Paar vragen :)

Korte intro, ik probeerde me al een paar x eerder te registreren voor dit forum toen ik best wel high was maar die verrekte captcha lukte maar niet :/

Maargoed, ben er nu uiteindelijk toch. Ik ging zaterdag chillen met 4 vrienden, 2 daarvan (vriend & ik) zouden gaan tikkelen en 2 daarvan alleen smoken, 1tje deed beide. Het was voor ons tikkelaars allemaal de eerste keer XTC, dus we namen allemaal een halfje. (1tje nam ong driekwart aangezien hij nogal, uhm, dik is) Geweldige trip gehad, maar wel balen dat ie zo snel uitgewerkt was.. (waren rode supermans)

Nu, omdat t zo snel over was, willen wij aankomende zaterdag weer tikkelen. Ditmaal met dezelfde mensen maar dan gaat iedereen meedoen, op 1 iemand na. Wat nu mijn vragen zijn:

- Dit zullen hoogstwaarschijnlijk paarse lambo's worden, deze zijn normaal gesproken sterker dan rode supermans right? (ze zijn beide niet getest btw, maar ze komen van dezelfde persoon & dat is ook weer een vriend van ons haha, hij gebruikt ze zelf ook)
- Die ene die nu ook meedoet (zijn 1e keer dan) wil direct 1 hele poppen, maar wij raden hem aan om 2 halfjes te doen, das beter en 'veiliger' toch?
- Zelf wil ik ook 2 halfjes doen, en de 2e halve innemen als ik een beetje aan het pieken ben op het eerste halfje. Zo hoort t toch? Niet als ie al uitgewerkt is.
- Beetje offtopic, maar het is inmiddels bijna dinsdag en ik voel nog geen enkele dip or whatsoever.. Komt dit doordat ik alleen een halfje heb genomen?

Dit is alles voor nu, kan zijn dat ik throughout de thread nog meer vragen krijg :)

Thanks voor replyen en helpen enzo ! :grin:

Fool

Badass junkie
Zooow ik zal vast de eerste spelen die je nu gaat waarschuwen: Nu alweer gebruiken is veel te vroeg! Je serotonine-voorraad is verbruikt en deze zal weer rustig aan moeten vullen. Om daarbij de hersenschade weer te beperken en het fijne effect zo lang/effectief mogelijk te behouden valt het aan te raden om maar 1x in de 2-3maand te gebruiken. Het is jammer dat het niet zo vaak kan, maar daar valt helaas weinig aan te doen. Als je te vaak/veel gaat gebruiken zul je een aardige kans op hersenschade hebben en je het effect van de pillen voor nu en in de toekomst verpesten.

Promethazine zei:
- Dit zullen hoogstwaarschijnlijk paarse lambo's worden, deze zijn normaal gesproken sterker dan rode supermans right? (ze zijn beide niet getest btw, maar ze komen van dezelfde persoon & dat is ook weer een vriend van ons haha, hij gebruikt ze zelf ook)
Aan het uiterlijk van de pil kun je niet zien wat hierin zit! Er zijn erg veel pillen die 'nagemaakt' worden met andere hoeveelheden werkzame stoffen of zelfs schadelijke stoffen zoals P(M)MA of mCPP. Daarbij kun je door je pillen te testen veel beter doseren, het feit dat iemand de pillen zelf ook slikt betekend niet dat deze persoon wél weet wat erin zit!

- Die ene die nu ook meedoet (zijn 1e keer dan) wil direct 1 hele poppen, maar wij raden hem aan om 2 halfjes te doen, das beter en 'veiliger' toch?
Veilig gebruik bestaat niet, je kunt enkel de risico's verminderen. Om direct een hele pil naar binnen te werken lijkt me behoorlijk gekkenwerk, helemaal omdat het de eerste keer is en je de pillen blijkbaar dus niet getest hebt. Er zijn erg veel hooggedoseerde pillen in omloop, waarvan je bij zelfs een kwartje al voldoende hebt als begindosis. (Of zelfs voor een hele avond bij sommige mensen). Het in één keer naar binnen werken van een hele pil die niet getest is lijkt me behoorlijk achterlijk.

