Paddos bij bejaarden?

Hylke

Belezen gebruiker
Kort vraagje, maar ik ken een oud persoon (vrouw, 82 jaar) die tijdens haar leven volgens eigen zeggen spirituele ervaringen heeft gehad. Deze deden mij erg denken aan een trip.

Nu heb ik haar aangeraad om eens paddo's te gebruiken (verwacht eigenlijk niet dat ze ja zal zeggen :wink:) om te proberen die ervaringen opnieuw te beleven.

Maar ik vroeg me af of zoiets ook anders is bij ouderen (andere uitwerking, andere dosering nodig oid.)

mvg

Hylke

azgaza

Badass junkie
Ik zou oudere mensen een lagere dosis aanraden, en een hele, hele veilige omgeving. Je weet nooit wat voor kwalen mensen hebben, hoewel ik denk dat het lichamelijk niet gevaarlijk is. Wel kan het harder aankomen omdat ze gewoon zwakker zijn, dus ik denk dat met een absurd lage dosis beginnen in zo'n geval een beter idee is.

dfssdfde

Badass junkie
ik zou het niet doen doordat ik altijd een snellere hartslag van paddo's en lsd krijg, en op die leeftijd kan dat dodelijk zijn..

Izx

Experimenterende gebruiker
Misschien als deze mevrouw eerder last heeft gehad van hartaanval/problemen met het hart is het niet slim om ze in zo'n heftige situatie te plaatsen.
Als ze vrij gezond is (voor iemand van 82) dan kan je het proberen maar hier ben ik het met azgaza eens, als ze het al wil, geef der dan een hele kleine portie.

Ps. Als het mijn oma was geweest had ik ook eerst proffesioneler advies gevraagd, de meesten op dit forum zullen meer weten dan ik, en sommige zelfs vrij veel. Maar het gaat dan toch vaker over jongere mensen hier op dit forum. :wave:

edwin__

Belezen gebruiker
tja. toch wel oude vrouw... maar tis toch alleen je hart die meer toeren gaat maken om de stoffen sneller rond te pompen. en ja de emoties natuurlijk. ik denk persoonlijk als ze in goede gezondheid verkeerd en geen medicatie gebruikt dat het best wel kan.

Hans

Wijs gebruiker
Misschien kun je haar beter iets wat iets milder is aanraden. Ik ken niet veel milde psychedelica behalve LSA.

Wacky

Badass junkie
Oude vrouwen waren het vroeger die met behulp van de paddestoelen de leiding hadden over hun stam.

Als ze het zelf wil lijkt het me een prima plan. :)

azgaza

Badass junkie
hans zei:
Misschien kun je haar beter iets wat iets milder is aanraden. Ik ken niet veel milde psychedelica behalve LSA.

LSA is iniedergeval lichamelijk níet milder, en zeker ook niet met minder risico's. Paddo's zijn juist lichamelijk vrij veilig, en daarom, inderdaad alleen als ze nog een goed hart en vaatstelsel heeft, zou een lage dosis lichamelijk iniedergeval niet gevaarlijk hoeven zijn.
En mentaal.. als ze nog helemaal helder is in enzo, zal ze iniedergeval veel levenservaring hebben, dus dat hoeft niet eens persé heel slecht te zijn lijkt me.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Ik denk dat er best wel veel bejaarden zijn, die in hun jeugd al vele "tripjes" hebben gemaakt, Je zou eens moeten vragen of ze er behoefte aan hebben.

edwin__

Belezen gebruiker
haha ja ex junks onmoeten elkaar in een inrichting voor rimpeligen :P

ik denk dat wel vrij overschat word hoe slecht paddo's voor je zijn. je lichaam ziet dit slechts als een foute stof en zal moeite doen dit weg te werken. met alle gevolgen van dien :grin: . dus zal er sneller bloed rondgepompt moeten worden. en ja.. in een oldtimer auto rijd je ook geen 120 dus, voorzichtig. ik denk dat deze vrouw dat zeker wel aankan mits er verders niets aan het hard en d'r bloedvaten mankeerd zoals hierboven genoemd.

Bovenaan