Paddo aborts eten?

Ceko

Belezen gebruiker
Paar weken (meer dan een maand inmiddels) geleden een paddo growbox gekocht. Vele weken later staan er een paar paddootjes in van een cm of 2 en een paar van enkele mm's die gewoon niet lijken te groeien! Advies was om die dingen er allemaal uit te trekken en even opnieuw te beginnen. Nu vraag ik mij dus af: zijn die kleintjes eetbaar of word je daar ziek van? Ik heb behoorlijk wat zin om ze te eten zoals je ziet...

henkie84

Bewuste gebruiker
Gewoon eten, is mijn advies. Al kwam ik er toen ik dat een keer deed achter dat ze zo nu en dan toch behooooorlijk potent kunnen zijn.

:rock:

dfssdfde

Badass junkie
Naar wat ik gelezen heb zijn ze een stuk potenter. Je kunt ze opeten, maar zeker niet beginnen met een portie van 30 gram :tongueout:

TrippyShit

Badass junkie
Potenter? :confused:
Dus paddo's van een paar mm zouden potenter zijn? Waarom verkopen ze dan paddo's van 5gram per stuk in porties en trekken ze ze er niet uit bij een paar mm :P

dfssdfde

Badass junkie
TrippyShit zei:
Dus paddo's van een paar mm zouden potenter zijn? Waarom verkopen ze dan paddo's van 5gram per stuk in porties en trekken ze ze er niet uit bij een paar mm :P
Omdat als je langer wacht, er meer psylocibine in komt...
Met potenter bedoel ik potenter per gewicht :wink: Als een paddestoelletje van 1 gram een bepaalde hoeveelheid psylocibine bevat, bevat een paddestoel van 5 gram misschien 3 keer zo veel.
Als je dan 30 gram aan kleine paddestoelen afweegt, heb je bijna dubbel zoveel werkzame stof. Maar ook 5 keer zo veel paddestoelen... (die veel meer psylocibine kunnen bevatten als je ze een weekje langer laat staan dus)

JJJ

Bewuste gebruiker
TrippyShit zei:
Omdat die van een paar mm veel kleiner zijn. Per gewicht zijn de kleine wat sterker, maar je hebt er natuurlijk wel erg veel van nodig omdat ze niks wegen :wink: .

Ceko

Belezen gebruiker
Ok dan pluk ik de grootste twee, vreet ze meteen op en zie wel wat voor effect het geeft. Dan zet ik de bak in een nieuwe soak en hoop op een wat betere vlucht want hier heb ik natuurlijk geen reet aan! Thanks all!

JW27

Newbie
Een klein beetje water (plantenspuit) er over heen sproeien, daarna ff laten luchten voor een open raam. Een maat van me heeft dit ook gedaan en de volgende dag waren ze al een stuk groter.

Ceko

Belezen gebruiker
Ok net op tijd, probeer ik dat eerst wel even :)
Ik heb ook het idee dat ze te weinig lucht/water ofzo hebben.

Als ik het filmpje kijk over het soaken dan zie ik dat die bak helemaal volgegooid wordt met water, volgens mij was ik veel zuiniger.

Bovenaan