Paddo growkit

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Okee! Apart dat ze dat er dan wel bij zetten. (Goed voor het verdienmodel dan denk ik) 😊 Ik heb ook filmpjes gezien van gasten die er zelfs een ventilator op zetten voor een paar minuten. Ze zeggen dat de paddo’s CO2 afgeven die zich ophopen in de zak/bak. Schimmels groeien juist op zuurstof, en dus daarom goede ventilatie belangrijk is...
Maar ik heb nu ook mijn twijfels bij het wapperen van de zak om extra te ventileren. Omdat dan de kans op besmetting veel groter is idd.
Als het niet lukt heb ik er van geleerd en begin ik opnieuw 😊
Ja ventilatie moet er wel zijn hoor. Maar als het goed is krijg je er altijd een zak bij met ventilatiegaatjes. Dat is voldoende voor zuurstof hoor :smirk:

Space πŸ•‰

Bewuste gebruiker
@Mezelf vraagje he, die gouden snippers bovenop de kweekset, gebruik je die helemaal niet als je hem zo op z'n kant zet? Ik vroeg me dit af aangezien ik nog een kweekset aan het starten ben. Ik zou ze kunnen afspoelen onder de kraan en dan de cake terug in de bak, zak er omheen en starten.

@Lucy100 hoe gaat jouw kweek momenteel?

Lucy100

Belezen gebruiker
@Space πŸ•‰ Die gouden snippers boven op de growkit. Volgens mij is dat Vermiculiet.
Dit had ik erover gevonden:
Vermiculiet bestaat uit een natuurlijk mineraal gesteente genaamd - mica.
Het wordt gemaakt door vochtig Mica te verhitten waardoor het poft als een soort popcorn.
Vermiculiet geeft het substraat van de paddo kweekset een luchtige structuur zodat het mycelium kan "ademen".
5F624066-E851-4F53-A78D-2C96935F0F2A.jpeg

@Lucy100 hoe gaat jouw kweek momenteel?
Bij mij nog geen paddo’s. Hij staat nu 3 weken en 2 dagen. Nu hij uit dat kleine plastic bakje is groeit wel de mycelium aan de zijkant, maar verder zie ik nog niets wat op paddenstoelen lijkt.
32661591-356B-43F4-A77F-79FA528DC2D4.jpeg
Ik vraag me ook eigenlijk wel af of die gouden snippers nog wel nodig zijn als je de cake los in de zak of bak zet?

Ik zie ook vaak voorbij komen dat je bij het opstarten van de growkit, de kit vol met water moet laten lopen en dan 12 uur in de koelkast? Bij mij in de beschrijving stond dat je het bakje vol moest laten lopen met water en dan gewoon 12 uur laten staan. Er staat niets over een koelkast in. @Space πŸ•‰ Hoe heb jij dat gedaan in het begin?

Laatst bewerkt:

Space πŸ•‰

Bewuste gebruiker
@Space πŸ•‰ Die gouden snippers boven op de growkit. Volgens mij is dat Vermiculiet.
Dit had ik erover gevonden:
Vermiculiet bestaat uit een natuurlijk mineraal gesteente genaamd - mica.
Het wordt gemaakt door vochtig Mica te verhitten waardoor het poft als een soort popcorn.
Vermiculiet geeft het substraat van de paddo kweekset een luchtige structuur zodat het mycelium kan "ademen".
Bekijk bijlage 6294

Bij mij nog geen paddo’s. Hij staat nu 3 weken en 2 dagen. Nu hij uit dat kleine plastic bakje is groeit wel de mycelium aan de zijkant, maar verder zie ik nog niets wat op paddenstoelen lijkt.
Bekijk bijlage 6297
Ik vraag me ook eigenlijk wel af of die gouden snippers nog wel nodig zijn als je de cake los in de zak of bak zet?

