Paddo kweek

KoxBox

Badass junkie
Ik ga deze/volgende week 3gram nuttigen van mijn kweek maar ik weet eigenlijk niet of mijn weegschaal wel echt correct afweegt.
Volgens dat ding is dit 3gram:

Kan dit zowat kloppen want het lijken mij echt weinig paddestoelen ze hebben wel een redelijke lengte maar toch...

Bijlagen

• IMG_0490.jpg
    IMG_0490.jpg
    44,8 KB · Weergaven: 1.824

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Waarschijnlijk heb je al een vrij sterke trip van 2 of 3 van die stronken, deze zijn vaak wat sterker dan die je bij de shop kon halen, iig bij mijn vorige setje wel.

Ik heb er laatst weer een gekocht, vandaag 1e flush 25 paddo's, al waren het niet van die enorme knotsen als bij jullie :grin: maar dat komt vast nog wel..

-Dit zijn er iets minder dan 25, het bord was vol dus de anderen zitten in een vergiet-

Ik had ook last van paddo's die aan de zijkant groeiden, de meesten kwamen al met de andere mee toen ik die los trok, en bij de ene die nog bleef zitten heb ik op hoop van zegen een gebaksvorkje verhit/schoongespoeld onder de hete kraan en 'm er daarmee uit gekregen.

Ik had de bak nog wel in de kartonnen doos laten staan om te voorkomen dat er licht bij kwam, en ze aan de zijkant gingen groeien, maar blijkbaar hadden ze daar schijt aan.. :P

De Sjeik

Bewuste gebruiker
^ Yep, volgende keer wat tape rond de zijkanten plakken, minstens 2 lagen zodat het geen licht doorlaat. Hoe dan ook, die flush mag er wezen :grin:

KoxBox

Badass junkie
Ik heb er laatst weer een gekocht, vandaag 1e flush 25 paddo's, al waren het niet van die enorme knotsen als bij jullie :grin: maar dat komt vast nog wel..
Niet zo een stronken?? Ze zien er in ieder geval aardig dik uit als je het mij vraagt :hearteyes: tenzij je ze even gephotoshopt hebt ofzo met je lekker effectje hehe :grin: .

Frisian User

Belezen gebruiker
KoxBox zei:
Niet zo een stronken?? Ze zien er in ieder geval aardig dik uit als je het mij vraagt :hearteyes: tenzij je ze even gephotoshopt hebt ofzo met je lekker effectje hehe :grin: .

ik zie in totaal 2 vellen keukenpapier
en dat is niet supergroot

dus ik denk de gemiddelde maat :P (heb ik ook)

KoxBox

Badass junkie
Ja, had het niet gezien. Wat ik wel minder vind is al dat vermiculiet dat er achteraf nog aan de paddestoelen blijft plakken, redelijk lastig om eraf te krijgen...

Frisian User

Belezen gebruiker
KoxBox zei:
Ja, had het niet gezien. Wat ik wel minder vind is al dat vermiculiet dat er achteraf nog aan de paddestoelen blijft plakken, redelijk lastig om eraf te krijgen...

ja dat vind ik ook schijtiritant,

maar als ze echt 100% droog zijn veeg je het er zo af :)

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
K heb net de grootsten even gemeten, die waren rond de 10cm lang :) foto's kunnen best misleidend zijn als het op lengtes enzo aankomt.

Bij mijn vorige setje werden sommige in latere flushes wel rond de 25cm :grin: Dat was alleen wel een andere strain, maar deze zien er ook zeker veelbelovend uit :)

misje

Newbie
moooooie foto's! :hearteyes:
was het bij mij ook maar zo'n feest. Ik zit nu aan de 21 dagen en zie alleen maar een heeeeeeeel klein beetje schimmelpluis. Als dat schimmelpluis kan zijn :P
Is mn eerste keer en ben ook bang dat ze mislukt zijn.
Ik heb ze bij het soaken namelijk te lang laten staan (15 uur ipv 12 uur) omdat ik op dat moment niet thuis kon zijn, maar weet niet of dat erg is..
Bovendien is thuis de verwarming kapot dus het is meestal niet warmer dan 14 graden. Daarom heb ik mijn bureaulamp erboven gezet en is de set zo'n 19 graden, soms 20.
Kunnen dat de redenen zijn? Of is een bureaulamp een slecht idee? Teveel licht misschien? Ik laat hem soms snachts uit, soms aan.
Hmmmmm ik hoop echt dat ze nog gaan lukken :( Als ik die mooie wezentjes van koxbox zie moet ik bijna een traantje wegpinken..

