paar vragen

misantropie

Experimenterende gebruiker
ik gebruik ondertussen toch al anderhalf jaar met moment wat pep soms maanden niet en soms een paar dagen wel, maar wel elke nacht slapen zelden nachtje overslagen. ik heb ook altijd pep van 70%.

enkele dingen vond ik niet terug met de zoekknop dus vraag ik ze hier maar:

1. de laatste 2 keer dat ik snoof had ik meteen hoofdpijn aan de kant waar ik snuif. echt helemaal vanboven aan men hoofd aan de kant van het neusgat waar het naar binnen gaat. Echt een prikkend en stekend gevoel, net of de pep gaat via de neus meteen men hersens in en daar duurt het toch wel 5 minuutjes dat het echt nog prikt. maar de tientallen keren die ik het al in men leven gedaan heb, heb ik daar nooit last van gehad.

2. ik heb verschillende dingen hierover gelezen, maar wat is het beste als je pep wilt mengen met je drinken, gewoon water of is het evengoed met cola fzo? en dan best eerst laten oplossen?
je gaat het later voelen maar verlies je zo ook effect van de pep?

3. is er iets waardoor je aftjes kan tegengaan? ik spoel meestal men mond ook na pepgebruik met mondspoelmiddel maar steeds blijf ik ze krijgen en die zijn echt irritant man niet te doen.
het bolletje aan de onderkant van men tong wordt ook altijd opgezwollen.

it'sme

Belezen gebruiker
1: heb dit ook vaker gehad, maar meestal pas als ik paar uurtjes bezig was. Bij mij hielp het om minder hard te snuiven

2: denk dat het nergens echt goed in te kiepen valt :P Lijkt me dat bommetjes met fris weg spoelen prettiger is. Mijn ervaring met slikken ipv snuiven is dat het langer duurt eer het werkt, maar het dan ook goed knalt. je hebt in verhouding wel meer nodig omdat er gedeelte verloren gaat door je verteringssappen etc. Maar knalt goed genoeg :wink:

3: zoutoplossing...gewoon wat zout in water en spoelen. Voorkomt aften niet maar reinigt, verdoofd het iets en geneest sneller

@ dreuge: aften zijn van die irritante open blaartjes in je mond meestal achter je lip. Is een teken van slechtere afweer, dan ben je sneller vatbaar....

Smokey046

Bewuste gebruiker
1. Blijft die hoofdpijn aanhouden of gaat het zo weer weg? als 't meteen weg gaat dan denk ik dat het wat sneller is doorgekomen. Ik heb dit ook soms, niet echt hoofdpijn maar een stekend brandend gevoel dat lijkt me normaal.

2. Gewoon in water doen. je verliest normaal gezien geen effect maar je zult het iets meer moeten maken dan de lijn die je snuift. Bommetje droppen lijkt me makkelijker, ook geen vieze smaak :mrgreen:

misantropie

thx voor de respons :grin:

en ja bommetjes ik heb er al aan gedacht maar je doet het gewoon in een vloeitje draait het dicht en slikt het in? ineens met water erbij fzo? of gewoon droog erin? want ik heb bang dat het vloeitje scheurt en het er allemaal uitkomt in men keel. en heb je dan ook geen last van je maag?

Smokey046

Bewuste gebruiker
Ow dit kwam bij mij ook veel voor, heb er niet echt last van merk 't amper.
Maar is dit slecht?

Smokey046

Bewuste gebruiker
misantropie zei:
thx voor de respons :grin:

en ja bommetjes ik heb er al aan gedacht maar je doet het gewoon in een vloeitje draait het dicht en slikt het in? ineens met water erbij fzo? of gewoon droog erin? want ik heb bang dat het vloeitje scheurt en het er allemaal uitkomt in men keel. en heb je dan ook geen last van je maag?

Met een goede slok water gewoon doorslikken, dan gebeurd er niks :)

misantropie

Smokey046 zei:
Maar is dit slecht?
aftjes?
die zijn goedaardig, tand en mondhygiëne kan ze vermijden.
je krijgt ze meestal door stress fzo en je hebt er ook meer kans op door bepaalde soorten voedsel.
zoals kiwi's en noten, ....

Smokey046

Bewuste gebruiker
misantropie zei:
Smokey046 zei:
Maar is dit slecht?
aftjes?
die zijn goedaardig, tand en mondhygiëne kan ze vermijden.
je krijgt ze meestal door stress fzo en je hebt er ook meer kans op door bepaalde soorten voedsel.
zoals kiwi's en noten, ....

Bedankt voor de tip ik eet nogal veel kiwi's xd

cropp

Badass junkie
1, ik krijg altijd een traanoog aan de kant waar ik hem pak, waarschijnlijk omdat het gewoon chemische teringzooi is die niet in je kop hoort te zitten, daarom doet het pijn...

2, echt geen idee, ik zou zelf voor een bommetje gaan, een glas water met genoeg pep erin lijkt me niet echt lekker, bovendien kickt ie niet alleen later in maar werkt het ook een paar uur langer, best klote als je wilt slapen en je hebt daar geen rekenin mee gehouden

3, ik kan me vergissen maar volgens mij is een aft een reactie op vitamine tekort, buiten het feit dat je veel minder/niet eet gooi je er ook al je reserve`s door heen, pak desnoods een vitaminepilletje met een vette hap, dan word ie het best op genomen en op die manier ben je er het minst mee bezig...

juanancy

Newbie
hoi ik neem al jaren speed en doe het meer daar ik chronisch ziek ben maar in myn buurt vind je niets dan slecht spul en duur ben van regio leuven belgie

Bovenaan