paar vraagskes over paddo's

toepiekloot

Belezen gebruiker
djowzee, kheb een paar vraagskes over paddo's...

ik hoor altijd van mensen of kheb da altijd al zo gehoord, dat je maximum maar 3/4 keer paddo's mag eten op een jaar, omdat het schadelijk is, het zijn telkens bloedvergiftigingen dat je krijgt, in hoeverre is dit waar eigl? ik weet dat het zobiezo schadelijk is maar ik vroeg mij af waarom die 3/4 keer dan zogzegd?

en als je de paddo's wil drogen, is dit best op een koude plek bv kelder? ik ga ze drogen met de ventilator, maar is het nu best met warme/koude lucht?

voor de niuewsgierigen, ik had dus een setje gekocht, en vanavond zijn de eerste geplukt, maar het was iets te vroeg, de kapjes stonden nog niet half-open zoals op de fotos, maar goed tis niet erg, er komen er nog genoeg af, het zijn ongeveer 7 stengels van om en bij de 12cm dacht ik..

grtzzz

Deranged

Badass junkie
Had een keer een half jaar waarin ik en een stel andere begaaiers het een keer of 10 deden, borrelpraat dus.

Bal0n

Badass junkie
toepiekloot zei:
djowzee, kheb een paar vraagskes over paddo's...

ik hoor altijd van mensen of kheb da altijd al zo gehoord, dat je maximum maar 3/4 keer paddo's mag eten op een jaar, omdat het schadelijk is, het zijn telkens bloedvergiftigingen dat je krijgt, in hoeverre is dit waar eigl? ik weet dat het zobiezo schadelijk is maar ik vroeg mij af waarom die 3/4 keer dan zogzegd?

Grootste onzin, echt bullcrap. Bovendien is het helemaal niet schadelijk.

en als je de paddo's wil drogen, is dit best op een koude plek bv kelder? ik ga ze drogen met de ventilator, maar is het nu best met warme/koude lucht?

Droog, donker en koel.

voor de niuewsgierigen, ik had dus een setje gekocht, en vanavond zijn de eerste geplukt, maar het was iets te vroeg, de kapjes stonden nog niet half-open zoals op de fotos, maar goed tis niet erg, er komen er nog genoeg af, het zijn ongeveer 7 stengels van om en bij de 12cm dacht ik..

grtzzz

De kapjes hoeven ook niet open, het doet er niet zoveel toe wanneer je ze plukt. Het gaat uiteindelijk toch om het gewicht :).

toepiekloot

Belezen gebruiker
rap beantwoord!
thx alvast!
ja kweet niet van die bullcrap, ik dacht toch dat dit enige waarheid bevatte? het zijn namelijk schimmels dus dat kan toch niet goed zijn voor het bloed?

matthijs

Badass junkie
Ja. Zolang je ze niet met 100'en kilo's naar binnen werkt overleef je het zeker wel en is het totaal niet slecht voor je.

JJJ

Bewuste gebruiker
toepiekloot zei:
ik weet dat het zobiezo schadelijk is maar ik vroeg mij af waarom die 3/4 keer dan zogzegd?
Het is absoluut niet schadelijk, lichamelijk tenminste. De enige schade die je kunt krijgen is mentaal, maar ik denk dat dat alleen gebeurt bij onverwantwoord gebruik, een uitzondering voor mensen met een psychotische aanleg misschien daargelaten.

Bovenaan