paddo's bewaren

ootje

Experimenterende gebruiker
ik ben nieuw, en weet niet helemaal zeker of ik dit topic mag aanmaken. Maar als iemand het toch weet graag,

ik heb vandaag paddo's gekocht. 2 hawaiaanse porties en 1 mexicaanse portie. Maar mijn vraag is hoelang ze nog goed blijven, er staat op de verpakking t/m 12 december, maar is die datum als je totdat de paddo;s niet meer vers zijn? of zijn ze na de 12 gewoon niet meer te eten?
Want als ik ze gewoon in het doosje en groentenzakje houd en ik bewaar ze ergens zijn er dan bepaalde stoffen weg en zijn ze dan nog wel goed?

bedankt alvast

De Sjeik

Bewuste gebruiker
ik ben nieuw, en weet niet helemaal zeker of ik dit topic mag aanmaken.

Dat mag. Let er wel op dat je je topics in het goede subforum plaatst.

Ik zou zeker niet je verse paddo's tot de 12e in de koelkast leggen, want na een paar dagen worden ze al een beetje zacht en mushy, en na een tijdje zijn ze gewoon zwart en ranzig, en er is een kans dat je maagklachten krijgt, ook al zullen de stoeltjes nog wel werken.

Ben je van plan de paddo's een tijdje te bewaren? Want in dat geval, zou ik ze zeker drogen, zo zijn ze heel lang goed houdbaar mits ze niet in contact komen met zuurstof, licht, en temperatuurschommelingen. Wat je doet, is de paddo's verspreiden over een laagje keukenpapier, zodat ze elkaar niet aanraken, en daar leg je nog een laagje keuken papier op. Dit papier vervang je elke dag, en na 4-5-6 dagen zullen je stoeltjes goed droog zijn.

Veel plezier :wave:

ootje

bedankt voor de tips.

Ze liggen in mijn kast te drogen. is dit een goede plek, komt niet in aanraking met zuurstof, het is donker, en de temperatuur schommelt niet. Hoe kan ik zien of ze gedroogd zijn, en als ze gedroogd zijn, kan ik ze dan gewoon in een bak doen en later opeten?

De Sjeik

Bewuste gebruiker
De kast is prima. Na 5 dagen zullen ze altijd wel goed droog zijn, maar om het zeker te weten kun je een van de steeltjes buigen, als hij breekt zijn ze droog, als hij meebuigt zijn ze nog wat te vochtig. Bewaar ze het liefst luchtdicht en op een donkere plek op kamertemperatuur.

pushu

ik had ook voor het verbod 2 dozen gekocht. eentje opgegeten en de andere dacht ik: ik ga ze drogen. Heb ze 2 dagen onder een gloeilamp gelaten (stond op een website). toen dacht ik: oke, ze zijn droog genoeg. Heb ze in keukenrol gedaan en in een doosje in mijn kast.
Ik keek gisteren en helaas, allemaal verschimmeld :smilingimp: 15€ voor niets :cry:

Dus als je ze laat drogen, kun je beter "te lang" laten drogen dan niet genoeg! De smartshop zei tegen mij dat ik ze op de kachel moest leggen (kon bij mij helaas niet), mss een idee voor jou?

succes dan :wink:

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Het liefst niet op de verwarming, ik weet wel zeker dat dit de werkzame stoffen niet ten goede komt.

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
ja kan ze ook een paar uur in de oven steken, temperatuur mag wel niet boven de 40-50 graden zijn dacht ik. maar ik steek ze gewoon in een schoendoos met genoeg keukenpapier.
ik trek ze ook altijd in reepjes, en de hoedjes in stukjes, dan drogen ze stukken sneller.
succes

ootje

ik heb wel, met name de Hawaiaanse, dat ze dunner lijken te zijn (kan ook aan mij liggen). De Mexicaanse niet. Ik heb ze dus in mijn kast gelegd, een diepe kast. Dus ze zouden naar binnen 5 dagen wel dus gedroogd moeten zijn. Maar voor de rest voelen ze hetzelfde aan als in het bakje, dus zit het allemaal nog wel goed?

ootje

nu overigens, zijn ze wat harder, dus als het goed is zijn ze nu bijna helemaal droog. Ben benieuwd

Rosalien

Newbie
Ik heb 3 weken geleden de paddos ge oogst en zo laten drogen.. ik las dat als ze zwart waren ze niet meer goed waren maar dit kan ik er zo afwassen... kan ik ze nog gebruiken?

Bijlagen

• 1537013178084-1663984104.jpg
    1537013178084-1663984104.jpg
    2,9 MB · Weergaven: 7

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Gedroogde paddo's wassen? Lol!

Absoluut niet doen, je wil t vocht er juist uit hebben en niet er in.

Gewoon proberen die gedroogde paddo's in t ergste geval voel je niks kwaad kan het in elk geval absoluut niet.

Bovenaan