- Zelf wil ik ook 2 halfjes doen, en de 2e halve innemen als ik een beetje aan het pieken ben op het eerste halfje. Zo hoort t toch? Niet als ie al uitgewerkt is.
Om 'veilig' te gebruiken zul je, als man, maximaal 1.5 tot 2 milligram MDMA per kilo lichaamsgewicht moeten nemen. Wat ik zelf fijn vindt en wat vaak aangeraden wordt is om na anderhalf uur 1/4e tot 1/3e van je startdosis erbij te slikken. Je kunt het 'love'-gevoel niet echt meer verhogen, maar alleen verlengen. Als je meer gaat slikken zul je vooral veel 'strakker' en 'speedy' raken en zal het gevoel dat jij waarschijnlijk zo fijn vond minder aanwezig zijn. Om te weten hoeveel milligram er dus in een halve, kwartje of hele pil zit is door deze te testen!

- Beetje offtopic, maar het is inmiddels bijna dinsdag en ik voel nog geen enkele dip or whatsoever.. Komt dit doordat ik alleen een halfje heb genomen?
Dit kan door heel veel dingen komen. Ik heb zelf ook nog nooit 'echt' last gehad van een dinsdagdip, omdat ik mijn doseringen goed in de gaten houd en ga eten na de trip. Maar ieder persoon verschilt natuurlijk en het zou heel goed kunnen dat jij gewoon wat beter bestand bent tegen de dip of dat je nog voldoende serotonine over had. In het tweede geval ligt het inderdaad aan de dosering, maar daar kun je slecht wat over zeggen.

Ik hoop dat je wat met mijn adviezen doet, want je zou niet de eerste zijn die toch maar besluit elk weekend een pilletje te slikken en zijn hersentjes en effecten te verdoen. :wave:

Suuuperbedankt voor deze geweldige reply, erg duidelijk :)

Ik ben er vergeten bij te zeggen dat dit gewoon de laatste keer XTC wordt, voor altijd. We wilden gewoon ff afsluiten met een hele, inplaats van een halve. Hierbij zal ik toch weinig verdere schade aandoen als dit de laatste is?

Aan het uiterlijk van de pil kun je niet zien wat hierin zit! Er zijn erg veel pillen die 'nagemaakt' worden met andere hoeveelheden werkzame stoffen of zelfs schadelijke stoffen zoals P(M)MA of mCPP. Daarbij kun je door je pillen te testen veel beter doseren, het feit dat iemand de pillen zelf ook slikt betekend niet dat deze persoon wél weet wat erin zit!

Klopt, daar was ik me wel bewust van. Maar als je van de 'standaard' waarden uit zou gaan, is dan de superman sterker of de lambo? Of kan ik hier geen antwoord op krijgen als ik ze niet laat testen?

Veilig gebruik bestaat niet, je kunt enkel de risico's verminderen. Om direct een hele pil naar binnen te werken lijkt me behoorlijk gekkenwerk, helemaal omdat het de eerste keer is en je de pillen blijkbaar dus niet getest hebt. Er zijn erg veel hooggedoseerde pillen in omloop, waarvan je bij zelfs een kwartje al voldoende hebt als begindosis. (Of zelfs voor een hele avond bij sommige mensen). Het in één keer naar binnen werken van een hele pil die niet getest is lijkt me behoorlijk achterlijk.

Alright, dat is wat ik hem aan zn verstand probeer te brengen en ik hoop dat ie luistert als hij deze post op de foto ziet via de whatsapp hehe. Heb m al gezegd dat als ie dat doet dat ik persoonlijk die pil uit zn strot ruk, dat gaat m niet worden! Ik denk dat ik zelf begin met een halve, en dan een kwart tijdens het pieken, en misschien nog het laatste kwartje als ik daar zin in heb.