Ik zie ook vaak voorbij komen dat je bij het opstarten van de growkit, de kit vol met water moet laten lopen en dan 12 uur in de koelkast? Bij mij in de beschrijving stond dat je het bakje vol moest laten lopen met water en dan gewoon 12 uur laten staan. Er staat niets over een koelkast in. @Space πŸ•‰ Hoe heb jij dat gedaan in het begin?
Ik heb vandaag een nieuwe kweek gestart. Mckennai shrooms πŸ„

Ik heb vanmorgen de snippers gewoon van de cake afgespoeld en op z'n kant in de bak gezet. Ik hoop dat ik net zo'n resultaat krijg als de post van @Mezelf 😁

@Lucy100 wat betreft het starten, dan moet je idd de bak vullen met water en de volgende dag het water eruit. Maar als je de eerste vlucht heb geoogst dan moet je hem volgens mij in de koelkast zetten om te herstarten. Ik ben nog steeds lerende, maar ik zag zoiets op YouTube.

Lucy100

Belezen gebruiker
wat betreft het starten, dan moet je idd de bak vullen met water en de volgende dag het water eruit. Maar als je de eerste vlucht heb geoogst dan moet je hem volgens mij in de koelkast zetten om te herstarten. Ik ben nog steeds lerende, maar ik zag zoiets op YouTube.
Oke maar de eerste keer heb je de bak niet in de koelkast gehad?
Ik heb vandaag een nieuwe kweek gestart. Mckennai shrooms πŸ„
Nice! Ik denk dat ik ook maar een extra growkit ga bestellen. 😊
Ik heb vanmorgen de snippers gewoon van de cake afgespoeld en op z'n kant in de bak gezet. Ik hoop dat ik net zo'n resultaat krijg als de post van @Mezelf 😁
Ja dat zag er idd heel erg smakelijk uit πŸ˜‹

Space πŸ•‰

Bewuste gebruiker
Oke maar de eerste keer heb je de bak niet in de koelkast gehad?
Nee eerste keer niet, de vluchten daarna heb ik ook gewoon alles in de bak laten staan en gewacht op een 2e en 3e vlucht. Maar daar kwam veel minder uit. Dus ik deed duidelijk iets verkeerd. Nu ga ik na de eerste vlucht de cake weer in de bak doen met water en dan in de koelkast. En een dag later weer terug in de zak en wachten op de volgende vlucht.

Ik weet niet of dit het beste is, maar dit is in ieder geval zoals ik het wil gaan doen vanaf nu.

Kep er nu 2 staan. Eentje staat ook alweer een week of 2 en is nog niks naar boven gekomen.IMG_26042020_225227_(1500_x_2000_pixel).jpgIMG_26042020_225216_(1500_x_2000_pixel).jpg

Die 2e cake was ook niet helemaal 1 vaste vorm toen ik hem kreeg. Dus daarbij kon ik hem niet eens op z'n kant zetten anders zou hij uit elkaar vallen.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
@Mezelf vraagje he, die gouden snippers bovenop de kweekset, gebruik je die helemaal niet als je hem zo op z'n kant zet? Ik vroeg me dit af aangezien ik nog een kweekset aan het starten ben. Ik zou ze kunnen afspoelen onder de kraan en dan de cake terug in de bak, zak er omheen en starten.
Dat is Vermiculiet zoals Lucy al zei. Ik haalde eigenlijk in de meeste gevallen wel wat vermiculiet weg. Meestal zit er namelijk teveel op in mijn ogen wat het proces kan vertragen. Bij het rechtop zetten zie je zo dat de paddo's niet perse aan de kant van de vermiculiet groeien.
Die 2e cake was ook niet helemaal 1 vaste vorm toen ik hem kreeg. Dus daarbij kon ik hem niet eens op z'n kant zetten anders zou hij uit elkaar vallen.
Tjah dat is wel jammer natuurlijk maar onthou temperatuur en vochtigheid blijven het belangrijkst. zo zal hij het ook prima gaan doen
Er is ook amper licht nodig trouwens. Heel belangrijk is het op tijd oogsten. Wacht nou niet tot ze op het grootst zijn want voor je het weet springen die hoedjes open en ook zie je het niet direct, toch zal dat de volgende flushes beinvloeden. Daarbij zijn ze geplukt met het hoedje nog dicht ook het mooist :hearteyes: .

