), is de schimmel verdwenen en zijn er 4 stoeltjes weer langzaam aan het groeien Mayan zei:gaat ge die zak als broed gebruiken of letterlijk als kweekbak?
Speculoos zei:Hoi allemaal!
Toen het paddoverbod een feit werd heb ik snel nog twee kweeksets aangeschaft (gewoon uit de shop). De set heeft nog een maandje of twee in de koelkast gestaan en daarna zijn we gaan kweken. Alleen nu vertoont de set een wit-groenig laagje. Is de set dus besmet?
Ik heb steriel gewerkt, maar misschien heeft er steeds te veel vocht in de zak gezeten? De condens bestaat echt uit druppels. We hebben wel een heel clean huis, maar wel twee katten. Misschien heeft een van die beesten met z'n neus aan het filter geroken? Is het dan meteen over met de pret?
Ik ben dus benieuwd of we de set moeten weggooien, en wat hem besmet zou kunnen hebben (als ie besmet is, maar ik lees overal dat groen niet zo een goed teken is).
Alvast bedankt voor jullie antwoord!![]()
J0rrit zei:Kweeksets. Je koopt sporen, hieruit groeien paddenstoelen? Eenmaal beschimmelt is de hele set verneukt of...?
Welke set kan ik het beste kopen?
Waar het beste, azarius of plaatselijke smart/head shop?
Staat het wel in hoge luchtvochtigheid? Je moet er een plastic zak of afgesloten bak o.i.d. overheen hebben staan zodat de luchtvochtigheid bijna 100% is, anders droogt alles uit. Paddo's groeien niet in de luchtvochtigheid bij jou in huis.zaep' zei:de vermiculiet had ik er vochtig in gedaan, maar is nu weer helemaal droog.
hoort dat zo of zal ik het vochtig maken?.. ik heb hier nog een plantenspuit liggen..
De schimmel zou door de vermiculiet heen moeten groeien. Ververs je de lucht regelmatig, of zit er een filter in de zak? Verse zuurstof is erg belangrijk.zaep' zei:de zak heeft ook een 2 dagen op een andere plek gestaan. nu zag ik ook een heel donzig wit schimmeltje op de rogge groeien..
ik denk dat het mislukt is, ik laat hem nog wel een week of 2 staan, als er dan nog niks is begin ik weer opnieuw.
TB-303 zei:Uit mijn kweekboxervaringen weet ik dat ik wat zwart aangeslagen hoeden had, geen sporen die erop zijn gevallen?
Heb ze btw gewoon opgegeten.![]()