Paddo & oudere Generatie

Gabber39

Experimenterende gebruiker
He

Ik zal me eventjes voorstellen, ben nu 20 jaar oud inwonende bij ouders en heb nu 7 Paddo trips achter de rug, 1tje bad maar veel van geleerd!

Na al deze mooie ervaringen die ik heb gehad zou ik graag eens deze ervaring delen met mijn ouders, het probleem is alleen dat er in hun hoofd zit geprent (Zoals de meeste Nlérs) dat het een slecht iets is, je waaniedeen gaat krijgen, en dat het niet in deze maatschapij word geaccepteerd (Is ook zo maar je leeft je eigen leven) , en dat is zo een beetje het probleem wat hun tegenhoud om een zeer mooie ook wel belangrijke levenservaring te krijgen.

Ik heb al diverse malen uitgelegd wat een paddo nou is, maar tot nu toe zonder resultaat!

Ik ben dus opzoek naar een mooi tripverslag wat ik dan eens met mijn ouders kan doornemen , tevens eventuele tips om mijn ouders de waarheid in te laten zien zijn ook welkom!!!!

BEDANKT!!!

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik denk niet dat een tripreport ze over de streep zal trekken.
En bovendien, waarom zou je ze ergens van willen overtuigen? Toch niet zodat ze zelf paddo's gaan nemen, neem ik aan. Want als het niet je 'ding' is dan moet je het echt niet doen.

Ik persoonlijk zou kiezen voor de 'zachte [chinese] methode.' Dus je probeert gewoon je leven zo goed mogelijk te leven en langzaam aan zullen mensen dan enig begrip voor je krijgen, en misschien zelf wat interesse voor de dingen die je doet (zoals paddo's.) Maar als dit niet het geval is dan is het ook prima.
Als iemand mij zou willen overtuigen van b.v. de voordelen van vuurvreten (terwijl mij dit eng en gevaarlijk lijkt), en deze persoon begint er steeds weer over, en geeft mij foldertjes (vuurspuwreports), en vraagt elke maand of ik is meega na een demonstratie, terwijl ik herhaaldelijk gezegd heb dat het mij simpelweg niet interesseert, en ik het bovendien gevaarlijk vindt. In zo'n geval zal er echt nooit een dag komen dat ik vuurvreten leuk ga vinden.

Maar als deze persoon gewoon zijn leventje leeft, en wij op vriendelijke voet met elkaar staan, en ik zie dat warempel hij door de jaren heen een gezond, aardig en ethisch bewonderenswaardig mens wordt. Dan zou het zo kunnen zijn dat ik op een gegeven moment denk ' he, dat vuurvreten is misschien toch ietsje minder schadelijk dan ik dacht. Blijkbaar tast het je hersens niet aan, en na al die jaren is zijn keel ook nog niet verbrand.' Zo zou het dan kunnen lopen, en heel, heel misschien ontwikkel ikzelf dan ook wel een interesse in vuurvreten. Maar misschien ook niet, en dat is ook prima.

Ik heb begrip voor je behoefte om je interesse te delen. Het is zeker leuk als mensen in je omgeving begrip hebben voor de dingen die jij belangrijk vindt. Maar pas op dat je niet een jehova getuige wordt die met tripreports staat te zwaaien. :grin:
Ik stel het natuurlijk een beetje overdreven, maar het is echt nuttig om jezelf af te vragen waarom je mensen wilt overtuigen van jouw visie. En bedenk ook, dat het een vorm van ouderliefde is om je zorgen te maken over je kinderen. Als ik kinderen zou hebben, zou ik me best zorgen maken als mijn kinderen zich met psychedelica bezig houden - net als met alcohol natuurlijk.

Bovenaan