Ceko

Belezen gebruiker
misje zei:
Is mn eerste keer en ben ook bang dat ze mislukt zijn.
Ik heb ze bij het soaken namelijk te lang laten staan (15 uur ipv 12 uur) omdat ik op dat moment niet thuis kon zijn, maar weet niet of dat erg is..
Bovendien is thuis de verwarming kapot dus het is meestal niet warmer dan 14 graden. Daarom heb ik mijn bureaulamp erboven gezet en is de set zo'n 19 graden, soms 20.
Waat zo koud? Dat is gewoon de reden dat ze niet zo snel opkomen. Maar geef niet op, het duurt gewoon wat langer dan normaal. Bij mij kwamen ze ook pas na 3 weken op en hier doet de verwarming het wel. Ik heb ze inmiddels gewoon op de radiator gezet, dat wordt afgeraden maar sinds ze daar staan groeien ze tenminste een beetje...

jacerr

Newbie
Hoi iedereen, ben nieuw hier, en ook nieuw met het kweken van de stoeltjes.

Heb op 11-12-08 de growkit gesoakt, en nu 7 dagen later zie ik nog geen enkel verschil. de growkit staat op een kast waar voldoende licht bij kan komen en in die kamer is het gemiddeld altijd tussen de 20 en 25 graden (savonds tegen de 20 en overdags tegen de 25)

Ik zie alleen smorgens ietsjes condens in de zak en in de bak zelf al eigenlijk sinds dag 3 een klein wit pluisje.

omdat de kamer verwarmt word door een cv zat ik eraan te denken om een natte doek op de cv te laten drogen om de luchtvochtigheid in de kamer wat op te schroeven. zijn hier anders betere methode's voor? en is het verstandig overdags het raam een stukje open te zetten voor frisse buitenlucht in deze kamer, of is er dan kans dat het te snel afkoelt waardoor ze het niet gaan redden ?

Kan bijna niet wachten tot ik ze kan zien groeien :rock:

Groetjes

KoxBox

Badass junkie
Ik heb gisteren 3 gram gegeten van mijn kweek en ik moet zeggen het was toch wel mijn beste trip tot nu toe, helder maar met ongelooflijk kleurrijke visuals. CEV's a volonté alles der op en deraan. Hier zit een zeer tevreden man. :hearteyes:

Frisian User

Belezen gebruiker
KoxBox zei:
Ik heb gisteren 3 gram gegeten van mijn kweek en ik moet zeggen het was toch wel mijn beste trip tot nu toe, helder maar met ongelooflijk kleurrijke visuals. CVE's a volonté alles der op en deraan. Hier zit een zeer tevreden man. :hearteyes:

ja die eigenkweek paddo's vallen me zeker niet tegen
zou het toch echt schelen dat het droog is ? omdat je wel minder materiaal moet verwerken in je maag

KoxBox

Badass junkie
Ja, ik vind toch dat die gedroogde rapper en harder opkomen. Na 10min werd ik echt in de trip gegooid en was al redelijk aan het trippen van in het begin. Had wel enorm last van mijn maag, maar na zo een kokhals boer was het wel voorbij. Maar ik verschoot er van hoe visueel de trip was, visueler dan mijn hawaiaanse trips moet ik zeggen maar wel helderder zeer weinig mindfuck toestanden. En ontzettend vrolijk, kon de lach niet van mijn gezicht krijgen :grin:.
Nu ben ik aan het wachten op mijn bestelling van azarius: mushbag met B+ sporenspuit en nog een cambodiaanse kweekset. :hearteyes:
Zou wel eens de hawaiaanse willen kweken maar ik weet niet echt hoe er aan te beginnen, schijnt redelijk moeilijk te kweken.