Tip kan nog zijn om bij een volgende kit, de kit eerste ven tweee dagen in de koelkast te zetten. Dan soaken en dan goed op temperatuur wegzetten. 22 a 23grd is het best. Door het eerst koel te zetten krijgt het door warmte een soort groei signaal. Ik weet zo het fijne er ook niet van verder :) maar lijkt wel te werken.

Space πŸ•‰

Bewuste gebruiker
Tip kan nog zijn om bij een volgende kit, de kit eerste ven tweee dagen in de koelkast te zetten. Dan soaken en dan goed op temperatuur wegzetten. 22 a 23grd is het best. Door het eerst koel te zetten krijgt het door warmte een soort groei signaal. Ik weet zo het fijne er ook niet van verder :) maar lijkt wel te werken.
Maar moet dit ook na de eerste vlucht? Even de koelkast in, in z'n bak met water erbij?

Lucy100

Belezen gebruiker
Dus toch! Bedankt! Ik heb dat ook vaak gelezen dat je het best de cake eerst in de koelkast kan zetten, zodat het mycelium word geactiveerd door het temperatuur verschil. Ik ga er nog een bestellen.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Maar moet dit ook na de eerste vlucht? Even de koelkast in, in z'n bak met water erbij?
Ja dit kan ook tussen de flushes door maar is dan wel minder belangrijk. Vooral als je op tijd geoogst hebt is het wat minder belangrijk.
Bij het openspringen van de hoedjes komen de sporen vrij die weer het signaal geven aan de Mycelium geen vruchten (paddo's) meer te geven.

Het hoeft niet perse met water in de koelkast. Maar doe het niet langer dan 2 dagen en daarna zorgen dat het weer vochtig genoeg is. Soaken voor 12 uur is lang zat. Desnoods enkele gaten met een fork prikken in de mycelium zodat het beter water opneemt.

Space πŸ•‰

Bewuste gebruiker
IMG_20200430_094023.jpg
IMG_20200430_094049.jpg
Gaat niet zo goed met deze kweekset...

Ik had er al een gevoel bij dat deze set niet okΓ© was. Toen ik hem uit de verpakking haalde was het geen vaste cake. Alle korrels zaten los in de bak.

Zojuist contact gehad met de leverancier en gelukkig zijn ze sportief genoeg om mij kosteloos een nieuwe op te sturen πŸ‘πŸ»πŸ˜Š

Lucy100

Belezen gebruiker
Dat is zeker heel netjes van ze!
Bij mij nog steeds niets. Morgen staat het 4 weken. De mycelium groeit nog wel aan de zijkant, maar verder zie ik geen verandering. Ik zie nu wel van die groene plekjes verschijnen zoals bij @Space πŸ•‰ . Lang niet zo groot, en je moet goed kijken om het te zien. Maar dat zal dan bij mij ook niet goed zijn denk ik? Of zal ik de cake toch even een nachtje in de koelkast doen?. Iemand tips?

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Dat is zeker heel netjes van ze!
Bij mij nog steeds niets. Morgen staat het 4 weken. De mycelium groeit nog wel aan de zijkant, maar verder zie ik geen verandering. Ik zie nu wel van die groene plekjes verschijnen zoals bij @Space πŸ•‰ . Lang niet zo groot, en je moet goed kijken om het te zien. Maar dat zal dan bij mij ook niet goed zijn denk ik? Of zal ik de cake toch even een nachtje in de koelkast doen?. Iemand tips?
Als er groene plekjes (als het echt groen is) in je growkit zit, hoe klein ook, dan kan je de kit weggooien. Maak er wel een foto van en vraag aan de leverancier wat je fout hebt gedaan etc. dan krijg je vaak wel een nieuwe. Die van @Space πŸ•‰ is een duidelijk voorbeeld van een kit dat niet meer te redden is.

