Paddenstoelen kweken

Henk1234

Experimenterende gebruiker
Ik heb 3 vragen over het kweken van paddo's.

1. Wat voor paddo's kan ik het beste kweken?
2. Hoeveel gram (nat) is 1 portie paddo's ongeveer?
3. Wat heb ik allemaal nodig voor 10 porties paddo's?

Alvast bedankt,
ViBiBoY[NLD]

Henk1234

Experimenterende gebruiker
pipoxyz zei:
1. product van 3
2. product van 3
3. inleesvermogen

:wave:
Dankjewel dat je even serieus erop in gaat.

Ik bedoel, ik kan zelf wel kweekstetjes halen op azarius, maar het was eigenlijk de bedoeling om dat juist níet te doen. En gewoon in een kas te kweken. Dus als iemand wel goede tips heeft om (kwalitatief) goede paddenstoelen te kweken, dan wil ik graag reactie. Moet het in de open lucht, of in een afgesloten ruimte, of in een plastic zak. Wat is het beste, en hoelang gaat dat duren?

pieter-b

Wijs gebruiker
ViBiBoY[NLD] zei:
pipoxyz zei:
1. product van 3
2. product van 3
3. inleesvermogen

:wave:
Dankjewel dat je even serieus erop in gaat.

Ik bedoel, ik kan zelf wel kweekstetjes halen op azarius, maar het was eigenlijk de bedoeling om dat juist níet te doen. En gewoon in een kas te kweken. Dus als iemand wel goede tips heeft om (kwalitatief) goede paddenstoelen te kweken, dan wil ik graag reactie. Moet het in de open lucht, of in een afgesloten ruimte, of in een plastic zak. Wat is het beste, en hoelang gaat dat duren?
dan voeg ik daaraan toe

4. vraagvaardigheid

Want wat je er nu bijvertelt werd niet bepaald duidelijk uit je eerste vraag.

Deze man weet alles van groeien en heeft voor jou een paar mooie teks online staan.
http://web.archive.org/web/200302200518 ... ticus.com/
succes! :wave:

hallotje

Bewuste gebruiker
http://www.angelfire.com/pa4/paddo/GG2/Main.htm

Erg handig met veel uitleg over het hele proces en ook nog eens in nederlands...

Bij de sponsor van deze set kan je alle spullen bestellen... Alleen de snelkookpan niet.

Je kan het zonder snelkookpan doen maar dan is er een grote kans dat de sterilisatie niet optimaal verloopt.

Als je het gewoon simpel wil doen bestel je een kant en klaar bakje waar het mycelium groeit daar al in voor en dan kan haast iedereen paddo's kweken....

Hype

Bewuste gebruiker
Kort:
1. Wat voor paddo's kan ik het beste kweken?
2. Hoeveel gram (nat) is 1 portie paddo's ongeveer?
3. Wat heb ik allemaal nodig voor 10 porties paddo's?

1. Gewoon een willekeurige starterkit
2. Net geplukt is een portie een grammetje of 30
3. Ik heb gehoord dat mensen wel een portie of 10 van zo'n starterkit kunnen halen.

Bovenaan