paddogroei langs de binnenzijkant van de doos

takala

Bewuste gebruiker
Ik merk net dat een aantal paddo's, waarvan de grootste ongeveer 3 cm is, groeien langs de zijkant van de kweekset. 1tje is vanop een cm diepte beginnen groeien en topt nu boven het oppervlak. Ze zitten op ongeveer een dikke cm van de bovenkant af en de diepste zit helemaal onderaan. Peuter ik ze eruit of laat ik ze zitten en zouden beide gevallen kwaad kunnen?

phy

Bewuste gebruiker
zet de volgende keer dit topicje in de kweek subforum. Daar hoort dit thuis.

Maar om even antwoord te geven op je vraag:
Met peuteren loop je de kans dat je kweekset contamineert. Pluk ze als je kan zonder het substraat aan te raken. Laat ze anders zitten.

De volgende keer zou ik de zijkant afdekken met folie oid. zodat ze niet meer aan de zijkant groeien.

takala

Bewuste gebruiker
Bedankt voor je tip. Ik heb de diepsten laten zitten en zal wel zien hoe de volgende flush eruit zal zien. Ik heb in ieder geval gisteren geoost en 20g/pp getest met een maat en het was lang geleden dat ik nog es zo heerlijk was gegaan van een trimiddel. Ik had vaak het gevoel net DMT gerookt te hebben, net dezelfde lichamelijke sensatie en 'vergelijkbare' CEV's en OEV's. Ben benieuwd, ookal schijt ik ervan in m'n broek uit zenuwachtigheid, hoe de ayahuascaceremonie van volgend weekend gaat verlopen :hearteyes:

Bovenaan