Lucy100

Belezen gebruiker
Als er groene plekjes (als het echt groen is) in je growkit zit, hoe klein ook, dan kan je de kit weggooien.
Dan denk ik dat ik de cake weg kan doen.
zie foto’s.
540105A2-A00C-4A6F-9884-42AD83360CBE.jpeg
FE11DDC0-BCBF-49DB-BC5A-92C8B5B9D43B.jpeg

Ik denk alleen niet dat ze mijn kit gaan vergoeden. ik heb de cake eruit gehaald en in een plastic bak geplaatst. en niet gedaan zoals de kit geleverd word. Uiteraard wel zo steriel mogelijk met latex handschoenen en de bak ontsmet. Maar ik denk niet dat ik daar mee weg kom. Maar goed ik stuur ze wel even de foto’s door. misschien hebben ze wel een idee wat ik fout heb gedaan?

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
ik heb de cake eruit gehaald en in een plastic bak geplaatst. en niet gedaan zoals de kit geleverd word. Uiteraard wel zo steriel mogelijk met latex handschoenen en de bak ontsmet. Maar ik denk niet dat ik daar mee weg kom.
Ja daar heb je een punt. Naja niet geschoten is altijd mis :wink:

Lucy100

Belezen gebruiker
Gebruik dan mijn foto's πŸ˜‡πŸ‘ŒπŸ»
Het is even door mijn hoofd gegaan om het weer in de oorspronkelijke growkit te doen met de zak en dan een foto maken. Maar gelijk dacht ik ook... nee zo zit ik niet in elkaar.. de nieuwe komt vandaag en dan ga ik het doen zoals jullie mij adviseren. 😊 Nog even geduld hebben dus. Maar ik ben zo toe aan een avondje psilo. Wat ik trouwens nooit heb geweten is dat Psilocybine / psilocine uit de Tryptaminefamilie komt. En dat de scheikundige namen eigenlijk heel veel op NN-DMT lijkt... Psilocybine (O-fosforyl-4-hydroxy-N) en psilocine (4-hydroxy-N, N-dimethyl-tryptamine) Waarschijnlijk weten veel van jullie dat al.
Ik dus niet, en sins ik in aanraking ben gekomen met DMT ben ik mij meer gaan verdiepen in de trip stofjes, en is dit mij opgevallen. En wilde dat even delen met jullie.
hier nog wat leesvoer over de verschillen tussen Psilocybine / psilocine
https://www.zamnesia.nl/blog-psilocybine-vs-psilocine-de-verschillen-n767

Laatst bewerkt:

Astronaut

Bewuste gebruiker
Ziet er tof uit. Zelf wil ik het ook eens gaan wagen om een growkit te proberen.
Dus ik volg dit topic! Succes dude.
NamastΓ©

Hey Space.. mooie foto's heb je. Zoals gezegd heb ik het ook gedaan, een growkit. De Golden Teachers 1200cc.
Staat nu 6 dagen op een schaduwrijke plek zonder warmtemat tussen 20-23 graden.. nog geen teken van leven.. hooguit wat 'wits' zoals bij jouw op de foto.
Hoe lang duurde het bij jouw voordat je paddo's zichtbaar gingen groeien?

Spacende groeten Astronaut

Space πŸ•‰

Bewuste gebruiker
Hey Space.. mooie foto's heb je. Zoals gezegd heb ik het ook gedaan, een growkit. De Golden Teachers 1200cc.
Staat nu 6 dagen op een schaduwrijke plek zonder warmtemat tussen 20-23 graden.. nog geen teken van leven.. hooguit wat 'wits' zoals bij jouw op de foto.
Hoe lang duurde het bij jouw voordat je paddo's zichtbaar gingen groeien?