KoxBox

Badass junkie
Weer een 20 dagen later kwamen ze weer op de kleine goden maar er was totaal geen condens meer, ze zagen er ziek uit: uitdrogingsverschijnselen :(
Ik heb ze dan ook allemaal geplukt:

Na ze geplukt te hebben, heb ik de kweekset niet gesoakt maar gewoon wat water in de zak gedaan en de kweekset er terug ingezet.
Niet gedacht dat er nog iets uit ging komen maaaar...
Weer even later staan er weer 110 vleesrijke kleine paddestoeltjes te wachten om te volgroeien en geplukt te worden.

Die growboxen zijn gewoon niet kapot te krijgen, ik had al lang contaminatie verwacht.

Bijlagen

• IMG_0511.jpg
    IMG_0511.jpg
    42,9 KB · Weergaven: 2.050
  • IMG_0507.jpg
    IMG_0507.jpg
    38,4 KB · Weergaven: 2.047
  • IMG_0508.jpg
    IMG_0508.jpg
    44,2 KB · Weergaven: 2.048

KoxBox

Badass junkie
De Sjeik zei:
110?! Dat gaat lekker daar :openmouth: Zit hier nu in de 2e flush, en 't zijn er rond de 14-15 bij mij :P

Ja, het zijn er echt niet normaal veel. De aborts alleen waren al met z'n 20.
En mijn vorige flush telde er 28. Klein verschil. :)

KoxBox

Badass junkie
Dagje later:

Maar ik zie dat ze weer wat aan het uitdrogen zijn... Hoe kan ik dat verhelpen! Ik denk dat het ligt aan dat ik gewoon eerst de aborts heb geplukt en dan gewoon de set terug in de zak zonder te soaken...

Bijlagen

• IMG_0512.jpg
    IMG_0512.jpg
    45 KB · Weergaven: 2.195
  • IMG_0514.jpg
    IMG_0514.jpg
    35,4 KB · Weergaven: 2.037
  • IMG_0515.jpg
    IMG_0515.jpg
    39 KB · Weergaven: 2.037

sky

Belezen gebruiker
Het droogteprobleem: hou het substraat ten alle tijden vochtig genoeg. Dit kun je doen door de luchtvochtigheid in de kweekzak hoog te houden door middel van verstuiven. Gewoon zo'n plantenspuit met een verneveltuutje gebruiken. Probeer te voorkomen dat hele druppels op de casinglaag terecht komt. Dit kan beschadigingen geven.
Aan het water in de plantenspuit voeg ik zelf ook nog wat waterstofperoxide toe. Dit werkt enigszins tegen contaminatie van buitenaf. Voor het substraat maakt het niks uit, de waterstofperoxide laat geen restsporen na die giftig of nadelig zijn voor de paddogroei.

Laat die aborts voor wat ze zijn en verwijder ze gewoon na het oogsten van je volgroeide paddo's na elke flush. Daarmee geef je je substraat en je casing wat rust. Tussentijds de aborts er uit plukken kan het mycelium steeds beschadigen. En de casinglaag ook, die nodig is om de overige paddo's te laten groeien en van water te voorzien.

Tussen flushes door soak ik altijd. Bakje geheel bijvullen met kraanwater, deksel er op en 4 tot 6 uur in de koelkast. Goed afgieten erna en terug de kraamkamer in :smoke:
Werkt bij mij altijd uitstekend, ik heb hier nog nooit contaminaties bij gehad. Eenmaal volgroeid mycelium lijkt erg sterk en resistent. Kan best wel wat hebben!

KoxBox

Badass junkie
Ik heb begin vorige maand het volgende besteld: 1 sporenspuit B+
1 mushbag (rogge)
1 cubensis cambodian kweekset
En dan nog vermiculiet en prullen. Door omstandigheden is het pakket teruggezonden naar azarius en nu is het terug onderweg naar mij, maar het is dan wel ruim een maand en een half onderweg geweest. En ik kan mij niet voorstellen dat mijn bestelling gekoeld bewaard wordt, wat wel nodig zou moeten zijn voor een sporenspuit en kweekset... Gaan die dan wel nog werken als ik ze ontvang na die lange tijd onderweg te zijn??

sky

Belezen gebruiker
Neem anders ff contact op met azarius, per mail of zo. Werkt goed ze reageren altijd heel snel.
En vraag ze hoe ze de spullen zelf hebben bewaard al die tijd.
Of anders leg de situatie uit, misschien krijg je een andere spuit.

