Een rush is het toppunt bij de inwerking van een middel met name bij opiaten roken of shotten of bij coke base shotten en ook bij snatsen merk ik vaak een rush wel afhankelijk van het middel en de zuiverheid. Maar wat een rush bij mij is als ik heroine inhaleer voel ik het in mijn longen komen. Ik merk dat het heel snel in het bloed komt en meteen naar boven gaat en het begint te gonzen en te zoemen tussen mijn oren. Een warm gevoel trekt en tintelt van boven naar beneden alle pijn vervliegt mijn ogen hangen en afhankelijk van de hoeveelheid komt daarna gewoon de roes. Bij cocaine is het weer een hele andere rush vooral met een base gaat dit hard bij mij, maar dan is het geen warme deken maar een rush van energie die vanaf wederom een gonzend zoemend gevoel in mijn hoofd maar daarna een bom van energie begin te praten en te ouwehoeren als een gek denk dat ik god ben maar dat is meer het effect zelf. Dat ik god ben wil zeggen dat ik gewoon een gevoel van ik kan de wereld zo makkelijk aan. Soms had ik ook bij een dikke lijn speed of een lijn goeie kwaliteit coke ook een soort rushend gevoel. Anders maar eigenlijk de reden waarom ik snoof dat noemde ik de tats. Als ik goeie pep had en snoof een lijn dit goeie was brande dit behoorlijk maar dat werd snel een bom van energie maar dat was niet een rush zoals met heroine of coke. Maar de rush van heroine snuiven was voor mij ook weer anders het effect komt dan opzetten als een bom. Ze zeggen dat heroine snuiven vergelijkbaar gevoel geeft als shotten omdat het veel beter wordt opgenomen als met roken. Een klapt heel hard als ik het snoof maar bij roken was het een vele rustigere en fijnere rush. Maar dit is voor mij de rush weet niet hoe het precies zit met hoe het op papier staat maar dit is meer mijn ervaring hoe voor mij een rush eruit ziet in mijn beleving.
Euforie is het geluksgevoel dat drugs geeft. Als je depressief bent en dan heroine rookt trekt de depressie weg en komt er geen gevoel van ultiem geluk. Euforie op de speed of pillen is er ook maar dat resulteert meer in hele uitgelaten gedrag, natuurlijk ook een geluksgevoel maar drukker en s.eller iedere drug heeft wel een euforie maar soms is deze moeilijk te herkennen omdat ik van mening ben dat drugs meer als 1 effect heeft.
Verschil tussen XTC is meestal de producent. Medicijnen worden gemaakt door bedrijven dus kunnen ze legaal leveren. MDMA is illegaal dus xtc uiteraard ook en dat maakt dat xtc pillen illegaal gemaakt worden. Dus mensen geven er een kleur aan en zetten hun eigen merk erop. Weer andere producenten van xtc maar die hebben bijvoorbeeld een andere stof erin kunnen als ze dezelfde stempel hebben dezelfde tabletten maken als een ander. Daarom is er zoveel verschil in xtc want het wordt in Nederland zoveel gemaakt dat er veel keus is een aanbod verandert altijd wel. In Nederland wordt veel xtc gemaakt illegaal dus er zijn heel veel verschillende soorten pillen. Omdat dit illegaal is is er in principe geen controle op en kunnen mensen die ze maken eigenlijk maken wat ze willen. Omdat het illegaal gemaakt wordt zijn er geen afspraken of richtlijnen wat er precies in moet zitten dus wordt er vanalles in gedaan en zijn er veel verschillende sterktes. Met medicijnen is dit niet hier zit controle op wordt in een gecontroleerde omgeving gemaakt zit overal een vaste dosering in. Bij xtc niet de maker maakt zijn product als hij trots heeft maakt hij een goed product met een redelijke dosering. Maar er zijn genoeg mensen die schijt hebben en alleen geld willen en die persen er zo wat PMA of weet ik wat bij. Denk dat iemand anders dit beter kan uitleggen als mij maar het spreekt eigenlijk voor zich.
Laatste is Speed maar ik adviseer niks weer op logica gebaseerd net als de andere antwoorden google doet wonderen als je weet wat je zoekt...