Paddo kweek Mexicaan (P. cubensis), vragen

Forest-Gnome

Experimenterende gebruiker
Beste medetrippers of geïnteresseerden,

Hier meteen mijn eerste post, die tevens de reden was voor het aanmelden op dit forum.
Vandaag ben ik bij Smart Shop Euphoria langsgeweest, en heb daar een 'Easy Grow' Mycelium Kit gekocht.
De soort die je hiermee kan kweken is Psulocybe cubensis, beter bekend als de Mexicaanse paddo. De instructies zijn vrij eenvoudig; Je moet de bijgevoegde zak (waar een filter in zit) vullen met 2 cm. water, en de kit op ongeveer 24 graden C houden, met een paar uur licht per dag, d.m.v. daglicht, een gloeilamp of een TL- balk, erop.
Na dit te hebben gedaan, is het dus maar afwachten.
Nu heb ik alleen een paar vragen; Betekent het dat de kit puur alleen een paar uur licht per dag moet, en verder in compleet donker moet staan? Dus bijvoorbeeld 4 uur onder een spaarlampje, en hem daarna in een kast plaatsen? Of bedoelen ze ermee dat hij gewoon in het licht staat de hele dag (hij staat nu niet ver van een raam vandaan), en dat je maar een puur een lamp erboven moet zetten, bovenop licht dat er via het raam al naar binnen komt?
Daarnaast vroeg ik me af of er zo genoeg water bij staat (zie foto's).
Dit is de eerste keer nadat ik al vaker paddo's heb gebruikt, dat ik ze ook werkelijk zelf kweek, dus ik zou graag ervaring horen van mensen die al vaker met een dergelijke kweekset gewerkt hebben.
Ik zal de kweek in de komende weken bijhouden, en het als een soort kweekverslag beschouwen :).

Foto's:

Greetzzz,
Gnome...

Zoekendezoeker

Belezen gebruiker
Met een beetje zoeken op t forum vind je antwoord op je meeste vragen...
Neem eens een kijkje in de 'kweek- en creahoek' volgens mij is daar ook al een topic met precies dezelfde kit.

Growse!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Zoekendezoeker zei:
Met een beetje zoeken op t forum vind je antwoord op je meeste vragen...
Neem eens een kijkje in de 'kweek- en creahoek' volgens mij is daar ook al een topic met precies dezelfde kit.

Growse!

percies, dezelfde plek waar dit topic eigenlijk ook thuis hoort.

Veel succes met je groei en natuurlijk het trippen!

Bovenaan