Spacende groeten Astronaut
Nou dat duurt vaak wel 'n week of 3,maar dan ineens gaan ze hard! Gister de eerste gepluktπŸ‘ŒπŸ»

Lucy100

Belezen gebruiker
@Lucy100 hoe gaat het bij jou, al 'n nieuwe gestart?
Hoi.. beetje een late reactie. Ja ik ben 5 dagen geleden een nieuwe kit gestart. En ik heb nu een iets andere kit als eerst. Dit is de B+ En dan de 100% mycelium medium. Dan schijn je veel minder onderhoud te hebben. Er hoeft geen water bij, en ventileren is ook niet nodig. Gewoon in de zak schuiven en wachten maar. Ik ga het doen zoals de beschrijving zegt. En na de eerste fluse kan de cake recht op. Ik zal even een link delen van de beschrijving. 100% Mycelium kit
Ik hoop dat het deze keer gaat lukken.
BTW ik hoop dat het vnvnd gaat gebeuren 😊 Changa! ik ben er zo klaar voor. @Space πŸ•‰ hoe gaat het met jou oogst? hoe droog je ze?
@Astronaut. Leuk!! Hoe gaat het nu bij jou? Zie je nu wel al iets verschijnen?
even nog een algemene vraag. Tegenwoordig zijn er best veel soorten. Zit er veel verschil in de soorten? Ook kwa trip? Of maakt het allemaal niet zo heel veel uit? Ik vind het namelijk lastig een keuze te maken bij de aanschaf van een kit. Ik heb nu B+ maar is bijvoorbeeld de Mexicaanse sterker kwa trip, met meer visuals? Of juist meer die mindfuck?
ik hoor het graag 😊
3AF534CC-38C6-4B4E-BB6C-5D90CB92EDF4.jpeg

Astronaut

Bewuste gebruiker
@Lucy100 Allemaal een keer proberen en zien wat het beste voor jou werkt ... dus je hebt ff wat te spacen komende tijd :grin::grin:
Toch vreemd hoe iedereen anders reageert op soortjes.. bewijzen van spreken kun je niks voelen van de meest sterke doorgekweekte paddo(cambodjaanse geloof ik)... en enorm veel voelen van een mexikaantje wat beduidend bekend staat als minder sterk. Vreemd toch ? achja ... zelf denk ik als je genoeg (veel) eet van een zwakker soortje dat je net zo hard kunt gaan als de sterkste paddo. Maar goed - met mijn kit is weinig verandert, het 'witte' noem ik maar even schimpie.. dat is wel langzaam maar zeker verder gaan groeien. De temperatuur schommelt ook teveel.. snachts word het 18-19 graden :( terwijl het advies een constante temperatuur tussen 20-25 is....achja...volgende keer doe ik toch maar een warmtemat aanschaffen. Staan nu in een kamer waar de kachel aan staat maar dat wordt wel een erg dure paddo dan (gasverbruik)..... :laughing::grimacing:

Space πŸ•‰

Bewuste gebruiker
Vanavond 2.95 gedroogde cubensis b+ door de koffiemolen gehaald en de paddo poeder een half uurtje in limoensap gelegd.

Wauw wat een trip guy's β€οΈπŸ’«πŸ’₯πŸŒˆπŸ™πŸ˜‡

Morgen ga ik even dieper in op het kweken van de shrooms. Het gaat supergoed iig met de kweek πŸ‘ŒπŸ»

Astronaut

Bewuste gebruiker
Gisteren de eerste mini vruchtjes gespot... ben zo blij als een kind. :grin:
Paddo's bestaan voor een groot gedeelte uit water en zoals je misschien weet, hebben trillingen/frequenties invloed op de energie in water..
..net als met wietplanten praat ik tegen me paddo's dat ze grote sterke paddo's zullen worden en ik speel spirituele icaros muziek voor ze af.
Nou als het nu mis gaat weet ik het ook niet meer :grin: merkwaardig genoeg lijkt het wel een positief uitwerking te hebben.
Kan helaas momenteel geen foto uploaden :(

Hoe gaat het met jullie kit?

Space πŸ•‰

Bewuste gebruiker
Vanavond 2.95 gedroogde cubensis b+ door de koffiemolen gehaald en de paddo poeder een half uurtje in limoensap gelegd.

