Paar vragen om de trip makkelijker te maken

bjo19

Experimenterende gebruiker
Dag allemaal! Ik heb zelf al heel wat ervaring met paddo's en LSD maar ik zit toch met een paar dingen die echt tegensteken als ik wil trippen. Met LSD heb ik nooit problemen dus ik denk dat het wel aan de paddo's ligt.

1. Ik lust helemaal geen paddenstoelen! Iemand die een betere manier weet om deze in te nemen dan gewoon thee te zetten of op te eten? De smaak blijft in mijn trip altijd wat in mijn mond hangen en hier voel ik me soms echt misselijk door, ik denk dat het ook niet verstandig is om dadelijk na de paddo's iets anders te eten omdat dat misschien mijn maag overhoop haalt.

2. Iets wat ik kan doen om minder kans op misselijkheid te maken? De vorige keer toen ik thee had gezet had ik leuke visuals, maar plots uit het niets brak het koud zweet mij uit, voelde me ongelooflijk misselijk en kreeg krampen in mijn buik. Had wel mooie visuals maar voelen alsof ik dood ging verpeste het een beetje xD Maar van de ene hoor ik best niet eten voor paddo's (minder kans op overgeven, meer effect etc) maar van de ander hoor ik dat de misselijkheid en zweten juist kan komen omdat ik niet gegeten heb.

Als iemand mij hier mee zou kunnen helpen denk ik dat mijn trips plots wel een heel stuk leuker gaan zijn :)

Fool

Badass junkie
Domperidon kan de misselijkheid wat minder maken, verder is het helaas gewoon een bijwerking van de truffels.

Ook schijnt gember de misselijkheid minder te maken.

bjo19

hmm ok, dan zal ik het er maar bij moeten nemen vrees ik xD

iemand die toevallig iets tegen de smaak weet? Ik heb de thee eens ooit gemengd met rozenbottel thee, dit hielp goed om het binnen te krijgen maar toch nog altijd een felle nasmaak.. Ja dit klinkt misschien wel dom voor sommige mensen maar zelfs voor de normale champignon heb ik echt een afkeer en het is voor mij echt een worsteling om het binnen te krijgen xD

Fool

Badass junkie
Je kunt het door vruchtenyoghurt ofzo gooien? Anders moet je je er gewoon overheen zetten, het blijft gewoon een vieze smaak.

Je zou je truffels kunnen drogen, verpoederen en in capsules stoppen. Ik ben alleen bang dat je dan wel een aardige hoeveelheid capsules naar binnen zult moeten gooien :P
Let wel op dat truffels drogen in principe illegaal is.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tja, dat is een van de meest voorkomende problemen bij truffels, de maagpijn. Je lichaam is het natuurlijk niet gewend om half vergiftigd te worden, daar komt het dan ook vandaan. De misselijkheid neem ik meestal voor lief, al gebruik ik de laatste tijd liever geen truffels meer. Misschien kan je een kleinere dosis truffels proberen? Dan kan het wat minder overweldigend aankomen.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Tsja het is voor mij een reden geweest het niet meer te nemen. De misselijkheid en vieze smaak staan niet op tegen een mooie trip wat mij betreft, met LSD heb je er inderdaad geen last van. Ik heb helaas nooit een manier gevonden om paddo's helemaal klachtenvrij in te nemen.

bjo19

ok bedankt voor jullie reacties, maar idd jammer, vind het leuk om paddo's zelf te groeien maar nu heb ik er super veel xD dus het zal maar doorbijten worden door de vieze smaak en hopen op geen misselijkheid :tongueout:

*Schizophrenic*

Misselijk ben ik er nog nooit van geweest. Als de paddenstoelen volledig droog zijn kan je heel wat nare effecten vermijden. Gewoon verpulveren en op de radiator leggen.

3,5 g is meer dan voldoende voor een beginner. Omdat het invloed heeft op je brein moet alles weer in balans komen. Mijn mening is dat er minstens 2 maand moet tussen zitten, dat is niet altijd even makkelijk.

