter links laten liggen als het niet nodig is.

Als het op heroïne aankomt zal het toch maar slechte kwaliteit zijn of je moet geluk hebben. Zal meer waste of money zijn ook al is het goedkoop.
Zonder tolerantie voel je het wel hoorrr!!!

transformated

Badass junkie
Zonder tolerantie voel je het wel hoorrr!!!
Ja dat weet ik maar 5mg is wel weinig om iets te voelen of je bent er gevoelig aan of je hebt nog geen andere opiaten genomen. 15mg of 20mg zal je pas echt voelen in mijn ervaring. Ik zelf als ik het neem moet ik al 80mg nemen maar dat komt door me tolerantie.

Paranoize.

Badass junkie
Ja dat weet ik maar 5mg is wel weinig om iets te voelen of je bent er gevoelig aan of je hebt nog geen andere opiaten genomen. 15mg of 20mg zal je pas echt voelen in mijn ervaring. Ik zelf als ik het neem moet ik al 80mg nemen maar dat komt door me tolerantie.
Had het meer over de heroine haha

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Als ik het goed heb(nog nooit basecoke gebruikt) krijg je na 1x gebruik heftigere cravings van basecoke dan van heroine. Dit is niet in elk geval hetzelfde natuurlijk maar over het algemeen wel. En de reden dat mensen niet van methadon afkomen komt doordat methadon heftigere afkick verschijnselen geeft dan heroïne. De ontwenning van methadon houdt ook langer aan dan de ontwenning van heroine. Nou probeer ik het uitproberen van heroine niet aan te praten!! Mrlovedj heeft wel gelijk je kan het beter links laten liggen!!!
Klopt ik merk wel dat mensen die (base )coke verslaving hebben de lust wegtrekt door wiet te gebruiken. Ken 2 mensen bij die dit werkt.

Het klinkt gek maar het schijnt ook met heroïne te werken. Methadon kan ook maar is een stuk verslavender.

Succes in ieder geval!

Paranoize.

Badass junkie
Klopt ik merk wel dat mensen die (base )coke verslaving hebben de lust wegtrekt door wiet te gebruiken. Ken 2 mensen bij die dit werkt.

Het klinkt gek maar het schijnt ook met heroïne te werken. Methadon kan ook maar is een stuk verslavender.

Succes in ieder geval!
Klopt maar bij heroine werkt dat alleen als je al door de ontwenning heen bent. Als je dopeziek bent maakt een blowtje het niet beter. Bij drugscravings helpt een blowtje zeker, net als een benzotje, omdat het je mind rustig maakt, helemaal zen. Al kan je van een joint ook wel paranoia worden.

Heey mensen,

Hoi allemaal,

Sorry voor de late join. Ik ben helaas afhankelijk van oxynorm vanwege chronische pijn. Ik lig in de clinch met mijn huisarts omdat hij me niet meer voor wil schrijven, dus zoek helaas een plekje op internet die mij af en toe door een slechte nacht heen kan halen zodat ik niet zonder zit. Weet iemand waar ik dit veilig kan bestellen? Jullie zouden me er erg mee helpen.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Hoi allemaal,

Sorry voor de late join. Ik ben helaas afhankelijk van oxynorm vanwege chronische pijn. Ik lig in de clinch met mijn huisarts omdat hij me niet meer voor wil schrijven, dus zoek helaas een plekje op internet die mij af en toe door een slechte nacht heen kan halen zodat ik niet zonder zit. Weet iemand waar ik dit veilig kan bestellen? Jullie zouden me er erg mee helpen.
👋

L

Lid 152247

Gast
Hoi allemaal,

Vragen naar drugs is verboden. Ook medicatie illegaal zonder recept ook.
Dat word een ban.
Maar je bent wél uitgezwaaid door the one a
and only... @Tijdloos Bamm! Steek die maar in je zak!

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Hoi allemaal,

Het spijt me, maar wij kunnen je niet helpen. Dit is in strijd met de forumregels (direct ook forumregel #1) die duidelijk in beeld komen als je lid wordt en een dergelijke vraag levert je een permanente ban op.

Ik snap dat je een serieus probleem hebt, maar we mogen dit niet toestaan op het forum. Ook als de reden van zo’n vraag schrijnend is; we kunnen geen onderscheid maken. Ik hoop dat je op een andere plek hulp vindt, take care.

Fighter1980

Experimenterende gebruiker
Bruin is veel heftiger dan oxycodon of snelwerkende oxy. Ik begrijp de vergelijking enigszins, maar een beetje bruin roken is vele malen heftiger dan vele oxys. Begin Nooit aan bruin of meet. Het is geen oxy, ook al zegt Google van wel. In Amerika gebruikt men vele hogere dosissen.

Fighter1980

Oxy biedt nog kans op leven. Bruin is een neerwaartse spiraal wanneer men mentaal niet sterk genoeg is. Het is namelijk heel moeilijk om t stoppen . Methadon, nooit doen. Wat ze ook zeggen. Vereist enorme wilskracht daar mee te stoppen. Dan valt oxy mee. Langzaam afbouwen. En je hebt je leven terug. wel mbv een goede arts. Ik struggle er zelf mee na dat ik ze heb voorgeschreven gekregen. Maar ik weet uit ervaring dat dit niet vergelijkbaar is met die straattroep

Fighter1980

Nonsens. Haha.

Paranoize.

Badass junkie
Het verschil tussen oxycodon en heroine is dat het twee totaal verschillende stoffen zijn die totaal anders werken

Het verschil is dat oxycodon gemaakt word uit thebaine en kwa potentie ongeveer eve sterk is als heroine.

Alleen thebaine: Thebaïne is een opiumalkaloïde met als brutoformule C₁₉H₂₀NO₃. Het komt in kleine hoeveelheden voor in opium. Thebaïne is chemisch verwant aan morfine en codeïne. Het heeft echter geen sederend maar een stimulerend effect en kan in hoge doses strychnine-achtige krampen
Hierdoor beschouwen de meeste mensen oxycodon meer als een energieopwekkende opiaat vergeleken heroine.

En heroine dat is morfine, alleen dan bewerkt via een chemisch proces wat alleen al heel slecht is, niet goed gereinigt hoeft te zijn, en ook nog eens met meerdere middelen versneden zult worden wanneer het ze vaste vorm heeft waardoor je kan zeggen dat heroine de meest schadelijke opiaat voor je lichaam is.
Tevens is heroine wat dus eigenlijk morfine 2.0 is de meest recreatieve opiaat omdat morfine/heroine de meest euforische/gelukkige high geeft van alle opiaten die er zijn.

Maar oxycodon is ook zeker geen ontschuldig middel ondaks het schoner is omdat het door farmaceuten gedaan word en is wel minder euforisch maar meer energiek dan hero dus bijde kunnen ze eve duivels/slopend zijn uiteindelijk.

Laatst bewerkt:
Bovenaan