Wauw wat een trip guy's β€πŸ’«πŸ’₯πŸŒˆπŸ™πŸ˜‡

Morgen ga ik even dieper in op het kweken van de shrooms. Het gaat supergoed iig met de kweek πŸ‘ŒπŸ»
Hier mijn report daarover πŸ™‚

Space πŸ•‰

Bewuste gebruiker
Daar wil ik meer van weten 😊 is dat dan een soort extractie? Of drink je het goede helemaal op?
Je drinkt zowel de sap als de poeder op. De psilocine zet zich door het zuur al om in psilocybine waardoor het veel sneller en intenser werkt!

Hoe gaat het met jullie kit?
Mijne gaan perfect! πŸ™

Ik ben nog steeds dagelijks aan het plukken van mijn eerste vlucht mckennai shrooms. Er ligt nu nog steeds wat te drogen. Het drogen doe ik gewoon op een bordje met keukenpapier erop.
IMG_20200516_195305.jpg

Die bovenste waren gister helemaal droog en die heb ik alvast gewogen en in een pot gestopt. Ik zit nu al op 20 gram gedroogd πŸ‘ŒπŸ» en er groeien nog steeds shrooms uit!

IMG_20200512_233524.jpg
Het gaat erg lekker deze kit!

Als ik alles geplukt heb doe ik de cake weer in het water en zet hem een dagje in de koelkast. Daarna herstarten en wachten op de 2e vlucht.

Astronaut

Bewuste gebruiker
Dag 12... Na 8 dagen zag ik mini kopjes opsteken. Heb een foto kunnen maken. Gaat best lekker :grin:
Had even een vraagje, moet ik nog steeds in de zak (zijkanten) blijven sprayen nu ze aan het bloeien zijn? Wat doen jullie?

Groet

Bijlagen

• IMG_20200518_204739.jpg
    IMG_20200518_204739.jpg
    3 MB · Weergaven: 10

Space πŸ•‰

Bewuste gebruiker
Dag 12... Na 8 dagen zag ik mini kopjes opsteken. Heb een foto kunnen maken. Gaat best lekker :grin:
Had even een vraagje, moet ik nog steeds in de zak (zijkanten) blijven sprayen nu ze aan het bloeien zijn? Wat doen jullie?

Groet
Zit er niet inmiddels een dikke laag water onderin nu?

Als er genoeg vocht is moet je de zak dicht laten. Door hem telkens te openen komen er alleen maar bacteriΓ«n bij die uiteindelijk zorgen dat er andere schimmels gaan groeien en dan is het einde kweekset.

Ik doe hem nu wel dagelijks open om ze te plukken. Elke dag pluk ik de grootste, als het vliesje onderop de kop scheurt en de bol wil openen moet je hem plukken. Als je wacht tot hij helemaal opent dan stoppen de schimmelsporen in de cake en krijg je uiteindelijk minder paddo's.

Lucy100

Belezen gebruiker
Hoi. Ze groeien als een malle! Gaat de goede kant op! 😊🌈 Het gaat zo goed dat het bakje uit z’n voegen barst. Ze groeien ook aan de zijkant. Wat kan in het beste doen? Dit is nog de eerste fluse. Dus ik heb de cake nog niet op de zijkant gezet. Ik wilde deze keer de instructies goed volgen voor dat ik het weer verpest. Heeft iemand een idee wat in het best kan doen?
430EED26-CE0C-44A0-BB16-57C20139FFC3.jpeg
1E587FA9-B3B8-4598-AFBC-F51FEAC59099.jpeg
De zwarte stipjes zijn de Paddo’s die groeien.

Lucy100

Belezen gebruiker
Hier gaat het ook de goede kant op! Ze schieten als paddenstoelen de grond uit 😊
Eerste vlucht bij mij ook droog. 12 Gr
(Op de foto’s zijn ze net geplukt)
70CCEA5B-9CE4-4E7F-A2A5-511FD49D2CDA.jpeg

De nieuwe vlucht is al hard onderweg. En volgens mij nu veel meer omdat ik de cake nu rechtopstaand heb. Leuke bezigheid 😊

image.jpg

Bovenaan