Als je nu al tot de limiet gaat, dan heb je er tientallen jaren later helemaal niks meer aan.

Gebruik het steeds op een lege maag, anders...

Na 45 minuten toch eten, ook al heb je geen hongergevoel meer. Iets dat er altijd ingaat zoals een heerlijke pizza.

De setting moet kalm en zorgeloos zijn. Maar dat was even off topic. Lege capsules kan je gewoon kopen voor de gedroogde paddo's. Pocket weegschaal kost ook bijna niks en gaat vele jaren mee.

Opgepast: zorg ervoor dat je de volgende dag niks moet doen, de focus is volledig weg en geeft een roes met vaak hoofdpijn.

Ten slotte: er zijn personen die van paddo's niks voelen, bij andere personen werkt het wel goed.

Kort:
1. Lege maag dan wat lekkers eten
2. Droge paddenstoelen
3. Laagst mogelijke dosering gebruiken

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
*Schizophrenic* zei:

Ik blijf dit een raar advies vinden, wordt bij meerdere drugs gegeven maar het is helemaal niet verstandig om drugs te gebruiken op een lege maag. Zorg wel dat er minimaal 1-2 uur tussen inname en je laatste maaltijd zit zodat je maag wel de tijd krijgt om de boel even op orde te brengen na je laatste maaltijd.

Eten = energie. Een lege maag is dus een gebrek aan energie, wat tijdens de trip alleen maar vervelender kan worden. Daarnaast is het beter om wat vulling te hebben zodat je niet alléén maar paddo's in je maag hebt, je maag raakt dan sneller geirriteerd waarvan je beroerd kunt worden. Uiteraard moet je ook geen paddo's eten vlak na een zware maaltijd, maar in ieder geval niet met een te lege maag de trip ingaan...

*Schizophrenic* zei:
een roes met vaak hoofdpijn.

Hebben meer mensen dit? Nooit van gehoord eigenlijk, ook nooit hoofdpijn gehad na een trip.

Daniel-slang

Laatst hoorde ik van een vriend van me dat je het op je pizza kan doen net zoals bij pizza funghi, dan smaakt het denk wel beter alleen dan heb je denk wel een hogere dosis nodig.
Ik wil het binnenkort proberen met truffels want leek me wel grappig toen ik het hoorde.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
SmartieAndMe zei:
Ik blijf dit een raar advies vinden, wordt bij meerdere drugs gegeven maar het is helemaal niet verstandig om drugs te gebruiken op een lege maag. Zorg wel dat er minimaal 1-2 uur tussen inname en je laatste maaltijd zit zodat je maag wel de tijd krijgt om de boel even op orde te brengen na je laatste maaltijd.

Eten = energie. Een lege maag is dus een gebrek aan energie, wat tijdens de trip alleen maar vervelender kan worden. Daarnaast is het beter om wat vulling te hebben zodat je niet alléén maar paddo's in je maag hebt, je maag raakt dan sneller geirriteerd waarvan je beroerd kunt worden. Uiteraard moet je ook geen paddo's eten vlak na een zware maaltijd, maar in ieder geval niet met een te lege maag de trip ingaan

Ik sluit me aan bij *Schizophrenic*.

Vind zelf het beste paddo's of truffels te eten op een lege maag, verbetert de werking, verteerd beter/sneller, en je krijgt minder snel maaglast.

Ik vast de hele dag als ik aan de truffels ga, het eerste wat ik eet zijn de truffels of paddo's... en als de trip over is eet ik gewoon een lekker gezond uitgebreid feestmaal :)

Fool

Badass junkie
Er is een verschil tussen een lege maag en een leeg lichaam. Als je de hele dag niet eet heb je een tekort aan 'energie', als je 3 uur van te voren niets eet alleen een lege maag. :wink:

PsilocybeMich

Ik vind het het beste om gewoon wat fruit te eten, zo'n uur of twee voor je je paddo's gaat eten. Dan heb je wat natuurlijke suikers in je lichaam en dat geeft je energie. Zeker geen volledige maaltijd eten, dat verzwakt je trip echt zeer veel.

