• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Paddo's beginnersfout

GooZ

Newbie
Na het genieten, griezelen en vooral veel leren van alle berichten vond ik het wel eens tijd geworden eens wat ervaringen van mijzelf te delen. Bij deze!

Intermezzo; Ik ben iemand die vrij vroeg bij de eerste jointjes was (ik was 15), maar ik heb het geluk gehad dat ik een vrij verstandige vriendengroep had, die mij vroeg heeft opgevoed in ' hoe om te gaan met drugs '. Verstandig recreatief gebruik moet kunnen. Zo ben ik ook in aanraking gekomen met paddo's. Mijn eerste ervaring was prachtig, maar het verhaaltje van vandaag gaat over mijn tweede keer.

Met 2 vrienden thuis afgesproken om te gaan paddo-en van eigen kweek. Ik heb geen idee wat voor soort. Op nuchtere maag, gewapend met krentenbollen en kauwgom op stap, en wat snacks voor later op de dag verzameld bij mn buddies. Toen we er alle 3 klaar voor waren hebben we de stoeltjes verdeeld (2-3 gram semi-gedroogd de neus), op een krentenbol gedaan (aanrader!) en ze weggekauwd. Kauwgompje erna om de gummy restjes uit je tanden te kauwen en verder terughangen en genieten. De afspraak was om na een uurtje of anderhalf te kijken hoe het bij iedereen zou vallen, en indien dat goed was een soortgelijke portie van 2-3 gram bij te nemen. We gingen alle 3 erg lekker, dus na anderhalf uur kwam er nog een schepje bovenop.

Bij mij begon het allemaal heel rustig, de muziek was heel erg fijn en in mijn ooghoeken leek het alsof er telkens iets wegglipte. Na een paar keer diep ademhalen kwam er duidelijk beweging in en om mijn focus punt, die zich verspreidde in mooie patronen en kleuren. Op een of andere manier werd het altijd in tinten paars en groen. Dit bleef ongeveer gelijk, tot het punt we besloten wat bij te eten.

De muziek hebben we toendertijd veranderd naar wat meer rustige muziek, die heerlijke paste bij het geritsel van de wind buiten en de bomen die we door het open raam konden zien. We gingen ondertussen alle 3 een beetje ons eigen weg binnenshuis (klein huis, dus we raakten elkaar niet kwijt) en kwamen tot de conclusie dat we alle 3 nog wel lekker gingen. Op dit punt waren we ongeveer een uur of 3-4 aan het trippen en liep het tegen de eind van de middag.

Gezien we alle 3 wel vaker wat geprobeerd hebben, vonden wij het een goed idee om ' de rest' ook maar op te eten, want die stond nog in het zicht. Jongens en meisjes, als je drugs neemt, ruim de restanten op! Wij hebben vrolijk met zijn drieen de resterende hoeveelheid paddo's weggekauwd, met als motto, let's go down the rabbit hole.

Met wat meer opzwepende muziek ben ik de andere 2 wat meer kwijtgeraakt en zelf op avontuur gegaan binnenshuis. Hier heb ik uren zitten staren naar de muur, het plafond, de vloer, mijn handen en alles wat ik in mijn handen kreeg. Dit ing allemaal fantastisch. Ondertussen was de zon al bijna onder, en kwamen we alle 3 redelijk neer uit de trip. Gezien het ondertussen een uur of 9 was, mocht dit ook wel, gezien we al heel wat uurtjes bezig waren.

Ik merkte dat de visuals afgezwakt waren, en dat de harde realiteit niet echt prettig was. Moe maar toch voldaan hebben we een jointje opgestoken. Dit om de omgeving wat te dempen. Onverwacht kickte de paddo's nog een keer in, heftiger dan eerder. Of de wiet als katalysator heeft gewerkt hier kan ik niet inschatten, maar ik weet zeker dat we ondertussen 10-15gr paddo's achter de kiezen hadden de neus.

Omdat ik nauwelijks gegeten of gedronken had (besefte ik achteraf), begon de vermoeidheid zijn tol te eisen. Ik kreeg het koud, ik had moeite mezelf nog te bewegen, en ik begon somber te worden, hoe donkerder het werd. Toen de andere twee erachter kwamen dat ik niet zo lekker meer ging, zijn ze bij me komen zitten en begonnen we wat te praten. Dit hielp wel een beetje, maar de visuals werden donkerder en minder interessant, en ik begon meer en meer te focussen op het feit dat mijn lichaam niet goed voelde. Dit maakte het steeds donkereder in mijn hoofd, wat zich uiteindelijk manifesteerde in rillen en alleen maar omhoog staren naar het licht op het plafond (dat er voor mij uitzag als mt. Doom, uit Zelda Ocarina of Time).

Ik had geen idee hoe lang ik daar gezeten had, maar op een gegeven moment kwam er een gedachte door dat ik moest eten en drinken. Dat hielp enorm, maar de vermoeidheid, of beter gezegd de uitputting bleef hangen. Na 11,5 uur trippen ben ik uiteindelijk, noch steeds niet bepaald nuchter, naar huis gegaan, waar ik vrij snel in slaap gevallen ben en zowaar best wel prettig gedroomd heb.

De volgende ochtend werd ik wakker, met het gevoel alsof ik een enorm zware nacht had gehad, waarvan ik moeite had me de details te herinneren. Na contact gezocht te hebben met de medereizigers en de dag besproken te hebben kwam het voor grote delen helder weer terug. De ontdekkingsreis, het bijnemen en het uiteindelijk head-first duiken naar de grenzen van je eigen bewustzijn.

Al met al heb ik gemengde gevoelens na deze trip. Het eerste deel was fantastisch, eigenlijk was alles super tot we het jointje rookten. Ik doe ook wel eens andere psychedelica, en daar is een jointje een welkome verzachting in de transitie naar de werkelijkheid, maar met deze dosis paddo's was het too much. De body load aan het einde en de donkere visuals waren best zwaar om mee te maken, al heb ik niet echt het idee dat ik de controle verloren ben, ondanks dat ik me niet lekker voelde.

De lessen die ik met dit verhaal mee wil geven, trip verstandig, houd je aan de dosis die je afspreekt en breng jezelf niet in verleiding. Psychedelica zijn mooie dingen, mits je er verstandig mee omgaat. En een keerjte down the rabbit hole moet kunnen, maar bereid je beter voor dan dat ik gedaan heb!

Prettige reis en veel plezier,
GooZ

Muziek die lekker ging: Massive attack, dEUS, Infected Mushroom
Muziek die wat minder goed ging: Radiohead

Bovenaan