paddo soep

ThePlayah

Newbie
ik en een paar maatjes van me wille een keer graag paddo´s doen we zijn erg nieuwsgierig naar de effecten ervan, ik hoor van veel mensen dat ze echt heel smerig zijn dus willen wij het in een gerecht doen tussen een broodje of iets. we zaten na te denken om het in een soep te doen, maar mij vraag was als je het kookt met soep kook je de stoffen er dan uit of niet? of gewoon door de soep heen gooien, of eerst soep maken paddo´s in de pan dat zeg maar dan, gaan die stoffen dan naar boven? en hoef je de paddo´s zelf nie meer te eten? :confused:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Paddothee vind ik kut omdat ik dan niet echt aanspreekbaar meer ben,
tussen een een broodje proppen heb ik de laatste paar keer ook gedaan,
werkt perfect! :)

JJJ

Bewuste gebruiker
Je kunt er prima soep mee maken, als je maar niet heel hard en lang (>15min lijkt me niet zo goed) kookt.

paupie

Bewuste gebruiker
als je te lang laat koken verdwijnen er idd stoffen. Ik heb het wel eens door de soep gegooid, maar dan liet ik het eerst een klein beetje afkoelen totdat het niet meer kookte en gooide daarna pas de paddo's erbij.

XF

Newbie
Als ik thee zet dan is 't gewoon een pan met water aan de kook, paddo's (in stukjes gehakt) erbij, vuur laag en een half uurtje laten staan. De laatste 5 minuutjes doe je er 2 zakjes zoethout thee doorheen. Afgieten door een zeef, en je hebt een heerlijk zoete thee :)
En over het feit dat het niet zou mogen koken ivm. afbraak van de werkzame stoffen... zelf nooit wat van gemerkt.

En soep zou dus ook best kunnen, champignonsoepje... bovendien is je soep over 't algemeen klaar op 't moment dat ie begint te koken, dus dat zit wel snor.

To my knowledge, there has been no study or report of anyone quantifying the amount of degradation at various temperatures. Qualitative reports however seem to indicate that less than an hour of boiling or steeping seems to have little to no effect on the potency of psiloc(yb)in water solution.
Ask Erowid

azgaza

Badass junkie
Paddo's mogen absoluut niet koken; dus je mag ze niet verder verhitten dan iets onder het kookpunt. Ze achteraf in de halfafgekoelde soep gooien kan dan dus wel, maar er een koude salade van maken zou een veiliger idee zijn.

The Used

Bewuste gebruiker
Azgaza heeft wederom gelijk...

Als paddo's boven een temperatuur van 38 graden celcius komen, dan worden de actieve stoffen ( Psisolibyne en psicoline ) afgebroken. Dus zullen ze impotent worden. Dan heb je een paddo waarvan je dus niet gaat trippen... Dus of heel erg kort in heet water, zodat er maar een klein beetje wordt afgebroken, maar dan lossen niet alle stoffen in het water op. Dus sowieso is het een heel ineffeciente manier.

Gewoon opeten dus:), sausje derbij en prima te doen!

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
BS! :grin:
Ik heb een keer zo hard getript van gekookte (:P) paddothee dat ik vergat hoe ik moest praten, maar yeah, jullie uitleg klinkt best logisch (:

Dissonant

Bewuste gebruiker
Ik denk dat we dus kunnen concluderen dat XS zijn erowid link gelijk had

Het heeft een afbrekend effect op de psilobine/cybine, maar dat effect is verwaarloosbaar als je het minder als een uur laat koken.

sjaartrol

Bewuste gebruiker
Dissonant zei:
Ik denk dat we dus kunnen concluderen dat XS zijn erowid link gelijk had

Het heeft een effect, maar is verwaarloosbaar als je het minder als een uur laat koken.

je bedoelt dat de afbraak van psilocine/psilocybine dan verwaarloosbaar is? het effect is er juist wel nog als je het minder dan een uur laat koken...

XF heeft trouwens een maar een deel vd teckst gekopieerd, dat kan niet he jongen :tongueout:

Q: Do high temperatures, such as boiling water, truly degrade psilocybin/psilocin? If so, at what temperature does degradation occur?

--------------------------------------------------------------------------------

A: Psilocybin and psilocin are sensitive to oxidation, with psilocin being particularly sensitive. This process is accelerated at higher temperatures. There is no specific temperature at which this breakdown occurs, however, the longer you expose the psiloc(yb)in to a raised temperature (in the presence of oxygen or an oxidizer), the more will be degraded.

To my knowledge, there has been no study or report of anyone quantifying the amount of degradation at various temperatures. Qualitative reports however seem to indicate that less than an hour of boiling or steeping seems to have little to no effect on the potency of psiloc(yb)in water solution.

btw: er is dus ook geen vaste temperatuur waarbij pslic(yb)ine uiteenvalt, zoals velen beweren... dat "uiteenvallen" is trouwens oxideren, en gaat wel sneller bij hogere temp, maar gebeurt dus ook bij 20 °C als bij 80 °C

Bengt

Bewuste gebruiker
Man eet da gewoon op, zet je over die slechte smaak.

Werkt bij mij toch altijd prima.

JJJ

Bewuste gebruiker
Maar soep maken is geen probleem hoor. Omdat de stofjes oplossen in het water, en daardoor sneller door je lichaam worden opgenomen, zal de trip meestal zelfs iets sterker zijn (maar wat korter duren) dan wanneer je de paddestoelen gewoon eet.

Nadelig effect is er volgens mij inderdaad pas als je langere tijd kookt.

Doodkapje

Wijs gebruiker
hmmm ik denk dat ik de volgende keer nog eens verse paddos neem dat ik ze dan maar in spaghetti carbonara verwerk. daar zitten ook al champignons in dus denk niet dat je het dan zo extreem hard zal proeven.
maar ik heb zo'n kotsprobleem van paddos....

Bovenaan