Daniel-slang

Fool zei:
Mja, als je je truffels te warm verhit gaan de werkzame stoffen wel kapot.

Tsja dan moet je goed uitkijken of ze er achteraf pas op doen als de pizza al klaar is.
Al is het dan alsnog verkeerd gegaan is het jammer, dan was het niet zo'n goed idee. :grin:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Fool zei:
Er is een verschil tussen een lege maag en een leeg lichaam. Als je de hele dag niet eet heb je een tekort aan 'energie', als je 3 uur van te voren niets eet alleen een lege maag. :wink:

6uur van tevoor.

En heb zelf nooit last van energie tekort, misselijk, .... of whatever.
Miss voor ieder mens anders, maar ik heb het 't liefst zo.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Voor een maagonderzoek vroeger in het ziekenhuis moest me maag helemaal leeg zijn... dat wilde zeggen... minimum 6uur voor het onderzoek niets eten... op advies van de arts.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Fool zei:
Hier staat dat een normale warme maaltijd ongeveer 3 uur duurt voordat het je maag heeft verlaten, mits je dus niet te vet eet. Heb je misschien een bron van de 6 uur die jij stelt, dat lijkt me namelijk best lang?

http://www.maagproblemen.info/over-de-m ... vertering/

Maar inderdaad... met een beetje googlen kom ik ook vaak uit bij... 2 tot 4uur tot wanneer de maag leeg is... hangt er vanaf hoe vetrijk je maaltijd is staat er ook bij

Fool

Badass junkie
Volgens mij willen ze in het ziekenhuis gewoon heel ruim doen, het zekere voor het onzekere nemen. Over het algemeen eet ik gewoon 'iets' niet vets minimaal 3 uur voor de trip, werkt meestal prima. :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Voor mij werkt het altijd het beste om zo'n 3 uur van te voren een lichte en gezonde maaltijd te eten. Helaas wordt ik dan ook nog wel eens misselijk, maar de truc is om je hier over heen te zetten in je trip. Er als het ware vrede mee te sluiten, als je dat lukt zal je er daarna weinig tot geen last meer van hebben en zul je jezelf zeer bevrijd voelen. Dit is echter wel makkelijker gezegd dan gedaan...

Wat betreft de smaak, in Azie heb ik een paar paddo shakes gehad en moet zeggen dat het niet verkeerd smaakte. Gewoon wat vers fruit en de paddo's samen door een blender halen en drinken maar. Let er dan wel op dat je niet teveel zuur fruit erin doet, want dit zou het misselijke gevoel weer kunnen versterken en wellicht zelfs de trip. Anders kun je het altijd nog door wat eten heen doen zoals hierboven beschreven.

Hoop dat jij jouw manier vind om de misselijkheid te overwinnen!

HoneyC

Belezen gebruiker
SmartieAndMe zei:
*Schizophrenic* zei:

Eten = energie. Een lege maag is dus een gebrek aan energie, wat tijdens de trip alleen maar vervelender kan worden. Daarnaast is het beter om wat vulling te hebben zodat je niet alléén maar paddo's in je maag hebt, je maag raakt dan sneller geirriteerd waarvan je beroerd kunt worden. Uiteraard moet je ook geen paddo's eten vlak na een zware maaltijd, maar in ieder geval niet met een te lege maag de trip ingaan...

*Schizophrenic* zei:
een roes met vaak hoofdpijn.

Hebben meer mensen dit? Nooit van gehoord eigenlijk, ook nooit hoofdpijn gehad na een trip.

Ik had gelezen dat je inderdaad voor een paddotrip 3/4 uur van te voren niks moet eten omdat de effecten anders minder worden.
En na een truffeltrip had ik een keer heel erg hoofdpijn. Ik denk dat dit kwam doordat ik zo in mijn eigen hoofd zat een paar uur lang heftig te trippen.

Bovenaan