KoxBox

Badass junkie
sky zei:
Neem anders ff contact op met azarius, per mail of zo. Werkt goed ze reageren altijd heel snel.
En vraag ze hoe ze de spullen zelf hebben bewaard al die tijd.
Of anders leg de situatie uit, misschien krijg je een andere spuit.

Ja, ze reageren idd heel snel. Maar mijn bestelling is gisteren al terug verzonden, hebben ze mij in een mail gezegd, dus het zal daarvoor iets te laat zijn. Ik zou het wel redelijk klote vinden moest er iets niet goed meer werken door dit voorval. Maarja daar valt nu nog niet over te oordelen, afwachten dan maar. Als het wel toekomt want blijkbaar was meneer de facteur te leeg om een deur te openen en in de plaats daarvan gewoon retour afzender te tekenen....

KoxBox

Badass junkie
De paddestoeltjes zagen er maar belabberd uit dus heb ik besloten om ze vroegtijdig te oogsten en dan overgaan tot het soaken. Ik heb 1 keer het soaken overgeslaan, eerst leek het allemaal nog goed te gaan, met het ongelooflijk aantal aan paddestoelen maar later bleek dit niet zo een goed idee te zijn omdat ze weer helemaal aan het uitdrogen waren...

Voor de oogst:

Bijlagen

• IMG_0567.jpg
    IMG_0567.jpg
    35,8 KB · Weergaven: 1.949
  • IMG_0568.jpg
    IMG_0568.jpg
    36,7 KB · Weergaven: 1.948
  • IMG_0570.jpg
    IMG_0570.jpg
    45 KB · Weergaven: 1.946

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Minder dat ze steeds uitdrogen..maar toch nog een redelijke oogst!
Dit is het grootste gedeelte van m'n 2e flush...

Toch niet veel he.. :(

KoxBox

Badass junkie
Nee, inderdaad niet zo veel maar ik denk dat het wel goed komt bij je volgend flush. Bij mijn 2de flush waren het er ook maar 20...

Joes

Experimenterende gebruiker
ahoy,
ziet er allemaal goed uit hier, wat nou paddo verbod :rock:
ik heb ook net voor het eerst geoogst.(foto's zijn te groot, zal van het weekend even fixen)

ga ze nu te drogen leggen.
Ik heb al eens gelezen over het zelf maken van een kweekset door sporen van een bestaande set te gebruiken.. Waar halen jullie je info vandaan, ben wel geintereseerd. En kan je zo inprincipe eeuwig door blijven kweken met die sporen? (heb nog niet verder gekeken dan me neus lang is, maar denk vraag het even)

grow on! :wave:

KoxBox

Badass junkie
Google... En ja inderdaad je kan zo oneindig kweken. Gewoon een mooie paddestoel uitkiezen die zijn hoed helemaal geopend heeft, een mesje pakken (wel verhitten voor de bacteriën te doden) het hoedje eraf snijden, op een papiertje leggen en een glas erover. 24uur laten liggen en dan zouden alle sporen op het papier moeten gevallen zijn. En van die print kan je dan ook sporenspuiten maken zo'n 50 van 1 print dacht ik.

Bijlagen

• RussellSpore2.jpg
    RussellSpore2.jpg
    31,2 KB · Weergaven: 1.103
  • 68145-print.jpg
    68145-print.jpg
    22,1 KB · Weergaven: 1.918

KoxBox

Badass junkie
Mijn bestelling van azarius is eindelijk toegekomen :grin: na meer dan een maand te moeten wachten.
Ik heb net mijn mushbag geïnoculeerd met de Psilocybe B+ sporenspuit en nu staat hij lekker warm te incuberen, en mijn 2de kweekset staat te soaken. :hearteyes: Hoop dat het wat wordt. Heeft iemand eigelijk al ervaring met zo een mushbag??

En mijn freakyy sleutelhanger. :sunglasses:

Bijlagen

• IMG_0572.jpg
    IMG_0572.jpg
    43,3 KB · Weergaven: 1.907
  • IMG_0573.jpg
    IMG_0573.jpg
    52,6 KB · Weergaven: 1.902
  • IMG_0574.jpg
    IMG_0574.jpg
    22,5 KB · Weergaven: 1.901
Bovenaan