paddo kweekset

cuber3

Experimenterende gebruiker
Dr.Zoidberg zei:
hmm ok , en als ik de paddo's wil laten drogen weet iemand hoe ik dit het best doe ? :)

Je kan ze gewoon 24u op een krantenpapier ofzo leggen in een schuif (liefst in een redelijk warme kamer, een veranda of zolder ofzo lijkt me ideaal.
Ga enkele keren per dag een kijkje nemen om te zien hoe ze drogen, en ze wat te draaien af en toe.
Na 24u zouden ze droog moeten zijn, zoniet laat je ze gewoon wat langer liggen.
Je kan er ook een ventilator opzetten om het proces wat te versnellen, of voor een stroom warme lucht in de buurt zorgen.

Ik heb ook gehoord dat je ze in de oven kan drogen op lage temperatuur (hetelucht, 30-35°C, 2-6u lang), maar dat vond ik zelf iets te riskant.

Je moet er in ieder geval voor zorgen dat je niet boven de 40°C gaat, dan breekt de psilocine namelijk af..

Na het drogen gewoon in een ziploc zakje stoppen en luchtdroog houden, zijn ze normaal een half jaartje houdbaar :)

KoxBox

Badass junkie
cuber3 zei:
Dr.Zoidberg zei:
hmm ok , en als ik de paddo's wil laten drogen weet iemand hoe ik dit het best doe ? :)

Je kan ze gewoon 24u op een krantenpapier ofzo leggen in een schuif (liefst in een redelijk warme kamer, een veranda of zolder ofzo lijkt me ideaal.
Ga enkele keren per dag een kijkje nemen om te zien hoe ze drogen, en ze wat te draaien af en toe.
Na 24u zouden ze droog moeten zijn, zoniet laat je ze gewoon wat langer liggen.
Je kan er ook een ventilator opzetten om het proces wat te versnellen, of voor een stroom warme lucht in de buurt zorgen.

Ik heb ook gehoord dat je ze in de oven kan drogen op lage temperatuur (hetelucht, 30-35°C, 2-6u lang), maar dat vond ik zelf iets te riskant.

Je moet er in ieder geval voor zorgen dat je niet boven de 40°C gaat, dan breekt de psilocine namelijk af..

Na het drogen gewoon in een ziploc zakje stoppen en luchtdroog houden, zijn ze normaal een half jaartje houdbaar :)

Zoals hij zegt, en ze zijn langer houdbaar ook. Ik heb nog op een portie getript die ik 8maand geleden geoogst heb.

Bedankt voor de reacties , heb de kweekset juist ontvangen. Maar er zit dus geen handleiding bij ?! Kan iemand mij uitleggen hoe ik er paddo's uit kan laten groeien ? :P

Gabber39

Experimenterende gebruiker
He, laat eens zien welke je heb besteld dan? Linkje ofzo?

Normaal gesproken moet je de bak 12 uur floaten, dus tot het randje vol met water zetten, boel afgieten, en de zak eromheen! Ongeveer 2 weken wachten en je hebt ze.

Michel1989 zei:
He, laat eens zien welke je heb besteld dan? Linkje ofzo?

Normaal gesproken moet je de bak 12 uur floaten, dus tot het randje vol met water zetten, boel afgieten, en de zak eromheen! Ongeveer 2 weken wachten en je hebt ze.
http://www.azarius.net/smartshop/shroom ... _cubensis/
Ok heb het bakje nu vol water gedaan en in de koelkast gezet. Morgen haal ik hem eruit en steek ik hem in de zak , hopelijk komen er dan na 2 weken paddo's tevoorschijn :P

Mijn hond heeft het bakje op de grond laten vallen... Er is een klein beetje zand uit dat erin zat , kan dit veel kwaad ? Ik heb de zak maar op een hogere plek gezet en gewoon dicht gelaten. Ik hoop dat dit niet zo erg is.. anders ben ik 45 euro kwijt :P

Dr.Zoidberg zei:
Mijn hond heeft het bakje op de grond laten vallen... Er is een klein beetje zand uit dat erin zat , kan dit veel kwaad ? Ik heb de zak maar op een hogere plek gezet en gewoon dicht gelaten. Ik hoop dat dit niet zo erg is.. anders ben ik 45 euro kwijt :P
Iemand die dit weet ?

KoxBox

Badass junkie
Dr.Zoidberg zei:
Dr.Zoidberg zei:
Iemand die dit weet ?

Ik denk niet dat dit problemen zal geven... Gewoon laten staan and time will tell.

M299

Newbie
Nog een tip voor mensen die ze laten drogen: Leg ze met een krantje er tussen ongeveer 2 dagen op het toetsenbord van je laptop als je die hebt. Er stijgt daarboven vaak een constante flow aan warme lucht op. En je hoeft je verwarming niet perse een dag aan te laten staan. Dat is in de zomer ook wel een voordeel.

Ik had trouwens een kweekset van mushmush. Na 7 dagen kwamen de eerst pins en in de volgende 7 dagen zijn ze uitgegroeid. Ze werken prima :smoke:

Bovenaan