Dit kan door heel veel dingen komen. Ik heb zelf ook nog nooit 'echt' last gehad van een dinsdagdip, omdat ik mijn doseringen goed in de gaten houd en ga eten na de trip. Maar ieder persoon verschilt natuurlijk en het zou heel goed kunnen dat jij gewoon wat beter bestand bent tegen de dip of dat je nog voldoende serotonine over had. In het tweede geval ligt het inderdaad aan de dosering, maar daar kun je slecht wat over zeggen.

Ben benieuwd hoe ik me morgen (inmiddels vandaag) voel dan haha :)

Nogmaals bedankt, en ja ik zal zeker wat doen met je adviezen.

Fool

Badass junkie
Promethazine zei:
Suuuperbedankt voor deze geweldige reply, erg duidelijk :)
Ik ben er vergeten bij te zeggen dat dit gewoon de laatste keer XTC wordt, voor altijd. We wilden gewoon ff afsluiten met een hele, inplaats van een halve. Hierbij zal ik toch weinig verdere schade aandoen als dit de laatste is?
Schade is er altijd, maar buiten dat zul je waarschijnlijk véél minder effect ervaren. Iets wat in mijn mening erg zonde is. Gewoon omdat je er nu veel te kort tussen twee keer laat.

Klopt, daar was ik me wel bewust van. Maar als je van de 'standaard' waarden uit zou gaan, is dan de superman sterker of de lambo? Of kan ik hier geen antwoord op krijgen als ik ze niet laat testen?
Echte 'standaard' waardes bestaan niet. Je kunt je pil opzoeken op pillreports, maar zeg nou zelf: zoveel moeite is het niet. Je pil testen is anoniem en gratis en je krijgt er een hoop zekerheid voor terug. Er zijn mensen gestorven omdat ze pillen hebben geslikt die ze niet getest hadden!

Alright, dat is wat ik hem aan zn verstand probeer te brengen en ik hoop dat ie luistert als hij deze post op de foto ziet via de whatsapp hehe. Heb m al gezegd dat als ie dat doet dat ik persoonlijk die pil uit zn strot ruk, dat gaat m niet worden! Ik denk dat ik zelf begin met een halve, en dan een kwart tijdens het pieken, en misschien nog het laatste kwartje als ik daar zin in heb.
Haha, dat hoop ik dan voor hem :wink: Vaak worden met hoge dosissen juist de ongewenste effecten meer en vlakken de gewenste effecten af. Less is more geldt in dit geval. :wink:

Daarbij valt er weinig zinnigs te zeggen over de hoeveelheden van kwartjes en halfjes, zonder dat je weet hoeveel en wát er in je pillen zit :wink:

Ben benieuwd hoe ik me morgen (inmiddels vandaag) voel dan haha :)
Dan hoop ik voor je dat het mee gaat vallen. Maarja, je kunt er weinig aan doen, het is de prijs van een gezellige avond.

Nogmaals bedankt, en ja ik zal zeker wat doen met je adviezen.
Dat is in ieder geval fijn om te horen, veel plezier met de volgende keer (die hopelijk pas over een tijdje is :P)! :grin:

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Promethazine zei:

Dat kan je nooit helemaal zeker weten als je ze niet laat testen. Ze zijn beide rond de 200mg, maar kunnen ook minder of meer zijn. Gewoon laten testen dus :wink:

Pandan zei:
Promethazine zei:

Dat kan je nooit helemaal zeker weten als je ze niet laat testen. Ze zijn beide rond de 200mg, maar kunnen ook minder of meer zijn. Gewoon laten testen dus :wink:

Thanks :) Probleem is, ik woon nog thuis en mijn ouders mogen ab-so-luut niet weten dat ik dit aan het doen ben. (ookal zal dit de laatste keer zijn)

Ik kan niet zomaar die shit laten testen, want ze gaan ook zwaar wel vragen wat er in 'dat pakje' zat..

