Paddo's besmet?

Adrift

Newbie
Aloha!

Ik heb even hulp nodig van een paddokweekmaster :)
Voor het eerst m'n eigen kweeksetje gekocht. Eindelijk na 3 weken zijn mijn paddo's opgekomen, nu ben ik bang dat de paddo's besmet zijn.
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Het gaat om die witte vlekken op de kopjes van sommigen..

En hoe lang nog denken jullie voordat ik ze kan oogsten?

Alvast bedankt!

Bijlagen

• 402B3591-4ECB-46D8-87AF-FEB9B63A0537.png
    402B3591-4ECB-46D8-87AF-FEB9B63A0537.png
    570,7 KB · Weergaven: 35
  • 471D3367-0994-4823-B31A-4837CBAD0F03.png
    471D3367-0994-4823-B31A-4837CBAD0F03.png
    1,1 MB · Weergaven: 35

Hardcore_frk

Badass junkie
Ik vind ze er helaas niet al te best uitzien. Het lijkt inderdaad of er een andere schimmel op je paddo's groeit. Zelf zou ik deze daarom niet meer eten, maar dat is verder aan jou natuurlijk!

Ik merk dat de kwaliteit van dit soort kits De afgelopen jaren drastisch achteruit is gegaan. Vroeger heb ik meerdere kits met meerdere flushes en groot succes geoogst. De twee kits die ik afgelopen jaar heb gehaald, waren ronduit slecht (maar enkele paddo's, of schimmel net zoals jij)!

Adrift

Newbie
Hmm ja, kijk wat ik nu gedaan heb is alleen degene geplukt die niet van dat spul erop hadden....
Of denk je dat het onzichtbaar besmet kan zijn? Verder zien ze er wel oke uit deze toch?
Misschien toch een beetje tricky om op te eten.

Dit wordt dan idd mijn 2e kit zonder resultaat :(
Schoon gewerkt... enkel sproeien in de zak en elke dag even luchten... temperatuur tussen 20 en 25..

Denk er alweer over om een nieuwe te kopen (weer ander merk proberen)... 1C905CA1-34B8-4C71-BE7C-1E237BF92BC5.png

Hardcore_frk

Badass junkie
Hmm ja, kijk wat ik nu gedaan heb is alleen degene geplukt die niet van dat spul erop hadden....
Of denk je dat het onzichtbaar besmet kan zijn? Verder zien ze er wel oke uit deze toch?
Misschien toch een beetje tricky om op te eten.

Dit wordt dan idd mijn 2e kit zonder resultaat :(
Schoon gewerkt... enkel sproeien in de zak en elke dag even luchten... temperatuur tussen 20 en 25..

Denk er alweer over om een nieuwe te kopen (weer ander merk proberen)... Bekijk bijlage 26678
Deze zien er opzich wel okee uit, ja. Je kan ze proberen. Misschien met een halve portie starten voor de zekerheid?

Bovenaan