Nog een vraag by the way, ik weet dat ik eigenlijk zo'n 6 week moet wachten met de volgende tikkel maar toch doen we het aankomende zaterdag. Is het dan juist verstandig om op te bouwen met kwartjes / halfjes of direct een hele? Wil zoveel mogelijk (het gewenste) effect, en ik denk dat zelf te bereiken met kwartjes. Wil zelf ook mijn vrienden informeren over dit, want ik weet zo'n 99% zeker dat zij schijt hebben en het ook niet echt opzoeken, laat staan registreren en posten op een forum..

Thanks again ! :grin:

Ohja, vergeten te vragen (kan niet mn post editen want die is nog niet bevestigd door een mod ofzo):

Hoeveel heb je ongeveer nodig om een beetje te hallucineren?

Fool

Badass junkie
Promethazine zei:
Ohja, vergeten te vragen (kan niet mn post editen want die is nog niet bevestigd door een mod ofzo):

Hoeveel heb je ongeveer nodig om een beetje te hallucineren?
Oke, MDMA is niet het middel om te gaan hallucineren. De hallucinaties hiervan zijn niet echt leuk en worden veroorzaakt door de stof MDA. MDMA (de werkzame stof in XTC) wordt voor een paar procent omgezet in MDA, en als je zoveel MDMA naar binnen wil werken doe je je hersenen echt wél kwaad. Als je graag wil 'hallucineren' kun je beter je heil gaan zoeken bij psychedelica.

Promethazine zei:
Thanks :) Probleem is, ik woon nog thuis en mijn ouders mogen ab-so-luut niet weten dat ik dit aan het doen ben. (ookal zal dit de laatste keer zijn)

Ik kan niet zomaar die shit laten testen, want ze gaan ook zwaar wel vragen wat er in 'dat pakje' zat..
Je kunt het langs een test-centrum brengen waar je later naar toe kunt bellen, hier hoeven je ouders niets te maken te krijgen. Kijk hier ook eventjes:
http://www.drugsinfoteam.nl/testservice ... artydrugs/

Nog een vraag by the way, ik weet dat ik eigenlijk zo'n 6 week moet wachten met de volgende tikkel maar toch doen we het aankomende zaterdag. Is het dan juist verstandig om op te bouwen met kwartjes / halfjes of direct een hele? Wil zoveel mogelijk (het gewenste) effect, en ik denk dat zelf te bereiken met kwartjes. Wil zelf ook mijn vrienden informeren over dit, want ik weet zo'n 99% zeker dat zij schijt hebben en het ook niet echt opzoeken, laat staan registreren en posten op een forum..

Thanks again ! :grin:
Je gaat het gewenste effect gewoon hoogstwaarschijnlijk helemaal niet bereiken. Of je nu een kwartje, een halve of een hele tegelijk naar binnen gooit. Je wordt waarschijnlijk gewoon 'speedy' of sneller misselijk en zal daarna wel degelijk last hebben van een gigantische dip. Je voorraadje 'geluk'(serotonine) is gewoon op en je zult moeten wachten tot dit is aangevuld, voordat je het weer opnieuw kunt aanspreken. Ik besef dat je het graag vaker wilt, maar dit kan gewoonweg niet.

Wees verstandig :wave:

Edit)Als je toch echt zaterdag bezig wil, zou ik absoluut gaan doseren met kwartjes. Als je namelijk in één keer een 100-200milligram naar binnen gooit, dan kan dit best wel zwaar aankomen. Buiten dat raad ik het toch af.
Wel goed dat je jezelf informeert!

Toch maar besloten om het niet te doen, het word dus voor het eerst 2c-b dit weekend! Super bedankt voor alle info, appreciated :stoned:

Fool

Badass junkie
Promethazine zei:

Toch maar besloten om het niet te doen, het word dus voor het eerst 2c-b dit weekend! Super bedankt voor alle info, appreciated :stoned:
Heel verstandig besluit! Heel veel plezier met je trip! :) :hearteyes:

Bovenaan